Gå til innhold

Hvilken elbil skal jeg velge?


AlternativX

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakker duvav erfaring eller uvitenhet?

Anonymkode: 3d747...d4d

Elendig rekkevidde, høyt forbruk, treg lading.

Alt annet av nye elbiler der ute er bedre enn denne..bare å google.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tått skrev (Akkurat nå):

Elendig rekkevidde, høyt forbruk, treg lading.

Alt annet av nye elbiler der ute er bedre enn denne..bare å google.

Glemte treg bil og, 200 hk er for lite når konkurrentene har 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvekjørt det meste av elbiler, er nærmest en hobby for meg. Såpass at en av forhandlerne i nærheten bare hiver nøkler etter meg og aldri vil se førerkort/ID lenger.

Ifbm. jobb er det også mye leiebilkjøring.

Jeg forstår ikke hvordan Volvo og Polestar tester sine produkt mot konkurrentene og føler at dette juggelet er godt nok. De er jo attpåtil eid av Geely!

Samme med Toyota/Lexus/Subaru. De har 30 års erfaring med 1,3 kWt batterier fra hybrider, men får ikke til ordentlige elbiler?

Fortsetter det slik, er det over og ut for legacy bilmerkene. Ufattelig trist særlig for Volvo sin del - de pleide å være klasseledende på så mange måter.

Anonymkode: 90571...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Tesla model 3 og Nissan Leaf.

På vinterføre er Teslaen "som en drøm". Leafen føles mer som en "Bestemor Duck-bil". Er det glatt ute tør jeg nesten ikke kjøre den.

Anbefaler Tesla, fordi de er utprøvd over mange år nå, og derfor mer til å stole på (etter min mening). Samt at de gir mest for pengene. 

Anonymkode: 612af...1d0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (4 timer siden):

Glemte treg bil og, 200 hk er for lite når konkurrentene har 500.

Hva skal med 500HK å ligge og lunke i 80 på de fleste veier?? Dessuten er det tomme argumenter du har!

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva skal med 500HK å ligge og lunke i 80 på de fleste veier?? Dessuten er det tomme argumenter du har!

Anonymkode: 3d747...d4d

I motsetning til han du troller med har du ingen argumenter - er det bedre?

Anonymkode: 90571...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

I motsetning til han du troller med har du ingen argumenter - er det bedre?

Anonymkode: 90571...fe9

🤡

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ta en titt på Subaru. De har ikke produsert biler uten 4WD på flere tiår, så vidt jeg vet. Det er også driftssikre og gode biler med japansk kvalitet på linje med Toyota.

https://www.subaru.no/biler/solterra

Toyota har også sin BZ4X som er en kvalitetsbil til fornuftig pris og som kan leveres med 4WD.

Anonymkode: b30ce...b7b

Det er samme bilen ....

Jeg er i utgangspunktet stor fan av Toyota, men politikken deres i forhold til El-biler er et stort, rødt flagg, spesielt i det at de nekter å delta i rekkeviddetester, fordi de ikke regner det som viktig. 

Det morsomste med BZ4X, er at Toyota har lagd en reklamekampanje som spesifikt forteller hvordan du skal leve med ulempene med bilen... 

Endret av Druid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva skal med 500HK å ligge og lunke i 80 på de fleste veier?? Dessuten er det tomme argumenter du har!

Anonymkode: 3d747...d4d

Tja hvis du mener rekkevidde, ladehastighet, forbruk, driftsikkerhet og brukervennlighet er uvesentlig må du gjerne kjøpe Bz4X...så noen kalte den BS4U.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi har Tesla model 3 og Nissan Leaf.

På vinterføre er Teslaen "som en drøm". Leafen føles mer som en "Bestemor Duck-bil". Er det glatt ute tør jeg nesten ikke kjøre den.

Anbefaler Tesla, fordi de er utprøvd over mange år nå, og derfor mer til å stole på (etter min mening). Samt at de gir mest for pengene. 

Anonymkode: 612af...1d0

Leaf har forhjulstrekk.. noe som er høl i hue for en elbil med vekten midt under bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har prøvekjørt det meste av elbiler, er nærmest en hobby for meg. Såpass at en av forhandlerne i nærheten bare hiver nøkler etter meg og aldri vil se førerkort/ID lenger.

Ifbm. jobb er det også mye leiebilkjøring.

Jeg forstår ikke hvordan Volvo og Polestar tester sine produkt mot konkurrentene og føler at dette juggelet er godt nok. De er jo attpåtil eid av Geely!

Samme med Toyota/Lexus/Subaru. De har 30 års erfaring med 1,3 kWt batterier fra hybrider, men får ikke til ordentlige elbiler?

Fortsetter det slik, er det over og ut for legacy bilmerkene. Ufattelig trist særlig for Volvo sin del - de pleide å være klasseledende på så mange måter.

Anonymkode: 90571...fe9

Hva ville du anbefalt som kjører så hyppig elbil? Ser det er mange meninger her inne, så ikke lett å bli klok😅🤔 Man finner vel kanskje ikke en perfekt bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tått skrev (1 time siden):

Tja hvis du mener rekkevidde, ladehastighet, forbruk, driftsikkerhet og brukervennlighet er uvesentlig må du gjerne kjøpe Bz4X...så noen kalte den BS4U.

Hvorfor skal noen biler/modeller slaktes totalt i en diskusjon? Hvorfor? Er du så kunnskapsløs at du ikke tror de har rettet opp feilene hadde i starten? De får veldig god omtale på tester, da kan de umulig være så elendig som du ønsker de skal være.

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å prøvekjøre flere typer. Det nytter ikke å spør andre, vi har alle forskjellige preferanser når det kommer til bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke vær en Quisling og kjøp kinabil. Det er bare skit, og forhandlernettverket er søppel. 

Anonymkode: 8b651...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forhatte Toyota bz4x ble det solgt 761 eksemplarer av i oktober, som da utgjorde at de lå helt øverst på statistikken. Bare nevner det….

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AlternativX skrev (2 timer siden):

Hva ville du anbefalt som kjører så hyppig elbil? Ser det er mange meninger her inne, så ikke lett å bli klok😅🤔 Man finner vel kanskje ikke en perfekt bil. 

Tja, det beste rådet er fortsatt å prøvekjøre alt av interesse og finne ut selv hva som passer deg best. I mitt hode er det ingen over, ingen ved siden for Kia EV6. Bilen vinner på ergonomi, gode batterier, fantastisk interiør. Visker bak kom på Ioniq 5 nå, så vil du at firehjulsdrevne nye EV6er også får det? Har ikke kjørt den nye, faktisk.

Ellers har jo BYD Seal i SUV form fått ganske gode anmeldelser, men jeg tror jammen ikke den har 4x4. Jeg heller mer og mer mot billigbilene, der MG4 virkelig imponerte meg, og gleder meg til Nammibox. Kravet om firehjulsdrift er tøft å innfri med en liten, snerten og morsom bil dog, virker det som.

Anonymkode: 90571...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Tått skrev (5 timer siden):

Leaf har forhjulstrekk.. noe som er høl i hue for en elbil med vekten midt under bilen. 

Hvor vil du ha vekten da? Blir den for tung bak mister du styring. For tung foran understyrt og rompa slipper. 

Anonymkode: 20c31...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor vil du ha vekten da? Blir den for tung bak mister du styring. For tung foran understyrt og rompa slipper. 

Anonymkode: 20c31...ce4

Helt greitt at vekten sitter lavt midt under bilen.

Det som er amatørmessig pga. tyngdeforskyvningen bakover i bratte bakker er å lage elbiler med framhjulstrekk...

Elbiler skal ha bakhjulstrekk eller helst firehjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du så kunnskapsløs at du ikke tror de har rettet opp feilene hadde i starten?

Hadde det vært små feilskjær og barnesykdommer hadde de nok gjort det..De har fått opp rekkevidden litt ved å la batteriet kjøres litt mer ned.

Ellers er resten av elendigheten strukturelle problemer, de har rett og slett ikke evne til å lage elbiler.

Ikke vilje heller, ikke rart vi i Norge er de eneste i verden som kjøper BZ4X. Toyota har priset den til  20 000 $ i verdens største bilmarked Kina, og de klarer ikke selge den til 220 000 kroner engang..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...