Gå til innhold

Hvilken elbil skal jeg velge?

AlternativX

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har Volkswagen id7 GTX tourer. Veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 6129f...5c9

Så bra! Ser dette er en "familiebil", og har ikke helt behov for det når det er kun meg. Men takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Renault Megane om du liker fransk? Fått mye skryt og virker som en bra elbil.
Ioniq 6 er jo veldig kul da, perfekt om du kjører mest alene! Eller kanskje nye EV3? EX30 er liten, men har ikke særlig mange knapper.
BMW i4 kan du vel få til den prisen brukt, veldig kul men litt tradisjonell bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ioniq 6 er faktisk et knallbra forslag om den fins som 4×4? Makan til energieffektiv bil med staselig design skal man lete lenge etter.

Anonymkode: 90571...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elbiler er ofte ræva på snø.

De er ofte designet med all vekt MELLOM akslene, som er utrolig digg på vanlig sommerføre, men skaper trøbbel når du egentlig trenger vekta på drivhjulene.

Så 4 hjulstrekk er faktisk mere nødvendig på elbil enn gamle fosilbiler. Vi lever i ett land som har litt ujavnt veivedlikehold. 

Anonymkode: 9f3b1...0fb

Dummeste jeg har hørt på lenge.Elbiler er fantastiske på glatta og snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tått skrev (18 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt på lenge.Elbiler er fantastiske på glatta og snø.

De kan fungere bra, men har utfordringer i forhold til bremsing ved regenerering samt at de er tyngre. De siste får du ikke gjort så mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

De kan fungere bra, men har utfordringer i forhold til bremsing ved regenerering samt at de er tyngre. De siste får du ikke gjort så mye med.

Regen kan justeres ned eller fjernes helt hvis det er stygglatt. Hvis vi ser vi bort fra de tyske dinosaurene ( der mange er ombyggde fossilbiler) begynner og vekten på elbiler og fossil å bli den samme.. Det som ikke er det samme er responstiden til antispinnsystemet når det justerer motorkraft, elmotoren justeres 1000 ggr raskere..Ikke rart elbiler er totalt overlegne fossile i glatte bakker. ( Dvs det finnes noen eldre elbiler med forhjulstrekk..som er rent idiotisk på en bil med vekten under buken)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (7 timer siden):

Du bør absolutt se på EV5 som kommer nå snart. 

Er det ikke lenge til den kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Tesla og polstar, mye problem med dem leser jeg.  Les om erfaringene til Hertz.

Anonymkode: 03b7d...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestar 2 er en latterlig dårlig elbil. Helt ekstremt. Trangt innvendig, høyt forbruk, snåle løsninger og lav kvalitet. Gjelder dessverre for alle på CMA platformen. Og det sier jeg som tidligere eier av Volvo 145, 242, 245 - Volvo, og andre europeiske merker unntatt Renault og BMW sin i3, har gått helt på trynet med elektrifiseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla 3/Y. Ikke den beste bilen, men den beste elbilen. Elbil på reiser er ikke enkelt, spesielt utenfor norge. Uten supercharger og styring av forvarming er det plagsomt.

Anonymkode: 03259...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på Subaru. De har ikke produsert biler uten 4WD på flere tiår, så vidt jeg vet. Det er også driftssikre og gode biler med japansk kvalitet på linje med Toyota.

https://www.subaru.no/biler/solterra

Toyota har også sin BZ4X som er en kvalitetsbil til fornuftig pris og som kan leveres med 4WD.

Anonymkode: b30ce...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ta en titt på Subaru. De har ikke produsert biler uten 4WD på flere tiår, så vidt jeg vet. Det er også driftssikre og gode biler med japansk kvalitet på linje med Toyota.

Toyota har også sin BZ4X som er en kvalitetsbil til fornuftig pris og som kan leveres med 4WD.

Å foreslå Subaru her inne er som å banne i kjerka, så vær fosiktig med det. Men ja, de har driftssikre biler begge merkene. De står høyt på min liste liste over elbil, når den tid kommer.

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW ID3 kan du få med skiluke. Jeg kan legge ned et lite stykke av ryggen i baksetet og ha skiene gjennom der. 
Bilen kan sammenlignes med Golf når det kommer til størrelse utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dessverre ikke konkurransedyktige biler på noe som helst vis. De som kjøper disse kjøper på merke, ikke på fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Subaru Solterra er samme bil som BZ4X. Lexus har også en identisk versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Subaruen og Toyota BZ4X er samme bilen.

Den er like dårlig samme hvilken badge det står i fronten..Trolig den elbilen som gir minst for pengene produsert av det bilfirmaet i verden som har brukt mest ressurser på å lobbe mot elbiler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Polestar 2 er en latterlig dårlig elbil. Helt ekstremt. Trangt innvendig, høyt forbruk, snåle løsninger og lav kvalitet. Gjelder dessverre for alle på CMA platformen. Og det sier jeg som tidligere eier av Volvo 145, 242, 245 - Volvo, og andre europeiske merker unntatt Renault og BMW sin i3, har gått helt på trynet med elektrifiseringen.

Ja det stemmer, Volvo har og veldig høyt forbruk.

De med den beste elbilteknologien i verden nå er kinesiske Geely ( merke Zeekr) , BYD, Xpeng og Tesla. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (21 minutter siden):

Subaruen og Toyota BZ4X er samme bilen.

Den er like dårlig samme hvilken badge det står i fronten..Trolig den elbilen som gir minst for pengene produsert av det bilfirmaet i verden som har brukt mest ressurser på å lobbe mot elbiler.

Snakker duvav erfaring eller uvitenhet?

Anonymkode: 3d747...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...