AlternativX Skrevet 19. november 2024 #1 Del Skrevet 19. november 2024 Vurderer å bytte til elbil med firehjulstrekk. Har nå kia ev6 rwd. Pendler ca. 500 km i uka. Har nå kjøpt meg hytte, med litt mer krevende veier/bakker på vinterstid. Jeg er alene, så ikke behov for stasjonsvogn, men plass til ski/sekk osv. Det jeg skulle ønske var bedre på bilen jeg har nå er frontlysene, stereoanlegget og at bagasjerommet ikke skråer bak. Er også lett for at sensorene snør igjen ved kjøring, slik at cruisekontroll ikke fungere. Noen tips? Skulle helst ikke gått over 500 000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #2 Del Skrevet 19. november 2024 https://www.finn.no/mobility/item/379181401?ci=1 ? Anonymkode: f821c...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Del Skrevet 19. november 2024 https://www.finn.no/mobility/item/351306464?ci=15 Anonymkode: f821c...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #4 Del Skrevet 19. november 2024 https://www.finn.no/mobility/item/377394264?ci=16 Anonymkode: f821c...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 20. november 2024 #5 Del Skrevet 20. november 2024 Tesla eller en av kineserne (Volvo, MG, Xpeng, Nio, Byd, Maxus) gir deg desidert mest for pengene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #6 Del Skrevet 20. november 2024 Kjører selv Tesla Modell 3 firehjulstrekk og føler den kan klatre opp en vegg. Anonymkode: a7a4d...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #7 Del Skrevet 20. november 2024 Bare store biler i forslaga her, ganske mye for én person. Merk at Ioniq 5 kom med vindusvisker bak først i år - det er eneste grunnen til at vi ikke eier EV6 ennå, fordi vi rygger mye på smale stier. Idiotisk ikke å ha visker bak. BYD har jo hatt utfordringer med DAB og førerassistent, akkurat de tingene du sliter med i Kiaen. Har du ikke Harman Kardon anlegg i en EV6? Da skal vel lyden være bra? ...og hvor sikker er du på at du trenger 4×4? Surt å bytte bil pga. noe de fleste egentlig ikke har bruk før, men føler at de trenger. Det er veldig norsk med overkill på teknologi. Anonymkode: 90571...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 20. november 2024 #8 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): https://www.finn.no/mobility/item/377394264?ci=16 Anonymkode: f821c...b5c Vær realistisk..Nissan Ariya er en grei bil, den er grei men kan ikke måle seg mot kineserne og Tesla. Det som derimot er verre er at Nissan overveiende sannsynlig vil gå konkurs innen 12 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #9 Del Skrevet 20. november 2024 Tått skrev (4 timer siden): Vær realistisk..Nissan Ariya er en grei bil, den er grei men kan ikke måle seg mot kineserne og Tesla. Det som derimot er verre er at Nissan overveiende sannsynlig vil gå konkurs innen 12 mnd. Tja... Hver sin lyst. Jeg hadde kjøpt Nissan Ariya fremfor hvilken som helst Tesla iallefall. Men nå utgår både kinesisk og "Musk-bilen" av flere grunner for meg da... Anonymkode: f821c...b5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 20. november 2024 #10 Del Skrevet 20. november 2024 Du må velge en Elbil som du liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #11 Del Skrevet 20. november 2024 Vi har Volkswagen id7 GTX tourer. Veldig fornøyd med den. Anonymkode: 6129f...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #12 Del Skrevet 20. november 2024 Hva med Volvo EX30? Kanskje litt dyr… Personlig hadde jeg valgt Tesla model y, selv om den er stor. Anonymkode: 014ee...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #13 Del Skrevet 20. november 2024 AlternativX skrev (16 timer siden): Vurderer å bytte til elbil med firehjulstrekk. Har nå kia ev6 rwd. Pendler ca. 500 km i uka. Har nå kjøpt meg hytte, med litt mer krevende veier/bakker på vinterstid. Jeg er alene, så ikke behov for stasjonsvogn, men plass til ski/sekk osv. Det jeg skulle ønske var bedre på bilen jeg har nå er frontlysene, stereoanlegget og at bagasjerommet ikke skråer bak. Er også lett for at sensorene snør igjen ved kjøring, slik at cruisekontroll ikke fungere. Noen tips? Skulle helst ikke gått over 500 000 kr. Enyaq. Anonymkode: 5e405...5ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #14 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): ..og hvor sikker er du på at du trenger 4×4? Surt å bytte bil pga. noe de fleste egentlig ikke har bruk før, men føler at de trenger. Elbiler er ofte ræva på snø. De er ofte designet med all vekt MELLOM akslene, som er utrolig digg på vanlig sommerføre, men skaper trøbbel når du egentlig trenger vekta på drivhjulene. Så 4 hjulstrekk er faktisk mere nødvendig på elbil enn gamle fosilbiler. Vi lever i ett land som har litt ujavnt veivedlikehold. Anonymkode: 9f3b1...0fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 20. november 2024 #15 Del Skrevet 20. november 2024 AlternativX skrev (16 timer siden): Vurderer å bytte til elbil med firehjulstrekk. Har nå kia ev6 rwd. Pendler ca. 500 km i uka. Har nå kjøpt meg hytte, med litt mer krevende veier/bakker på vinterstid. Jeg er alene, så ikke behov for stasjonsvogn, men plass til ski/sekk osv. Det jeg skulle ønske var bedre på bilen jeg har nå er frontlysene, stereoanlegget og at bagasjerommet ikke skråer bak. Er også lett for at sensorene snør igjen ved kjøring, slik at cruisekontroll ikke fungere. Noen tips? Skulle helst ikke gått over 500 000 kr. Testet den nye Ford Explorer, nydelig bil, lang rekkevidde og veldig god å kjøre. En smule større en EV6, men ikke noe særlig større en Peugot 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 20. november 2024 #16 Del Skrevet 20. november 2024 Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #17 Del Skrevet 20. november 2024 Vi endte opp med Volvo EV30 til konen. fantastisk bil, men SW i den er foreløpig nærmest en katastrofe, App'en kan åpne men ikke starte bilen, er utrolig treg, den kan forvarme bilen, men ikke sette hvilken temperatur du vil ha, og klima anlegget med nåværende SW gjør det vanskelig å holde komfortabel temp. i bilen. Kjøreegenskapene er helt på topp! Anonymkode: 7ebae...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 20. november 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bare store biler i forslaga her, ganske mye for én person. Merk at Ioniq 5 kom med vindusvisker bak først i år - det er eneste grunnen til at vi ikke eier EV6 ennå, fordi vi rygger mye på smale stier. Idiotisk ikke å ha visker bak. BYD har jo hatt utfordringer med DAB og førerassistent, akkurat de tingene du sliter med i Kiaen. Har du ikke Harman Kardon anlegg i en EV6? Da skal vel lyden være bra? ...og hvor sikker er du på at du trenger 4×4? Surt å bytte bil pga. noe de fleste egentlig ikke har bruk før, men føler at de trenger. Det er veldig norsk med overkill på teknologi. Anonymkode: 90571...fe9 Å ikke ha vindusviskere bak er null problem. Hadde trodd jeg skulle få problemer med det, men har fungert knall. I Ev6 er det meridian lydpakke, ikke Herman karbon. Har kjørt til hytta 1 år nå, og noe utfordring på vinteren uten awd. Så derfor jeg ønsker å bytte. Ellers ville jeg ikke hatt behov for det🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 20. november 2024 Forfatter #19 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kjører selv Tesla Modell 3 firehjulstrekk og føler den kan klatre opp en vegg. Anonymkode: a7a4d...f82 Ja, tesla var god å kjøre og god lydopplevelse. Men blir bare ikke vant med den ryddige stilen innvendig, liker litt knapper å trykke på😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 20. november 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): https://www.finn.no/mobility/item/379181401?ci=1 ? Anonymkode: f821c...b5c Denne så litt stor ut for meg! Er ikke så kjent med merket fra før, men mulig det er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå