Gå til innhold

Klarer ikke stoppe med sukker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke stoppe å spise sjokolade, og annet med sukkerinnhold. 

Har for meg at jeg skal kose meg hele tiden,og klarer ikke la være å tenke på at jrg må spise på noe hele tiden 

Er rådvill. Noen råd????

Anonymkode: d3f44...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykolog, du må ta tak i selve årsaken.

Anonymkode: b8eac...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Pluss Pepsi Max.

Anonymkode: 568ed...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det også sånn. Spiste 200 gram melkesjokolade hver dag + andre ting. Eneste som funker for meg er å bråslutte. Er jævlig de første dagene, men så går det over. Kan ikke huske sist jeg spiste sjokolade. Tror kanskje i august. Har to plater liggende i skuffen til og med, men de frister ikke. Jeg vet at om jeg hadde tatt en bit så hadde hele plata gått ned og jeg hadde vært like avhengig igjen. 

Anonymkode: 2aa50...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde det også sånn. Spiste 200 gram melkesjokolade hver dag + andre ting. Eneste som funker for meg er å bråslutte. Er jævlig de første dagene, men så går det over. Kan ikke huske sist jeg spiste sjokolade. Tror kanskje i august. Har to plater liggende i skuffen til og med, men de frister ikke. Jeg vet at om jeg hadde tatt en bit så hadde hele plata gått ned og jeg hadde vært like avhengig igjen. 

Anonymkode: 2aa50...d7d

Har prøvd å bråslutte mange ganger. Holder ut i 2, 3 uker. Men jeg vet at det smaker godt, så faller til fristelsen etterhvert. Hvor lenge gikk det til du ikke fikk lyst på lengre? 

Anonymkode: d3f44...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv igjen og gi det dobbelt så lang tid. Sukkermat frister mindre og mindre jo lengre du klarer å avstå. I tillegg blir man utrolig fort kvalm av lite når det har gått lang tid. Så det vil begrense seg selv. 

Men det er klart at du må ville det nok. For meg var incentivet om å kutte ut sukkermat selvfølgelig helsen, men også fordi det har blitt utrolig dyrt. Da favorittsjokoladen min kostet over 50 kr så skjønte jeg at jeg rett og slett ikke kan forsvare det økonomisk. 

Om du virkelig ikke klarer å begrense deg med egne grep så er det snakk om en rusavhengighet som er nøyaktig det samme som å være avhengig av alkohol eller narkotika. Da trenger du behandling for rusen din.

Anonymkode: f380a...e67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...