AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skal legges i narkose hos tannlegen, og jeg ble i dag spurt om høyde, vekt+medisiner jeg bruker. Vekten tror jeg kanskje har økt med en kilo eller tre siden sist jeg fikk narkose, men har ikke vekt så jeg får ikke veid meg. Sykepleieren ønsket at jeg skulle sende e-post senest i morgen med høyde, vekt, helsetilstand+ medisiner jeg bruker. Hvor mye har det å si at man oppgir 1 til 3 kg for lite eller for mye? Anonymkode: 1813a...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Kanskje ikke så stor forskjell der, jeg aner ikke, men hadde aldri gamblet på slikt! Be om å få veie deg hos tannlegen…. Anonymkode: 624ee...106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Da ville jeg skrevet minimum og maximum og skrevet at du ikke har vekt Anonymkode: 39ad7...c96 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden (endret) Stikk innom nærmeste helsestasjon? Eller veterinær, de pleier å ha vekten rett utpå gangen. Spør en venn eller familiemedlem om du kan poppe innom og låne vekta. Legekontor. Endret 2 timer siden av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden «Ca xx. « Anonymkode: ea54c...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Hvis det var veldig nøye så hadde de veid enn før narkosen da. Anonymkode: ea54c...871 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har operert 3 ganger i år med narkose. Oppga da korrekt vekt, og fikk da opplyst at 2 kg plussminus som følge av feks syklus er innenfor normalvariasjon. Det er viktig ifht hvor mye de skal administrere når du skal legges i narkose, men 1-2 kg er vanlig variasjon,spesielt som kvinne. En pasient jeg delte rom med visste ikke sin vekt og blei veid før operasjon. Det er mange tilfeller der pasienten ikke er i stand til å oppgi egen vekt. Anonymkode: ad347...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Det går mest sannsynlig bra, men vær i så fall tydelig på at du er usikker på vekten fordi du mangler badevekt. Vekten er viktig ved narkose for å dosere narkosen riktig. Større mennesker trenger mer narkosemiddel for å få samme effekt som mindre mennesker får på lavere mengder. Anonymkode: 05551...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Det går helt fint. Ved overvektskirurgi doseres det etter idealvekt pluss litt. Dvs at man får narkose etter øvre sjikt av hva man burde veid i forhold til høyde. Ikke reell vekt. Narkose doseres underveis i forhold til hvordan puls, blodtrykk, pupiller osv reagerer. Lykke til. Anonymkode: 6e237...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #10 Del Skrevet 59 minutter siden Ts her Jeg har spurt alle naboer og de har ikke vekt eller den virker ikke. Får spørre noen andre naboer i mrg Anonymkode: 1813a...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #11 Del Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal legges i narkose hos tannlegen, og jeg ble i dag spurt om høyde, vekt+medisiner jeg bruker. Vekten tror jeg kanskje har økt med en kilo eller tre siden sist jeg fikk narkose, men har ikke vekt så jeg får ikke veid meg. Sykepleieren ønsket at jeg skulle sende e-post senest i morgen med høyde, vekt, helsetilstand+ medisiner jeg bruker. Hvor mye har det å si at man oppgir 1 til 3 kg for lite eller for mye? Anonymkode: 1813a...52e Vil du våken under narkosen, eller risikere at du ikke våkner igjen etterpå? Vekt og høyde er viktig fordi detbskal regnes ut styrken på narkosen du skal få. Hvor vanskelig er dette å forstå og hvor vanskelig er det å oppgi korrekte opplysninger når du blir bedt om nettopp det, for ditt eget beste? Anonymkode: f121f...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #12 Del Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har operert 3 ganger i år med narkose. Oppga da korrekt vekt, og fikk da opplyst at 2 kg plussminus som følge av feks syklus er innenfor normalvariasjon. Det er viktig ifht hvor mye de skal administrere når du skal legges i narkose, men 1-2 kg er vanlig variasjon,spesielt som kvinne. En pasient jeg delte rom med visste ikke sin vekt og blei veid før operasjon. Det er mange tilfeller der pasienten ikke er i stand til å oppgi egen vekt. Anonymkode: ad347...7f8 Glemmer ikke en gang for mange år siden jeg skulle veies da jeg var innom sykehus for å få tilpasset korsett. Jeg kan ikke gå, så mamma foreslo bare at hun først veide seg selv, så veide hun seg mens hun løftet meg/holdt meg i armene sine, så kunne vi trekke fra hennes vekt. Sykepleieren kunne ikke for sitt bare liv forstå prinsippet. Hun insisterte på at det var umulig å vite hva jeg veide for jeg kunne jo ha gått opp i vekt siden sist gang.🤦♀️Jeg var selv bare 10 år, men skjønte jo dette "regnestykket" i motsetning til den voksne sykepleieren. Lurer på hvordan hun kom seg gjennom sykepleierstudiet med såpass mangel på logiske evner. Anonymkode: eb7f0...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 47 minutter siden #13 Del Skrevet 47 minutter siden Du kan fint veies på sykehuset, ikke stress med med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #14 Del Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vil du våken under narkosen, eller risikere at du ikke våkner igjen etterpå? Vekt og høyde er viktig fordi detbskal regnes ut styrken på narkosen du skal få. Hvor vanskelig er dette å forstå og hvor vanskelig er det å oppgi korrekte opplysninger når du blir bedt om nettopp det, for ditt eget beste? Anonymkode: f121f...f95 Ganske vanskelig, faktisk, når man verken har vekt eller er synsk ... Anonymkode: 5acc3...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #15 Del Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vil du våken under narkosen, eller risikere at du ikke våkner igjen etterpå? Vekt og høyde er viktig fordi detbskal regnes ut styrken på narkosen du skal få. Hvor vanskelig er dette å forstå og hvor vanskelig er det å oppgi korrekte opplysninger når du blir bedt om nettopp det, for ditt eget beste? Anonymkode: f121f...f95 Slutt med skremselspropagandaen. Awareness som er våken under narkose uten å kunne si ifra, kan skje selv ved korrekt vekt. Noen kilo fra eller til spiller ingen rolle. Man styrer narkose etter puls, blodtrykk, pupiller, ved å kjenne på huden osv. selv om pumpene er stilt inn på korrekt vekt kan pasienter kreve helt forskjellige doser. Anonymkode: 6e237...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå