Gå til innhold

Innetemperaturer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg flyttet sammen med kjæresten, har jeg oppdaget at vi har ganske så forskjellige oppfatninger av hva som er "riktig" innetemperatur.

Hvor varmt har dere det inne? (Stue, soverom, kjøkken)?

Jeg trenger minst 20 grader på stua, gjerne mer og sitter med pledd, mens han bare har på seg ei t-skjorte.

Nå har vi 18 grader på soverommet og innepakket i dyne går det, men det fører ikke til spontan sex når jeg hele tiden må dekke til hver cm av kroppen for å ikke skjelve av frost...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på akkurat hvor varmt det er her, men jeg er veldig frysepinn, så mange sier det er varmt her. Har null forståelse for folk som har det iskaldt på soverommet, der skal det ikke luftes hele dagen, nei... :riste: Den siste jeg sov med var som meg, så vi passet fint på soverommet ;)

Skrevet

På soverommet vil jeg ha det kjølig, 15-16 grader er passe. Ellers i huset vil jeg ikke ha mer enn 23, da koker jeg. Heldigvis er samboeren min enig med meg.

Skrevet

Jeg må sove med åpent vindu på soverommet, ellers i huset skal det være godt og varmt. 22-23 grader?

Skrevet

Brr, fryser her også. På arbeidsrommet er de 23 grader nå. Ellers kan jeg overleve lavere temperaturer med varme føtter. Fikk en elektrisk fotvarmer i gave; den er topp! Om natten vet jeg ikke helt hvor kaldt det er, litt kjøligere enn på dagtid er det nok.

Kanskje kan dere ta sexen på et annet rom? :)

Skrevet (endret)

Har akkurat samme problemet som deg trådstarter. :)

Jeg må ha det varmt, sambo liker det kjøligere.

Men vet du hva jeg har funnet ut?

Selv om jeg holder på å dø av kulde uten dyne, så "glemmer" jeg det med en gang det er tid for kos. :ler:

Kjøp eventuelt en dobbeldyne, de er det god tumleplass under. ;)

Endret av Blackjack
Skrevet

Begynner det å gå mye over 21-22 grader renner svetten. På soverommet skal det være så kaldt som mulig. Ikke noe er verre enn varme soverom.

Gjest Rødtoppen
Skrevet
På soverommet vil jeg ha det kjølig, 15-16 grader er passe. Ellers i huset vil jeg ikke ha mer enn 23, da koker jeg. Heldigvis er samboeren min enig med meg.

Som om jeg skulle sagt det selv Arkana! Sånn har vi det også. Behagelig varmt i oppholdsrom, kjølig på soverommet :sjenert:

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Kjøp eventuelt en dobbeldyne, de er det god tumleplass under.  ;)

God ide, det har vi og det funker fint på vinteren. :)

Jeg merker at jeg har blitt mye mere hardfør på innetemperaturen denne vinteren, og tror det er en vanesak. Før bodde vi i en toroms i blokk, og der var det ingen problemer med å få opp varmen uten å ruinere seg på strøm. Nå bor vi i ett gammelt hus, med kuldebroer rett inn i stua, og vi har rett og slett ikke råd til å ha samme temperatur, uten å ruinere oss enten på ved eller strøm. Har en vifteovn jeg setter på når jeg er i rommet, og har blitt veldig flink til å heller kle på meg en ullgenser, fremfor å få opp varmen.

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg må sove med åpent vindu på soverommet, ellers i huset skal det være godt og varmt. 22-23 grader?

:Nikke: Samme her!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vil gjerne ha minimum 24 grader i hele huset. Heldigvis har vi varmekabler i hele huset, unntatt på soverommene.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har det jevnt på ca 20 grader. Det er for å ha best mulig innemiljø. Stiger varmen over 22 grader, er det suveren yngleplass for div ulumskheter som ikke er bra for luftveier og helsen for øvrig. Spes. på barnas vegne er jeg opptatt av et sunt innemiljø. Vi tar heller på oss et pledd hvis det blir kjølig foran tv'n :-)

Skrevet

Vi har det ganske kaldt, tror jeg. På soverommet er vinduet oppe hele natten og vi har aldri varme på. ¨så der er det vel en 15-16 grader. I stuen har vi varme på (om vinteren) når vi er hjemme, så der er det vel ca. 20 grader. Eneste stedet jeg gjerne vil ha det varmt er på badet, men vi har ikke varmekabler, så der er det desverre også ofte kaldt (siden vi lufter endel for å fjerne fuktighet).

Piglet

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mye en vanesak. Vi (samboeren og jeg) bor i et gammelt hus med stor og kald gang som de fleste andre rommene ligger i direkte kontakt med (kuldebro var vel et dekkende begrep, da lærte jeg noe nytt). Når det er på det kaldeste er det is på innsiden av ytterdøra - og en morgen var det is på soveromsvinduene - og 6 grader.

Stort sett har vi det selvsagt ikke SÅ kaldt. Vil tro temperaturen i de rommene vi bruker mest er ca 17-20 grader, men tipper det ikke er mer enn 15 grader på f eks kjøkkenet når vi ikke fyrer med ved der. "Normal" temperatur på soverommet vårt vinterstid er 11-15 grader, unntatt når vi bestemmer oss for å fyre der også. For å si det slik så er det ikke der vi har mest sex...

(utover at det selvsagt kan bli litt i kjøligste laget er det utrolig god luft i dette huset - jeg har ikke vært syk en eneste gang det året vi har bodd her, og har mye sjeldnere vondt i hodet enn før. Har alltid syntes det er ubehagelig i hus med langt over 20 grader i stua... da blir jeg bare trøtt...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...