bokormendenlange Skrevet 19. november 2024 #1 Skrevet 19. november 2024 (endret) Har tenkt å bli bunadtilvirker, men jeg er litt usikker på hvor "trygg" denne jobben er. Lurer på om det er lett eller ikke å få jobb, og hvor man kan søke. Skjønner at man kan søke jobb på systuer, men hva om det ikke er ledig plass? + Når det gjelder lærlingplass (vg3), er det sikkert at man finner lærlingplass? Endret 19. november 2024 av bokormendenlange 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #2 Skrevet 20. november 2024 Hør med en som har den jobben og som brenner for faget 😊 Anonymkode: 43770...60f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #3 Skrevet 20. november 2024 Det vanligste er vel å starte for seg selv, eget firma. Om det er nok for å ha en god inntekt vet jeg ikke, mer som attåtnæring vil jeg tro. Anonymkode: c18ef...f11 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #4 Skrevet 20. november 2024 bokormendenlange skrev (14 timer siden): Har tenkt å bli bunadtilvirker, men jeg er litt usikker på hvor "trygg" denne jobben er. Lurer på om det er lett eller ikke å få jobb, og hvor man kan søke. Skjønner at man kan søke jobb på systuer, men hva om det ikke er ledig plass? + Når det gjelder lærlingplass (vg3), er det sikkert at man finner lærlingplass? Så gøy yrkesvalg! Her (Vestlandet) skrik systover og bunadsbutikkar etter fagfolk! Dei aller fleste i den bransjen er jo middelaldrande og eldre, så du er nok sikra arbeid. Anonymkode: f3c09...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Skrevet 20. november 2024 Ikke noe problem med jobb. Ta fag brev. Også enten får du jobb hos en systue eller bunadstilvirker. Kanskje du må starte for deg selv men får kunder av bunadsbutikker eller jobber i hos en annen bunadstilvirker men med eget EPF. Anonymkode: 15a6f...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå