AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #1 Del Skrevet 19. november 2024 Vi har en gutt på snart 2 år som trenger ny seng. Han startet i bedside crib, gikk over i en nedarvet barneseng og da den ble for farlig, byttet vi ham "midlertidig" over i en reiseseng, som til nå bare har vedvart 😅 Han trenger nå en større seng, og jeg lurer på om jeg skal kjøpe en Juniorseng, dvs. av den helt lave sorten. Det som blir litt uvant er vel at han da går ut selv. Nå må han rope på oss når han våkner. Jeg regner med at det vil fortsette med ny seng, men at han etterhvert vil gå ut selv og "rave rundt" før vi står opp. Jeg ser at noen har vokseseng eller sprinkelseng fortsatt selv om barna er 2 år, der de ikke kommer ut selv. Hva har dere valgt og hvordan fungerer det? Begynte dere å barnesikre mer da dere begynte med juniorseng? Anonymkode: afa16...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #2 Del Skrevet 19. november 2024 Vår sover i en sånn sprinkelseng som blir barneseng bare liten, altså med 1 åpen side bare med sengehest. Hun går ut av senga når hun våkner men går alltid rett inn på rommet vårt og leter etter oss. De første par månedene satt hun bare i senga og hylte da, til vi kom. Vi byttet til lav side litt før 2 år fordi hun klatret ut av sprinkelsengen. Men vår er ikke så selvstendig om natt/morning så hun er ikke der ennå at hun står opp og finner på ting selv ennå hun er nesten 3 nå. Anonymkode: 57c8a...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Del Skrevet 19. november 2024 Min erfaring er at babycall ikke gir «nok» lyd hvis de står opp om morgenen uten en lyd, i alle fall 😅 Det gikk fint, men en liten vekker akkurat det der. Det kommer litt an på hvor selvstendig og kreativ sjel barnet er, tenker jeg. Hvis det er sånn at de kan finne på mye galt fordi ting ligger fremme, ville jeg nok tatt en runde i huset på sikring. Eller å sove åpen dør for dere, hvis det funker? Hos oss var ikke det tema, fordi vi liker kaldt soverom. Veldig kaldt i resten av huset med den løsningen, med andre ord. Jeg har også hørt om de som setter grytelokk/annet skramlende lent inntil døra til barnet, så man hører det hvis de går ut. Anonymkode: 9cfe3...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #4 Del Skrevet 19. november 2024 Her sov den eldste i juniorseng fra hun var ca. 1,5 og yngste i en bred seng sammen med storesøsteren fra hun var ca. 1,5 år. Frem til det sov de i vår seng. Den eldste hadde en periode frem til hun sluttet å sove på dagtid hvor hun kom ut av sengen og rommet og inn i stua sånn ca. 70 ganger hver kveld. Men hun gikk ikke ut av sengen om natten, og på morgenen kom hun inn til oss. Den yngste kom inn til oss i løpet av natten, men gikk ikke noe annet sted. Vi barnesikret ikke noe mer, men ventet med å ta bort trappegrinda som vi egentlig tenkte at vi ikke trengte mer på dagtid sånn for å være helt sikker på at ingen av barna falt ned trappa i halvsøvne mens vi sov på natta. Vi visste også at de ikke fikk opp låsen på ytterdøra, selv om jeg tenker det var totalt usannsynlig at de skulle gått ut og av gårde ut på veien eller noe sånt uten oss midt på natta. Anonymkode: bb6d7...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #5 Del Skrevet 20. november 2024 Vår 2-åring sover i 120-seng med sengehest. Har aldri brukt sprinkelseng, flyttet rett i enkeltseng på eget soverom da hun var 1 år. Fikk 120-seng da hun ble 2. Fungerer helt fint, og det er gull å kunne ligge ved siden av og lese bok med henne i armkroken på kveldstid. Anonymkode: d6270...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 20. november 2024 #6 Del Skrevet 20. november 2024 Sprinkelseng med sengehest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #7 Del Skrevet 20. november 2024 Vår har sovet i juniorseng siden ca. 15 mnd, er straks 2 år. Han har aldri gått ut av senga si om natta, bare når vi skal stå opp om morgenen. Han sitter og roper på oss til vi kommer 😂 Men det er såpass mørkt der inne at han nok ikke ser noenting. Anonymkode: 65ae3...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. november 2024 #8 Del Skrevet 20. november 2024 Her sov eldste i slik gammel skyveseng til han var 3år da gikk han over til vanlig 90 seng. Yngste var klatremus. Ho ble det til ho hadde en sengebrisk vi satte feil vei. Den delen som skulle stå inn mot vegen ble satt ut som en sengehest fra 1.5års alder. Snudde rett vei ved 3 års alder Har samme seng nå som 17 åring, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #9 Del Skrevet 20. november 2024 Vår har sovet i gulvseng siden han var 11 måneder. 19 månder nå, og har faktisk aldri gått ut av senga si. Han roper på oss. Så det har gått overraskende bra! Hva med å barnesikre rommet og teste? Evt bruke babycall om du føler det er tryggest Anonymkode: 3b733...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. november 2024 #10 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi visste også at de ikke fikk opp låsen på ytterdøra, selv om jeg tenker det var totalt usannsynlig at de skulle gått ut og av gårde ut på veien eller noe sånt uten oss midt på natta. Anonymkode: bb6d7...be7 Jeg var nabo og omgangsvenn med en familie som bodde i samme gate som der jeg bodde før. De hadde to barn. Den yngste, en jente, våknet opp en grytidlig morgen uten å si fra til moren at hun hadde våknet, så moren lå og sov. En stund senere ringte politiet på døren... De sto utenfor med to-åringen hennes på armen.... Barnet hadde fått opp låsen på ytterdøra, og gått nedover gaten, over bilveien og ut på en parkeringsplass. Der ble småen observert av en kvinne, som ringte politiet. De kom raskt for det var jo snakk om et lite barn i nattkjole ute på egenhånd, men samtidig var det en annen kvinne som kom til stedet og observerte det hele og kunne fortelle at hun visste hvem barnet var og hvor de bodde. Så politiet tok med barnet dit og ringte på og vekket moren, som ikke hadde merket noen ting. Det viser at småunger på to år faktisk kan klare å komme seg ut. Jeg ville hatt sikkerhetslås på ytterdøren hvis det var det minste sjanse for at barnet sto opp uten å rope på mamma og pappa eller ikke gikk direkte inn på deres soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #11 Del Skrevet 20. november 2024 Har et barn på 2,5 som har sovet i sprinkelseng med den ene siden tatt av siden hun var 1,5 år gammel. Lenge var hun for liten til å åpne døra, men så fort hun nådde opp, kom hun inn på rommet vårt om morgenen. Hun kommer også inn på natta dersom hun våkner da. Har barnesikret klesskapet ekstra (ankret fast i veggen og satt på barnesikring så hun ikke får åpnet det, rett og slett fordi jeg ikke gidder klær slengt utover hele rommet). Barnesikret også vinduet ekstra ettersom hun kan finne på å stille seg opp i vinduskarmen for å se ut. Anonymkode: e88ea...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #12 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vår 2-åring sover i 120-seng med sengehest. Har aldri brukt sprinkelseng, flyttet rett i enkeltseng på eget soverom da hun var 1 år. Fikk 120-seng da hun ble 2. Fungerer helt fint, og det er gull å kunne ligge ved siden av og lese bok med henne i armkroken på kveldstid. Anonymkode: d6270...14c Hvor har dere fått tak i 120 seng man kan ha sengehest på? Høres ut som en god løsning 😊 Anonymkode: 63e05...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #13 Del Skrevet 20. november 2024 Har en på 2,5 år som sover i sprinkelseng, men vi har tatt av sprinklene foran, så han går inn og ut selv. Er sengehest på i stedet for. Anonymkode: 3fbf6...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå