Gå til innhold

Hvordan forholde seg til en far som "kjøper" barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han lokker med alt mulig for at de skal ville være hos han mere, men sannheten er at han ikke er noe god omsorgsperson. Psykisk og seksuell vold mot meg i mange år, men vanskelig å bevise at han bedriver kontroll og manipulerer barna.

Et av barna vil være der mer, mens det andre vil være der mindre.

Av det barna forteller meg så er de redd han, de skjuler ting og tørr ikke å være seg selv hos far. Barnet som ikke vil være der mere er redd for at far skal vite at hun ikke vil, så jeg kan ikke si noe til far. Det eldste vil være der mere, og far har laget en stor greie ut av det. Problemet er at jeg ikke vet om hun virkelig vil eller om hun bare ikke vil skuffe far.

Noen som har vært i lignede situasjon, eller som har noen råd?

Vi skal ha møte på fvk, men jeg kan ikke gjenfortelle det barna har sagt til meg. Han vil øke samværet fra 40% til 50%, som utgjør 2 dager i mnd. Latterlig å krangle om 2 dager, men jeg føler virkelig på at de ikke har det bra der eller kan være seg selv der hjemme.

Anonymkode: 3892f...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: edf7b...818

10 og 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At én forelder kjøper barna og benytter det som et konkurransefortrinn er ikke unikt. Sier mye om forelderen, uansvarlig er ordet. Og som begge av barna dine gir inntrykk av, så er de redd han.

Mulig du er fristet til å bedrive en svertekampanje om han overfor barna dine. Dropp det.

Ja, mannen din høres ut som en ordentlig psyko, men jeg tror ikke du skal gjøre mer enn å være en motpol til han overfor barna. Det som han ikke gjør. Være tilstede for de, ta de med på opplevelser/ferier, ikke kjefte eller kreve unødig av de.. Det holder i lange baner.

De vil etterhvert innse hvor mye mer (verdi) det er å være hos deg..

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

10 og 12

Kan du ikke la yngste være der mindre og eldste litt mer, hvis det er det de sier de ønsker? Så møtes du og far litt på halvveien uansett.

Det eneste du kan gjøre er å si til dem at de skal være ærlige om hva de ønsker. Så må du jo høre på det de sier, uten å farges av egen formening om far.

Anonymkode: edf7b...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de er 10 og 12 kan de to gå sammen å snakke med mekler uten dere foreldre og så kan mekler seinere foreslå en ordning for dere som barna kan leve med. Da kan ikke far bli sur på deg. Du kan ringe familievernkontoret å forklare situasjonen sånn at det er de som kaller inn barna og ikke du som sier til far at barna skal snakke uten dere først.

Anonymkode: 8cc92...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...