Gjest gjest elisabeth Skrevet 28. februar 2006 #1 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg har fått betalingsplan fra lånekassen.Men er fortsatt i fulltids studier.Søkte ikke om støtte i høst halvåret, pga har nok gjeld der fra før å er gift.Mitt skole år i fjor gikk ikke bra, da med støtte fra lånekassen.Går nå på det som fører meg til utdannelsen og det går bra med det studiet.Har søkt nå om støtte for vår halvåret da det er en del utgifter til bøker som aetat (er på omskolering)de skal dekke litt men ble mere enn jeg trodde.Så mitt spørsmål kan lånekassen kreve meg for tilbake betaling nå??er ikke ferdig før desember2006 med utdanning , så er det et halvt år i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. februar 2006 #2 Del Skrevet 28. februar 2006 Nei, så lenge du er i utdanning er lånet ditt rentefritt og du skal ikke betale avdrag. Rentene løper straks du har avsluttet studiet, men første avdrag trenger ikke betales før 7 mnd etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. februar 2006 #3 Del Skrevet 28. februar 2006 Men for at lånekassen skal vite at du studerer så må du jo gi beskjed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 28. februar 2006 #4 Del Skrevet 28. februar 2006 Siden du ikke har søkt om støtte, vet ikke Lånekassen at du fremdeles studerer. Når de ikke hører fra deg går de ut fra at du har sluttet på skolen og derfor skal begynne å tilbakebetale lånet. Lånekassen sjekker ikke din studiestatus når du ikke søker om støtte. For å gjøre dem oppmerksom på at du fremdeles er fulltidsstudent må du sende et kort brev og dokumentasjon på at du fremdeles er student, og derfor ikke skal begynne nedbetaling før skoleåret er slutt. Det samme gjelder for praksisperioden. En liten digresjon: Det er lurt å ta opp fullt studielån og spare pengene. Selv om du har nok gjeld fra før, vil ikke det spille noen rolle hvis du klarer å sette vekk pengene og ikke bruker disse. Med lånet i formue og gjeld vil du gå i null (jeg gjør dette hvert år og tjener penger på mitt studielån). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Del Skrevet 28. februar 2006 tusen takk for svarHar nå søkt om støtte for vår halvåret, blir da som lån pga er på attføring og er gift så får nok ingen stipend, men er jo lov å håpe på omgjøring etter eksamenen, har bestått den første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå