Gå til innhold

Etter sex - soppinfeksjon eller noe annet? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligget med en jeg dater et par ganger. Hver gang får jeg hva som føles som en intens soppinfeksjon...

Jeg har opplevd lignende tidligere, men da har problemet alltid løst seg på en dag hvis jeg har tatt en diflucan. 

Nå har det skjedd igjen. Jeg har forsøkt å ta TRE diflucan med noen dagers mellomrom, men det klør fremdeles helt syk, er ømt og svir. Jeg begynner å lure på om det kan være noe annet.

Jeg er testet for kjønnssykdommer, så det er det ikke. Jeg syntes ikke det lukter noe, kanskje litt mer basisk enn syrlig som vanlig, men det tror jeg skyldes diflucanen.

Det er intens kløe, svie ved skjedeinngangen, og noe klumpete hvit utflod (noen klumper, ikke økt utflod). Jeg skjønner ikke hva annet enn sopp det kan være, men heller ikke hvorfor medisinen ikke fungerer. Sist men ikke minst, hvorfor får jeg dette hver eneste gang vi har sex? Dvs, jeg har fått det 3 av 4 ganger.

Jeg har selvfølgelig prøvd å komme til legen, men de er som vanlig superopptatt, og jeg har derfor ikke giddet å vente og heller forsøkt å løse problemet. Det har pleid å gå over etter cirka en uke og noen tabletter. 

Råd? 

Anonymkode: b022c...c1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Gå til lege

- Bruk kondom, unngå at han kommer inni

Anonymkode: 9c66e...ca0

Skrevet

Kan hende du reagerer på spermen hans. Jeg holdt på med en for mange år siden, og jeg tålte ikke spermen hans, da fikk jeg sånn du beskriver.

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan hende dere ikke matcher seksuelt. Hvis hans sperm ikke funker med pH'en din, blir det kluss. 

Anonymkode: 59f89...b69

Skrevet

Høres ut som soppinfeksjon og som andre skriver, at kroppen din ikke liker spermen hans. Jeg får også soppinfeksjon etter sex, utrolig frustrerende 😭

Anonymkode: 0dcea...c3b

Skrevet

Takk for svar. Han har faktisk aldri kommet inni meg, så det er ikke spermen. Har lurt på om det kan være munnen hans fra oralsex eventuelt. Han fremstår generelt veldig renslig, og ikke reagert på noe lukt eller smak av penis heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar. Han har faktisk aldri kommet inni meg, så det er ikke spermen. Har lurt på om det kan være munnen hans fra oralsex eventuelt. Han fremstår generelt veldig renslig, og ikke reagert på noe lukt eller smak av penis heller. 

For meg så holder det med precum for å få sopp. Tåler han ikke i det hele tatt. Vi må bruke kondom. 

Anonymkode: 83fc9...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For meg så holder det med precum for å få sopp. Tåler han ikke i det hele tatt. Vi må bruke kondom. 

Anonymkode: 83fc9...b71

Skulle til å skrive det samme, skal ikke mer til enn litt precum. Utrolig frustrerende. 

Ts: Er du sikker på at han ikke har sopp, og at det er han som smitter deg?

Anonymkode: 59f89...b69

Skrevet

Det må være han som har smittet meg. Blitt helt ghostet etter vi lå sammen, og mistenker nesten at han har hatt samme opplevelse, og derfor ikke tar kontakt. Føler nesten jeg bør si noe, men samtidig føles det ekkelt, og vil ikke ta det opp tidlig i et forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 18.37):

Det må være han som har smittet meg. Blitt helt ghostet etter vi lå sammen, og mistenker nesten at han har hatt samme opplevelse, og derfor ikke tar kontakt. Føler nesten jeg bør si noe, men samtidig føles det ekkelt, og vil ikke ta det opp tidlig i et forhold.

Du har blitt ghostet, han tar ikke kontakt, og så tenker du at dere er tidlig i et forhold? 

Anonymkode: 2351e...50e

Skrevet

Har vert i samme dilemma for noen år tilbake, du kan jo prøve å ta kontakt igjen? Kanskje møtes når du er frisk igjen?

Anonymkode: 3afa3...29e

Skrevet

Hvordan har du testet for kjønnssykdommer når legen ikke har tid?

Anonymkode: 562ac...e7c

Skrevet

Jeg reagerer på enkelte menn, jeg tror det har med kostholdet deres å gjøre. Det eneste som virket var å ta en ert multigyn actigel 2in1 oppi skjeden hver gang vi hadde hatt sex. Ellers begynte jeg å klø for han/de fucket opp hele phen min. De trengte ikke komme inni meg engang. Så jeg sverget til den kremen ett år! 

Nå har jeg heldigvis funnet meg en veganer jeg ikke reagerer på! 4/5 har jeg ikke matchet med der nede, så han her holder jeg fast i🤭

Anonymkode: f4c19...705

Skrevet

Mange lever fremdeles i den troen at menn ikke smitter kvinner med sopp, også mange leger sier at det ikke er nødvendig at mannen behandler seg for sopp hvis kvinnen har fått sopp.

Og pga. slike leger hadde jeg x antall soppinfeksjoner. Så mønsteret selv til slutt, nektet å ha sex før han ble behandlet for sopp.

Etter at han behandlet seg (han hadde ingen symptomer på sopp), så fikk jeg aldri sopp igjen når vi hadde sex.

Få ham til å ta en soppkur samtidig som deg!

Anonymkode: 25d1b...f83

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan har du testet for kjønnssykdommer når legen ikke har tid?

Anonymkode: 562ac...e7c

Du må ikke til fastlegen for å teste deg, det finnes flere helsestasjoner rundt om i landet som tilbyr rask og enkel sjekking. Finnes også hjemmetester du kan ta, men ville ikke tatt svaret der for god fisk. 

Endret av AnonymBrukerNeida
Skrevet

Det er vel en endring i miljøet der inne hver gang dere har sex som gjør dette vil jeg tro?  Har hatt samme problemet stort sett hele livet , og jeg er gift. Ville valgt Canesten stikkpiller og krem som du får reseptfritt på apoteket. Funker ikke det, så hører du med legen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oj det er veldig trist sk

Endret av Kvinnestvg
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 18.16):

Ligget med en jeg dater et par ganger. Hver gang får jeg hva som føles som en intens soppinfeksjon...

Jeg har opplevd lignende tidligere, men da har problemet alltid løst seg på en dag hvis jeg har tatt en diflucan. 

Nå har det skjedd igjen. Jeg har forsøkt å ta TRE diflucan med noen dagers mellomrom, men det klør fremdeles helt syk, er ømt og svir. Jeg begynner å lure på om det kan være noe annet.

Jeg er testet for kjønnssykdommer, så det er det ikke. Jeg syntes ikke det lukter noe, kanskje litt mer basisk enn syrlig som vanlig, men det tror jeg skyldes diflucanen.

Det er intens kløe, svie ved skjedeinngangen, og noe klumpete hvit utflod (noen klumper, ikke økt utflod). Jeg skjønner ikke hva annet enn sopp det kan være, men heller ikke hvorfor medisinen ikke fungerer. Sist men ikke minst, hvorfor får jeg dette hver eneste gang vi har sex? Dvs, jeg har fått det 3 av 4 ganger.

Jeg har selvfølgelig prøvd å komme til legen, men de er som vanlig superopptatt, og jeg har derfor ikke giddet å vente og heller forsøkt å løse problemet. Det har pleid å gå over etter cirka en uke og noen tabletter. 

Råd? 

😕

Anonymkode: 3afa3...29e

Skrevet
Kvinnestvg skrev (23 minutter siden):

Oj det er veldig trist sk

Jk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...