Gå til innhold

Ingen hjerteaktivitet eller hjertelyd i uke 8+4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 24 år gammel jente som nå har gått igjennom 3 spontanabort og holder vell mest sansynlig på med min fjerde. Var hos gyn idag på tidlig innvendig UL og der fant hun ikke noen hjerteaktivitet og gav meg beskjed på at jeg må inn på en til kontroll i løpet av uken. Er det noen som har gått igjennom det samme som kan dele litt, og evt noen som har gått igjennom en litt større SA som kan fortelle hva jeg har i vente? (Mine SA har endt tidligere i svangerskapet, dette er første gang vi har klart å komme så langt)

Er oppriktig lei meg og veldig redd. Vært mye gråting idag og veldig lite positivitet. Mister håpet på å klare å holde på en graviditet...

Anonymkode: f0441...f2a

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer så sent i svangerskapet, ville bare sende deg en klem ❤️

Anonymkode: 63f6b...f27

• Hjerte 1
Skrevet

Åh stakkars dere, det her er så lite gøy å oppleve. Mistet selv da jeg skulle være 10 uker på vei, fosteret ble målt til 9 uker. 

Har du hatt noe blødning eller tegn på at det har skjedd en abort? Jeg fikk litt småblødninger, men fikk raskt time på sykehuset for å få noen tabletter som skulle sette ting i gang. Fikk først en tablett, så måtte jeg tilbake dagen etter for å få 2 nye tabletter. Ble innlagt på sykehuset den dagen. Fikk masse smertestillende og ble tatt godt vare på. Det var som en heftig mensen, hvor alt kom ut. En mini-fødsel om du vil. Gikk veldig bra. Reiste hjem samme dagen, litt svimmel og ør etter smertestillende. Blødde litt lenger enn en vanlig menstruasjon. Men kom fort inn i syklus igjen.

Det at du i det hele tatt blir gravid er jo veldig positivt. Snart sitter den. Antakelig er dette bare uflaks. Men ufattelig vondt. Så bruk tiden, snakk med venner/familie om det. Det gjør det litt lettere💛

Anonymkode: 2930b...d33

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Åh stakkars dere, det her er så lite gøy å oppleve. Mistet selv da jeg skulle være 10 uker på vei, fosteret ble målt til 9 uker. 

Har du hatt noe blødning eller tegn på at det har skjedd en abort? Jeg fikk litt småblødninger, men fikk raskt time på sykehuset for å få noen tabletter som skulle sette ting i gang. Fikk først en tablett, så måtte jeg tilbake dagen etter for å få 2 nye tabletter. Ble innlagt på sykehuset den dagen. Fikk masse smertestillende og ble tatt godt vare på. Det var som en heftig mensen, hvor alt kom ut. En mini-fødsel om du vil. Gikk veldig bra. Reiste hjem samme dagen, litt svimmel og ør etter smertestillende. Blødde litt lenger enn en vanlig menstruasjon. Men kom fort inn i syklus igjen.

Det at du i det hele tatt blir gravid er jo veldig positivt. Snart sitter den. Antakelig er dette bare uflaks. Men ufattelig vondt. Så bruk tiden, snakk med venner/familie om det. Det gjør det litt lettere💛

Anonymkode: 2930b...d33

Har ikke hatt noen form for blødninger eller smerter som jeg har lagt merke til. Har fremdeles de "vanlige" graviditestsymptomene :( Veldig trist at dette skjedde med deg også, ikke en lett situasjon å sitte i. Takk for svar og for at du delte din opplevelse ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har ingen erfaringer så sent i svangerskapet, ville bare sende deg en klem ❤️

Anonymkode: 63f6b...f27

Tusen takk ❤️ 

Skrevet

Jeg har hatt en spontanabort der fosteret ble målt til nøyaktig likt som ditt, men jeg var egentlig lenger på vei. For å være ærlig var det veldig vondt fysisk. Heldigvis er det ikke sånn for alle, så håper du får en mindre smertefull opplevelse! Noen opplever det vel mer som en heftig mens. Men jeg skulle ønske at jeg visste på forhånd at det kunne være så vondt og heftig. For meg var det ganske like rier som i fødsel. Mener ikke å skremme deg, det jeg vil få frem er at du fortjener god helsehjelp og nok smertestillende om du trenger det ❤️ Og god støtte fra noen rundt deg.

Jeg følte meg raskt bra igjen fysisk etter aborten, fordelen med den smerten er at den ikke sitter i kroppen etterpå. Heldigvis er den vanskelig å huske også, jeg husker bare opplevelsen og de gode menneskene i helsevesenet. Det er mye hormoner i endring og mye følelser, så snakk om det du føler på, og ta deg tid. Jeg lagde meg en egen spilleliste med sanger som hjalp meg å bearbeide opplevelsen, det ble litt terapi. 

Håper at det går så bra som det kan med deg, og at graviditeten går bra neste gang dere prøver ❤️

Anonymkode: 62325...0d4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt en spontanabort der fosteret ble målt til nøyaktig likt som ditt, men jeg var egentlig lenger på vei. For å være ærlig var det veldig vondt fysisk. Heldigvis er det ikke sånn for alle, så håper du får en mindre smertefull opplevelse! Noen opplever det vel mer som en heftig mens. Men jeg skulle ønske at jeg visste på forhånd at det kunne være så vondt og heftig. For meg var det ganske like rier som i fødsel. Mener ikke å skremme deg, det jeg vil få frem er at du fortjener god helsehjelp og nok smertestillende om du trenger det ❤️ Og god støtte fra noen rundt deg.

Jeg følte meg raskt bra igjen fysisk etter aborten, fordelen med den smerten er at den ikke sitter i kroppen etterpå. Heldigvis er den vanskelig å huske også, jeg husker bare opplevelsen og de gode menneskene i helsevesenet. Det er mye hormoner i endring og mye følelser, så snakk om det du føler på, og ta deg tid. Jeg lagde meg en egen spilleliste med sanger som hjalp meg å bearbeide opplevelsen, det ble litt terapi. 

Håper at det går så bra som det kan med deg, og at graviditeten går bra neste gang dere prøver ❤️

Hadde en abort tidligere der jeg egentlig skulle være i uke 12, men det hadde grodd en masse i forsterkammeret som gjorde at fostere ikke var levedyktig fra uke 6, men massen vokste forbi. Var ekstremt smertefullt og fikk ikke noe særlig hjelp av leger eller sykehus. Er veldig redd for en lik opplevelse som sist. Fostere er større nå en det massen var da. Tusen takk for at du deler dine erfaringer, gir en viss trygghet å vite sannheten i det hele. ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet
anonym0034 skrev (7 minutter siden):

Hadde en abort tidligere der jeg egentlig skulle være i uke 12, men det hadde grodd en masse i forsterkammeret som gjorde at fostere ikke var levedyktig fra uke 6, men massen vokste forbi. Var ekstremt smertefullt og fikk ikke noe særlig hjelp av leger eller sykehus. Er veldig redd for en lik opplevelse som sist. Fostere er større nå en det massen var da. Tusen takk for at du deler dine erfaringer, gir en viss trygghet å vite sannheten i det hele. ❤️ 

Så leit å høre, og spesielt det at du ikke fikk god helsehjelp heller. Det er rart hvordan man enkelt får god hjelp som gravid, men det øyeblikket det ikke lenger er liv er man på egenhånd. Jeg vil si spontanaborten min var ca like vond som da jeg hadde 8 cm åpning i fødsel, så den smerten er ekte ja! Og i fødsel kan man velge mellom flere smertelindringer, man får omsorg og ikke minst får man en premie til slutt. Jeg tror ikke det trenger å bli vondere selv om det som skal ut er litt større denne gangen, men det er jo umulig å si. Håper du blir møtt på en bedre måte nå ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ts, ønsker alt godt og håper gyn finner liv neste gang. 

Etter 3 tap av svangerskap har dere rett til utredning. Noen ganger er det bakenforliggende årsaker som kan behandles for å lykkes. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Føler med deg TS ❤️

Jeg hadde en missed abortion der hjertet hadde sluttet å slå i uke 8. Ble oppdaget i uke 9. Jeg har tidligere hatt en abort med tabletter der jeg endte opp med voldsomme blødninger. Besvimte hjemme, måtte hentes av ambulanse og innlegges. Der fikk jeg enda flere tabletter av samme typen som gjorde meg syk og da jeg besvimte på nytt måtte de foreta akutt utskrapning. Fikk to poser med blodoverføring etterpå.

Da jeg hadde missed abortion ønsket jeg derfor utskrapning fremfor disse tablettene, men ble tvunget av en lege til å gjennomgå tablettabort på nytt. Det endte - som jeg hadde forutsett, på samme måte: Stor blødning, ambulanse og utskrapning. 

Grunnen til at jeg vil fortelle deg dette er: Vær på vakt. Hvis det desverre er spontanabort: vær klar over at du faktisk har et valg og ikke kan tvinges til å gjennomgå tablettabort hjemme mot din vilje. Særlig når det er missed abortion der man ikke merker blødning eller smerter på forhånd vil de tablettene ofte ha dårligere effekt enn ved en vanlig spontanabort som kommer i gang av seg selv. Det jeg fikk var en sjelden men kjent bivirkning av tablettene. Håper virkelig det beste for deg TS, men hvis det skulle vise seg å være en missed abortion vil jeg være glad om jeg ved å dele dette kan bidra til at du eller andre slipper å oppleve det samme ❤️

Anonymkode: b34a8...fcb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg er en 24 år gammel jente som nå har gått igjennom 3 spontanabort og holder vell mest sansynlig på med min fjerde. Var hos gyn idag på tidlig innvendig UL og der fant hun ikke noen hjerteaktivitet og gav meg beskjed på at jeg må inn på en til kontroll i løpet av uken. Er det noen som har gått igjennom det samme som kan dele litt, og evt noen som har gått igjennom en litt større SA som kan fortelle hva jeg har i vente? (Mine SA har endt tidligere i svangerskapet, dette er første gang vi har klart å komme så langt)

Er oppriktig lei meg og veldig redd. Vært mye gråting idag og veldig lite positivitet. Mister håpet på å klare å holde på en graviditet...

Anonymkode: f0441...f2a

Jeg hadde en MA i uke 8+4 selv, oppdaget på ultralyd I uke 10. Mistet også i uke 11 engang, og mistenker at det også kan ha vært en MA. 

Begge gangene var helt jævlig. Det var like sterke rier som en fødsel uten smertestillende. Jeg orket ikke å stå, gå, sitte og i senga lå jeg sammenkrøpet i fosterstilling. Trodde jeg skulle kaste opp til tider pga smertene. Det var så vondt at på et tidspunkt så ønsket jeg bare at embryo/fosteret skulle komme ut så jeg kunne bli ferdig med smertene. Fødsel med smertestillende er bedre for å si det sånn for min del.

Blødningsmessig veldig kraftig Blødning. Blødde gjennom bukser på 10 min, og det fossblødde på sitt verste. Rant blod nedover lår. Mye klumper. Roet seg derimot nesten rett etter at embryo og morkaken var ute.

...

Uansett ts ikke gi opp håpet om å få et barn selv om det dessverre ikke gikk denne gangen heller. Jeg har 3 SA og 1 MA bak meg, og etter det fikk jeg 2 flotte barn.

Endret av tussi84
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...