AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #1 Skrevet 19. november 2024 I dag var det igjen en situasjon - jeg måtte gjøre noe i en idrettshall (er funksjonær). Det satt to mannfolk der og pratet. Jeg måtte spørre om hjelp og veiledning, da jeg ikke kjenner hvor de forskjellige tingene i denne hallen er. Fikk da likegyldige svar, eyerolls da jeg misforsto, og generell uvilje mot å hjelpe. De satt og så på hvordan jeg plagdes med det tunge utstyret. Må også si at jeg er 42 år og mindre pen. Så kom en ung, pen dame bort til disse mennene og spurte om noe. Begge spratt opp og var så på tilbudssiden, at det ikke var måte på. Det er ikke første gangen slik skjer. Er det virkelig sånn at mange menn egentlig er dritfrekke, men later som de er høflige bare dama er sexy nok? Hva skjer? Anonymkode: 2064f...2e0 5 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #2 Skrevet 19. november 2024 Kan det være de kjente henne fra før? Kan det være hun spurte på en helt annen måte enn deg? Anonymkode: 6751e...ba0
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #3 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan det være de kjente henne fra før? Kan det være hun spurte på en helt annen måte enn deg? Anonymkode: 6751e...ba0 Nei, det så ikke ut som de kjente henne fra før. Og jeg var veldig hyggelig og tålmodig. Har opplevd slik flere ganger, både da det gjaldt meg selv og andre mindre pene damer. Anonymkode: 2064f...2e0 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #4 Skrevet 19. november 2024 Beklager å si det, men sånn er mange, både kvinner og menn. Anonymkode: 2c689...412 7 1
Fant80 Skrevet 19. november 2024 #5 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager å si det, men sånn er mange, både kvinner og menn. Anonymkode: 2c689...412 Dette! 2
megda Skrevet 19. november 2024 #6 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I dag var det igjen en situasjon - jeg måtte gjøre noe i en idrettshall (er funksjonær). Det satt to mannfolk der og pratet. Jeg måtte spørre om hjelp og veiledning, da jeg ikke kjenner hvor de forskjellige tingene i denne hallen er. Fikk da likegyldige svar, eyerolls da jeg misforsto, og generell uvilje mot å hjelpe. De satt og så på hvordan jeg plagdes med det tunge utstyret. Må også si at jeg er 42 år og mindre pen. Så kom en ung, pen dame bort til disse mennene og spurte om noe. Begge spratt opp og var så på tilbudssiden, at det ikke var måte på. Det er ikke første gangen slik skjer. Er det virkelig sånn at mange menn egentlig er dritfrekke, men later som de er høflige bare dama er sexy nok? Hva skjer? Anonymkode: 2064f...2e0 ja, dersom du er vakker får du ofte mye velvilje hos folk flest.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #7 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): I dag var det igjen en situasjon - jeg måtte gjøre noe i en idrettshall (er funksjonær). Det satt to mannfolk der og pratet. Jeg måtte spørre om hjelp og veiledning, da jeg ikke kjenner hvor de forskjellige tingene i denne hallen er. Fikk da likegyldige svar, eyerolls da jeg misforsto, og generell uvilje mot å hjelpe. De satt og så på hvordan jeg plagdes med det tunge utstyret. Må også si at jeg er 42 år og mindre pen. Så kom en ung, pen dame bort til disse mennene og spurte om noe. Begge spratt opp og var så på tilbudssiden, at det ikke var måte på. Det er ikke første gangen slik skjer. Er det virkelig sånn at mange menn egentlig er dritfrekke, men later som de er høflige bare dama er sexy nok? Hva skjer? Anonymkode: 2064f...2e0 Synes du at noe av dette er rart? Anonymkode: 670b3...812
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #8 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag var det igjen en situasjon - jeg måtte gjøre noe i en idrettshall (er funksjonær). Det satt to mannfolk der og pratet. Jeg måtte spørre om hjelp og veiledning, da jeg ikke kjenner hvor de forskjellige tingene i denne hallen er. Fikk da likegyldige svar, eyerolls da jeg misforsto, og generell uvilje mot å hjelpe. De satt og så på hvordan jeg plagdes med det tunge utstyret. Må også si at jeg er 42 år og mindre pen. Så kom en ung, pen dame bort til disse mennene og spurte om noe. Begge spratt opp og var så på tilbudssiden, at det ikke var måte på. Det er ikke første gangen slik skjer. Er det virkelig sånn at mange menn egentlig er dritfrekke, men later som de er høflige bare dama er sexy nok? Hva skjer? Anonymkode: 2064f...2e0 Nei, det er nok ikke sånn. Men for både menn og kvinner er det bevist at man behandler pene mennesker bedre. Jeg tror også den yngre generasjonen gutter og jenter er mer på dette som følge av some. Anonymkode: 7c8ff...39a 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #9 Skrevet 19. november 2024 Jeg opplever dette ofte selv, det er litt trist. Jeg er så behjelpelig jeg kan uansett hvordan jeg synes folk ser ut. Anonymkode: 444fc...c11 2
Nowayback Skrevet 19. november 2024 #10 Skrevet 19. november 2024 Det er egentlig ganske patetisk, men samtidig slik vi mennesker er bygd. Tror ikke det er særlig annerledes blant kvinner. Bare mannen er kjekk, så tillegges han en rekke egenskaper som egentlig ikke er noe mer representert hos han enn andre. Er utseende på plass så er man plutselig så smart, kul, reflektert, morsom og alt er bare fryd og gammen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #11 Skrevet 19. november 2024 DelvisPresley skrev (2 minutter siden): Det er egentlig ganske patetisk, men samtidig slik vi mennesker er bygd. Tror ikke det er særlig annerledes blant kvinner. Bare mannen er kjekk, så tillegges han en rekke egenskaper som egentlig ikke er noe mer representert hos han enn andre. Er utseende på plass så er man plutselig så smart, kul, reflektert, morsom og alt er bare fryd og gammen. Mens er mannen stygg så blir han stemplet som creepy. Skjønner at det er frustrerende for folk som er mindre pene, er mindre pen selv. Men som du sier så er det svært mange overflatiske mennesker både blant kvinner og menn. Anonymkode: 461b3...fa5 3
Gregarious Skrevet 19. november 2024 #12 Skrevet 19. november 2024 Dette ligger i menneskets natur og gjelder både menn og kvinner. Ekte altruisme finnes ikke så oppleves du som mindre verd av flokken så vil en dessverre bli behandlet deretter. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #13 Skrevet 19. november 2024 Har faktisk tenkt litt på dette i det siste, om det er fordel å være pen. Er over gjennomsnittet pen, men har veldig lavt selvbilde pga traumatisk oppvekst. Det eneste eg kom frem til er at menn alltid har vært veldig hyggelig med meg og tilbudt å hjelpe meg på alle mulige måter. Har sosial angst så dette føles ikke som en fordel for meg. Liker ikke å snakke med folk overhodet, men klart det hadde vært verre om menn var direkte frekk mot meg. Verdt å nevne det er en bakside og, ekle menn som følger etter meg, opplevd stalking, menn som tolker hyggelighet som invitasjon til noe mer og menn som blir ufine når de ikke de først ikke tåler en pen avvisning. Har derfor alltid hatt en mann i livet for å slippe ubehageligheter. Er høyt utdannet og sosialt oppegående(tross angsten) Er selv åpen for alle (bortsett fra stalkere) og legger min ære i behandle folk med verdighet, alle har sin historie og eg lærer masse fra mennesker ved å være imøtekommende - noe som er en ære. En ting eg og har bete merke i er at folk som blir kjent med meg skal beskrive meg positivt til andre sier de eg er ydmyk, overraskende ydmyk, jorda godt planta på jorda- så blir nok forhåndsdømt som overlegen, høy på meg sjølv, ho har enkelt liv- det synes eg faktisk er trist, for utseende har ingenting med hvem du er og hva du opplever i livet. Anonymkode: 433f3...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #14 Skrevet 19. november 2024 Jepp, dette er veldig vanlig. De fleste er ikke snille mot hvem som helst dessverre. husker jeg tok på meg sommerkjole til jobb en dag, det var sommerfest og opplevde at menn holdt døra oppe for meg og lot meg gå først osv😂 nå er jeg grei pen ellers også, men akkurat sånt skjer ikke hver dag. Burde kanskje ha på kjole oftere, men er litt lat i hverdagen og altfor glad i jeans. Anonymkode: e3ecb...ca8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #15 Skrevet 19. november 2024 Gregarious skrev (16 minutter siden): Dette ligger i menneskets natur og gjelder både menn og kvinner. Ekte altruisme finnes ikke så oppleves du som mindre verd av flokken så vil en dessverre bli behandlet deretter. Jeg forventer ikke altruisme. Men at folk som faktisk jobber på et sted, oppfører seg profesjonelt og høflig, selv om jeg er stygg. Anonymkode: 2064f...2e0 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #16 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg forventer ikke altruisme. Men at folk som faktisk jobber på et sted, oppfører seg profesjonelt og høflig, selv om jeg er stygg. Anonymkode: 2064f...2e0 Det kommer ikke klart frem at disse to mennene jobbet der. Uansett. Dersom du opplever dette gang på gang, kanskje det kan være verdt å reflektere litt over hvordan du fremstår, hvordan du henvender deg, måten du spør på osv.? Anonymkode: 2c689...412 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #17 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kommer ikke klart frem at disse to mennene jobbet der. Uansett. Dersom du opplever dette gang på gang, kanskje det kan være verdt å reflektere litt over hvordan du fremstår, hvordan du henvender deg, måten du spør på osv.? Anonymkode: 2c689...412 Ikke bare jeg, men flere andre damer som ikke er innenfor "babe"-segmentet. Anonymkode: 2064f...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #18 Skrevet 19. november 2024 Er det mulig å klage på bedriften? Anonymkode: 6b2f0...179 1
Gregarious Skrevet 19. november 2024 #19 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg forventer ikke altruisme. Men at folk som faktisk jobber på et sted, oppfører seg profesjonelt og høflig, selv om jeg er stygg. Anonymkode: 2064f...2e0 Det var jo selvsagt ikke et svar om hvordan de bør oppføre seg, det var et svar om hvorfor. Det er svært mye som burde vert annerledes.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #20 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke bare jeg, men flere andre damer som ikke er innenfor "babe"-segmentet. Anonymkode: 2064f...2e0 Da bør kanskje de også reflektere litt over hvordan de henvender seg og ber om hjelp. Man kommer overraskende langt med en hyggelig tone og et vennlig smil. Anonymkode: 2c689...412 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå