Gå til innhold

Sug etter alkohol.

Fremhevede innlegg

Skrevet
DelvisPresley skrev (9 minutter siden):

Hvorfor drikker du ikke opp den 3.?

Jeg kjøper 2 cider pluss en 0.33. 

Anonymkode: d9383...2b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du prøvd micrdosering mot angst?

Anonymkode: 0a45f...f59

Hva er microdosering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøper 2 cider pluss en 0.33. 

Å ja. Bare stusset da det stod 2,5 halvlitere. Så for meg at det ble en halv boks igjen😅

• Liker 1
Skrevet

Demper suget,et "sunt" alternativ.Funker fjell.

Kan man kjøpe det i kostholdsforretninger

Skrevet

Prøvd mitragyna spesiosa?

Nå leste jeg om mitragyna spesiosa og det ser ut som den er forbudt i Norge. Hvis man importerer den, kan det være at den blir inndratt i tollen og at jeg kan få forventet straff? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå leste jeg om mitragyna spesiosa og det ser ut som den er forbudt i Norge. Hvis man importerer den, kan det være at den blir inndratt i tollen og at jeg kan få forventet straff? 

Knark er ikkje noko alternativ, om enn verre 

Skrevet

Er det noen av dere som har trappet ned gradvis, og hvordan gikk det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hver dag etter jobb drikker jeg 2.5 halvlitere med Cider. Mengden er ikke så stor, men nå får jeg sug etter den alkoholen, og hvis jeg ikke får den  får jeg en knute i magen etter alkohol. Noen som har det på samme måte, og kan dere gi meg noen råd? 

Det er nok uendelig mange som føler det samme som deg. Det er nok en vanesak. Feks i Frankrike så drikker de i pausen, ved/etter middag osv. Det er en livsstil som er vond å vende. Betyr ikke at du er direkte alkoholiker i det hele tatt. Du må bare erstatte det glasset med noe annet. Når vi slutter på noe som vi er så vant med, så må vi bare finne noe annet. Godt at du ønsker å finne noe annet, tenk på langtids-effektene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Eneste måten jeg ble kvitt min generelle angstlidelser var å kutte ut alkohol helt. Jeg ante faktisk ikke det var alkoholen som utløste angsten. Men før jeg fikk barn og var singel, så jobbet jeg inutelivsbransjen 2-4 ganger i uka og drakk ofte litt eller mye alkohol, gjerne 1-4 ganger per uke. Dagene i mellom var jeg ofte angstpreget uten at jeg så sammenhengen. For det kjentes jo ikke ut som fylleangst. Bare kroniske urolige nerver som lå der og ulmet.

Så ble jeg gravid og angsten uteble sammen med alkoholen i hele svangerskapet. Det første året til baby var alkohol fortsatt ikke i tankene. Jeg var 100% angstfri og ante etterhvert sammenhengen.

Så skulle jeg tilslutt prøve meg på litt alkohol på 35 årsdagen min. Jeg drakk meg ikke veldig full, men slet med uro/angstfølelse i to uker etterpå. Angstfølelsen er så grusom. Har opplevd å ha brukket beinet. Angst føles verre.

Etter disse ukene bestemte jeg for å bli avholds. Den deilige og kortvarige rusen av alkohol er ikke verdt ukesvis med angst. Nå er det 4 år siden jeg bestemte meg for dette og har vært angstfri siden❤️

Anonymkode: c7f6f...506

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Vet er det er mange alkoholikere der ute, Heldigvis går jeg ikke jeg ikke polet enda, det går mest i cider, Men er slik at jeg bytter butikker slik at  de ikke at tror at jeg er alkholhol misbruker, Jeg har prøvd all av medisiner, blant annet til til og med antabus. Den kan jeg drikke uten problemer. Noen råd der ute? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...