Gå til innhold

Får ikke jobb pga. lite erfaring, har ikke erfaring fordi jeg ikke får jobb...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lite klageinnlegg!

Ble uteksaminert med bachelor i 2022, men fant ikke noe jobb, og fikk veldig lite hjelp fra NAV med å lage nettverk. Jeg valgte derfor å ta 1 år på fagskole. Nå har jeg gått et år uten å fått meg en eneste jobb, og mye av det (tror jeg) er av at jeg ikke har tidligere betalte jobber som jeg kan vise fram. 

Jeg har søkt på både stort og smått, altså alt jeg kunne tenkt meg å gjøre uten å bli gal eller sjuk. For det meste kontorjobber, men også tilkallingsvikariat, julehjelp, sommerjobb, vareplukk til nettbutikk/lager, typiske jobber som trenger ekstrahjelp. Får kun avslag.

Jeg prøver fortsatt å få hjelp av NAV med å komme i jobb på en annen måte enn å havne i en haug med andre søknader, men får fortsatt avslag om praksis/arbeidstrening/avtale med NAV.

En liten lokalbedrift lot meg jobbe hos dem i en måned da de trengte noen med min bakgrunn, men de hadde ikke kapasitet til å ansette meg. Jeg jobbet den måneden hos dem, ubetalt, men som alle andre så må jeg ha lønn for å leve, så da var jeg tilbake igjen hos NAV for å se etter noe annet.

Samtidig som at jeg blir lei av å ikke få det mest basic'e av jobber, så føler jeg nå at veilederen/kontaktpersonen blir lei av at de fortsatt må hjelpe meg. Uansett om det er jeg som tar kontakt/sender søknad eller om veilederen ringer vedr. ledig stilling så får jeg i svar at de ikke har noe å tilby meg (selv om de har ledige stillinger ute). Vi har gått fra å se på typiske kontorjobber, til å plukke søppel langs gatene. Er jeg virkelig ikke verdt noe?😥

Anonymkode: c952e...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er abolutt verdt noe, men det kan være utdanningen din ikke er verdt så mye i dagens arbeidsmarked. Hva slags utdanning har du? Hvor gammel er du? Hvor i landet bor du? Er du sikker på at søknadene dine og cven din er gode nok? Har du blitt innkalt til noen intervjuer?

Anonymkode: 8fbec...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...