Gå til innhold

Er dette respektløst eller overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha selskap og for å planlegge innkjøp sendte vi invitasjon mrd svarfrist. Broren til mannen har ikke svart og igår ba jeg mannen etterspørre svar. Han fikk bare en smiley til svar.

Han inviterer selv aldri noen på noe selv, men vi prøver å inkludere ham og sønnen hans. Nå er jeg lei av at det går kun én vei, og at han ikke en gang gidder å svare ordentlig. Så jeg tenker at om han plutselig sier ja, så er det for sent og at han ikke blir invitert igjen.

(Nei, han er ikke syk eller noe).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Josephine skrev (Akkurat nå):

Vi skal ha selskap og for å planlegge innkjøp sendte vi invitasjon mrd svarfrist. Broren til mannen har ikke svart og igår ba jeg mannen etterspørre svar. Han fikk bare en smiley til svar.

Han inviterer selv aldri noen på noe selv, men vi prøver å inkludere ham og sønnen hans. Nå er jeg lei av at det går kun én vei, og at han ikke en gang gidder å svare ordentlig. Så jeg tenker at om han plutselig sier ja, så er det for sent og at han ikke blir invitert igjen.

(Nei, han er ikke syk eller noe).

Jeg synes det er litt respektløst å ikke gi noe konkret svar, men jeg synes også du overdriver. Du fortsetter å invitere, spesielt siden det er et barn inkludert her også. 

• Liker 4
Skrevet

Et tips fra helsevesenet. 

"Hvis jeg ikke vet om du kommer innen dag X så blir det ikke kjøpt inn mat til dere" 

Ta styringen. Ikke bekreftelse er et nei

Anonymkode: ae9af...0da

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er litt respektløst å ikke gi noe konkret svar, men jeg synes også du overdriver. Du fortsetter å invitere, spesielt siden det er et barn inkludert her også. 

Dessverre så har han skjøvet alle bort fra seg og han bidrar ikke med noe når han inviteres. Han har aldri stilt meg eller samboeren et eneste spørsmål om oss eller våre barn.

Barnet vil selvsagt inviteres, men å invitere ham alene på voksen-fester tenker jeg det er slutt på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et tips fra helsevesenet. 

"Hvis jeg ikke vet om du kommer innen dag X så blir det ikke kjøpt inn mat til dere" 

Ta styringen. Ikke bekreftelse er et nei

Anonymkode: ae9af...0da

Takk😊

Skrevet
Josephine skrev (Akkurat nå):

Dessverre så har han skjøvet alle bort fra seg og han bidrar ikke med noe når han inviteres. Han har aldri stilt meg eller samboeren et eneste spørsmål om oss eller våre barn.

Barnet vil selvsagt inviteres, men å invitere ham alene på voksen-fester tenker jeg det er slutt på.

Åja, så det ligger (som vanlig) mer til historien her... Det er jo helt umulig å gi riktige svar når man ikke har all relevant info.

• Nyttig 1
Skrevet

1. Må du i det hele tatt delegere slik oppfølging til mannen? Tar han ikke selv initativ til å få slike avklaringer?

2. Og når oppgaven først er delegert - kom han da tilbake og sa at svaret var en smiley? I stedet for å gi et svar. 

Altså.... Her er jo mannen din av akkurat samme ulla som broren. At du gidder. 

Anonymkode: 91cdd...9ae

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Må du i det hele tatt delegere slik oppfølging til mannen? Tar han ikke selv initativ til å få slike avklaringer?

2. Og når oppgaven først er delegert - kom han da tilbake og sa at svaret var en smiley? I stedet for å gi et svar. 

Altså.... Her er jo mannen din av akkurat samme ulla som broren. At du gidder. 

Veldig gode poenger og jeg har tatt opp at han har ansvar for å følge opp sine invitasjoner. Neste år kommer jeg ikke til å purre, da kommer nok bare mitt nettverk, så får han vurdere om det er ok eller ikke.

Veldig fint med bekreftelse på dette her, for jeg er så lei. 

• Liker 1
Skrevet

"Hei hei, skjønte ikke helt svaret ditt ang. selskapet. Trenger å vite om dere kommer eller ikke da jeg planlegger innkjøp og kjøper mat til antall personer som kommer.

Så må beklager hvis jeg maser, men må spørre igjen for å være sikker. Kommer du og X i selskapet den <dato>?"

Lar han være å svare, eller svarer neo svada: "Da tolker jeg det som at dere ikke kommer".

Anonymkode: a4a8c...ab3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Hei hei, skjønte ikke helt svaret ditt ang. selskapet. Trenger å vite om dere kommer eller ikke da jeg planlegger innkjøp og kjøper mat til antall personer som kommer.

Så må beklager hvis jeg maser, men må spørre igjen for å være sikker. Kommer du og X i selskapet den <dato>?"

Lar han være å svare, eller svarer neo svada: "Da tolker jeg det som at dere ikke kommer".

Nettopp. Ikke lag styr av alt mulig, ikke bli fornærmet eller ikke tenk at folk er respektløs. Folk mener gjerne ikke noe vondt med ting de gjør eller ikke gjør, men har sine grunner. Kanskje broren i sin verden mente at den smileyen var et svar broren skjønte, men siden broren ikke skjønte det svaret, så skriv tilbake noe ala forslaget til ab3

Anonymkode: a70b7...7c0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Ikke lag styr av alt mulig, ikke bli fornærmet eller ikke tenk at folk er respektløs. Folk mener gjerne ikke noe vondt med ting de gjør eller ikke gjør, men har sine grunner. Kanskje broren i sin verden mente at den smileyen var et svar broren skjønte, men siden broren ikke skjønte det svaret, så skriv tilbake noe ala forslaget til ab3

Anonymkode: a70b7...7c0

Hvorfor i alle dager skal TS følge opp mannens familierelasjoner når han ikke gidder selv? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal TS følge opp mannens familierelasjoner når han ikke gidder selv? 

Fordi hun kunne fint sendt den meldingen selv til å starte med. Det er ikke slik at kun mannen kan kontakte sin familie og TS sin, ofte er ting enklest uten mellomledd.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fordi hun kunne fint sendt den meldingen selv til å starte med. Det er ikke slik at kun mannen kan kontakte sin familie og TS sin, ofte er ting enklest uten mellomledd.

Jeg orker ikke å sende meldinger til hans familie og i tillegg ha ansvar for alt fra kaker til mat, pynt og logistikk. Det er en ting han skal håndtere og det får han klare.

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 timer siden):

Helt enig. Dette er snakk om to personer, så vi snakker ikke om en forskjell i innkjøp som velter lasset eller fører til masse rester så da hadde jeg glatt bare antatt at de kommer. Og så inviterer man selv om det bare går én vei, både fordi det er et barn inne i bildet, men også fordi det kan ligge mye bak man ikke vet noe om og at det aldri er feil å være inkluderende og raus. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Pleier han å komme når dere inviterer? I så fall ville jeg bare regnet med det og planlagt deretter, så mye mat til overs og ekstra styr blir det uansett ikke. Hvorfor gjøre et anstrengt forhold verre i utrengsmål?

Skrevet

Hvordan i alle dager er mannen et mellomledd når hans familie inviteres til hans selskap? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...