Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kombinerer to historier til én fordi denne galskapen foregår akkurat nå i familien våres.

For 3,5 år siden kjøpte vi en tomt da mannen min ville bygge hus der. Jeg var imot det og ønsket å kjøpe et ferdighus, men han insisterte på sitt.
Han lovte at vi skulle bygge hus ferdig om et par år. I mellomtiden leier vi leilighet. Men 3 år har gått og han har fortsatt ikke begynt med byggingen. Hver gang finner han noen unnskyldninger for ikke å starte, men uten å forklare hvorfor han utsetter hele tiden. Samtidig betaler vi 19 tusen i husleie månedlig. 

For 2,5 år siden kjøpte vi også en leilighet. Vi betalte halvparten av summen fra egne midler, og halvparten ble lånt hos banken. Avtalen var at vi skulle kjøpe en leilighet, som var klar for utleie og ikke trengte investeringer. Et par uker etter overtalelse kom jeg til leiligheten og ble overrasket av at mannen min begynte en omfattende oppussing uten å informere meg. Da jeg spurte WTF, svarte han at leiligheten hadde en dårlig standard. Leiligheten var egentlig ikke så fin, men var helt ok for å leie ut til en litt lavere pris for en stund. Mannen lovte å avslutte oppussingen ila et par måneder. Nå har det gått 2,5 år og oppussingen er fortsatt ikke ferdig. Vi har mistet leieinntekter, og i tillegg på grunn av at mannen min begynte å takke nei til arbeidsoppdrag på jobb pga denne oppussingen har han også mistet store inntekter og tar opp flere forbrukslån med enorme renter. Tidligere fikk han utbetalt fra 60 000 til 100 000 netto på jobb, men nå har inntekten hans falt betydelig.

Kan noen kommentere situasjonen våres? 

Anonymkode: 95826...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er aaaaaaltfor tålmodig med denne fyren. Han høres ganske ubrukelig ut. Det tar tid å bygge hus så skjønner at han ikke får gjort det på et år sånn sett… men 3 år uten å ha startet???

Anonymkode: 7ac1d...648

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Himmel. Det der hadde jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: 40187...140

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er økonomisk analfabet. I tillegg er ambisjonsnivået langt høyere enn gjennomføringsevnen. Han lurer seg selv mest av alt og han bør stoppes.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kommer til å ruinere dere økonomisk… er det noen måte du kan slippe unna på? Er dere gift slik at du også er ansvarlig for hans lån?

Anonymkode: fda3d...30b

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg kjenner min mann. 

Tomt og husbygging? Nope, det kunne han bare glemme. Tror jeg hadde ledd av han. 

Kjøpe leilighet om vi selv leide, uten progresjon når det kom til å bo i eget. Hadde sendt han til psyk gjennomgang.

Ned i lønn uten at det er begrunnet og avklart med meg? Jeg hadde smelt solid. Slikt snakker vi om som familie (felles økonomi). 

Hvorfor i alle dager er du så medgjørlig? 

Anonymkode: 95841...1a2

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du er ikke tålmodig, men rett og slett dum. 

Med en leilighetsleie på 7000 i mnd har dere tapt over 200.000 i leieinntekter. Og dere leier selv?? Altså.. 

Anonymkode: 66725...c3f

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

Så dere leier en leilighet, mens en eid står tom?

Det er jo bare ren idioti fra dere begge.

Å eie en tomt går jo greit.

Men nå har dere sett hva mannen får til. 

Så da er det bare å selge leilighet og tomt, og kjøpe en bolig dere kan bo i.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er noe av det verste jeg har hørt!

Kan du kontakte JURK (Juridisk rådgivning for kvinner) eller noe? Du behøver hjelp til å finne ut hvordan DU kan befris fra disse økonomiske forpliktelsene.

Anonymkode: f5c9f...973

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har mannen din depresjon eller noe sånt? Eller er han bare ubrukelig? 

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg faktisk skilt meg først, og så funnet ut av forholdet etterpå. Det haster å komme seg ut av den dårlige økonomien med forbrukslån osv som mannen din har dratt deg inn i! 

Gjelden vil øke mer og mer for hver dag som går! Få 

Anonymkode: 106c6...f23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

din mann som i ektefelle? Eller som i samboer? 

Anonymkode: cc42b...670

• Nyttig 1
Skrevet

Så for 2,5 år siden lovet han bli ferdig i løpet av noen måneder, og 2 år etterpå sitter du fortsatt å venter på at han skal gjøre noe? 
Hvorfor gjør ikke du noe selv her? Det er like mye din leilighet, din tomt, og din økonomi. 

Mannen din er kanskje ekstremt treg, men du har jo like mye sittet der i to år å sett på en leilighet som ikke blir ferdig. 
Jeg hadde satt ned foten allerede for to år siden og krevd at leiligheten enten ble ferdig øyeblikkelig eller lagt ut for salg. 

Anonymkode: daa22...1fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):
Kombinerer to historier til én fordi denne galskapen foregår akkurat nå i familien våres.

For 3,5 år siden kjøpte vi en tomt da mannen min ville bygge hus der. Jeg var imot det og ønsket å kjøpe et ferdighus, men han insisterte på sitt.
Han lovte at vi skulle bygge hus ferdig om et par år. I mellomtiden leier vi leilighet. Men 3 år har gått og han har fortsatt ikke begynt med byggingen. Hver gang finner han noen unnskyldninger for ikke å starte, men uten å forklare hvorfor han utsetter hele tiden. Samtidig betaler vi 19 tusen i husleie månedlig. 

For 2,5 år siden kjøpte vi også en leilighet. Vi betalte halvparten av summen fra egne midler, og halvparten ble lånt hos banken. Avtalen var at vi skulle kjøpe en leilighet, som var klar for utleie og ikke trengte investeringer. Et par uker etter overtalelse kom jeg til leiligheten og ble overrasket av at mannen min begynte en omfattende oppussing uten å informere meg. Da jeg spurte WTF, svarte han at leiligheten hadde en dårlig standard. Leiligheten var egentlig ikke så fin, men var helt ok for å leie ut til en litt lavere pris for en stund. Mannen lovte å avslutte oppussingen ila et par måneder. Nå har det gått 2,5 år og oppussingen er fortsatt ikke ferdig. Vi har mistet leieinntekter, og i tillegg på grunn av at mannen min begynte å takke nei til arbeidsoppdrag på jobb pga denne oppussingen har han også mistet store inntekter og tar opp flere forbrukslån med enorme renter. Tidligere fikk han utbetalt fra 60 000 til 100 000 netto på jobb, men nå har inntekten hans falt betydelig.

Kan noen kommentere situasjonen våres? 

19 laken i mnd?Hva er de dere leier for noe???

Anonymkode: dfc4d...92c

Skrevet

Tusen takk for alle feedback! Jeg postet innlegget av desperasjon og tenkte at jeg kanskje kunne vært urimelig. Men ser mange er enige i at denne situasjonen er unormal. 

Jeg sliter av depresjon pga denne uklare situasjonen, pga at jeg føler meg lurt av min egen mann og også fordi jeg ønsket et barn, men ville ikke føde uten at vi hadde et eget hjem. Når er jeg 40 og toget mitt har sannsynligvis gått. 

Men nå vil jeg bare forstå hva jeg skal gjøre videre. Som ble anbefalt ovenfor skal jeg søke etter juridisk hjelp. Kanskje noen kan gi andre råd også?

TS

• Hjerte 12
Skrevet

Hvorfor tar du ikke tak på noen som helst måte selv? 

Skrevet
Melus skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tar du ikke tak på noen som helst måte selv? 

Det har hun nettopp forklart. Skjønner ikke behovet for å rakke ned på henne, kan vi ikke bare gi råd som hun etterspør? 

Til TS: Start med å få en oversikt over den samlede gjelden dere har opparbeidet til nå. 

Anonymkode: cb703...c6e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tusen takk for alle feedback! Jeg postet innlegget av desperasjon og tenkte at jeg kanskje kunne vært urimelig. Men ser mange er enige i at denne situasjonen er unormal. 

Jeg sliter av depresjon pga denne uklare situasjonen, pga at jeg føler meg lurt av min egen mann og også fordi jeg ønsket et barn, men ville ikke føde uten at vi hadde et eget hjem. Når er jeg 40 og toget mitt har sannsynligvis gått. 

Men nå vil jeg bare forstå hva jeg skal gjøre videre. Som ble anbefalt ovenfor skal jeg søke etter juridisk hjelp. Kanskje noen kan gi andre råd også?

TS

Det er for enkelt å skylde på at han har lurt deg. Du har sittet stille i båten og latt ting skure å gå. Det er like mye ditt liv, din økonomi og ditt ansvar. Nå må du berge deg ut av situasjonen. Om du også mangler økonomisk kompetanse så må du be om hjelp av noen som faktisk kan det, og det kjapt. Å skyld på han hjelper faktisk ikke en dritt desverre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS

Dessverre tror jeg du har en del av svaret her - han tok deg på ordet, han vil ikke ha barn med deg, og har derfor på alle måter han kan trenert det å skaffe et felles eid hjem.

Men slik han holder på er ikke "bare" det å ikke ville ha barn, det må være noe mer som ligger bak. Man å bruke tid på å forsøke å få ham til å være ærlig med deg om hva det er, det tror jeg ikke du bør gjøre, for det vil bare stjele flere år av ditt liv.

Kom deg ut av dette på en best mulig måte økonomisk, og få heller barn alene, om du ikke har barn fra før.

Jeg tror det aller viktigste for deg er å få juridisk hjelp, slik at du kan komme best mulig ut av dette.

Du sier ikke noe om du eller han har andre barn, men det å leie en leilighet til en så høy husleie, det er galskap. Jeg hadde fått en advokat til å sjekke litt rundt det også, hvem som egentlig eier den leiligheten, om personen har et nært forhold til mannen osv.

Men kom deg bort, dette er en mann du ikke ønsker å dele livet med, for det han viser deg nå, det vil ikke endre seg nok til at du kan få det godt med ham over tid.

Anonymkode: 1c745...dd7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...