Gå til innhold

Muligens livmorhalskreft - etter konisering. Ufattelig engstelig.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjorde en konisering for 1,5 år siden. Det var ufattelig vondt i forkant og jeg har grudd meg veldig til ny celleprøve. 
Fikk beskjed om å bestille kontroll selv etter 6 måneder, noe jeg har kviet meg for å gjøre. 

For 4 mnd siden hadde arrvevet lukket seg og jeg måtte gjøre en akuttoperasjon for å åpne opp. Ringte opp på sykehuset for 2 uker siden og hørte om jeg kunne komme på kontroll, nei - du må gå til fastlegen - her er du ferdig behandlet fikk jeg til svar, enda det var der jeg gjorde koniseringen.

Bestilte time på volvat i dag, og fikk til svar om at det er funnet en utvekst som kan være livmorshalskreft. Skal få time innen en uke på sykehuset. 

Kjenner jeg blir så urolig og redd. :( Har 2 barn.

Anonymkode: c3a1a...c4f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er urolig og redd. Godt du tok tak, selv om det er unødvendig og dårlig med motstanden du fikk.  Viktig å bli tatt på alvor. Skulle ikke vært nødvendig med skamdyre legetimer i det private i din situasjon, men er glad for at du gjorde det! Vær sterk, og tenk at det er tidlig i det evt forløp, og at det vil gå fint! Varme tanker og styrkeklemmer til deg❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det KAN være livmorhalskreft. Det kan også være noe annet. Forsøk å holde deg aktiv for å tenke på noe annet, og heller ta sorgene etterhvert - dersom de skulle oppstå. Det kan være arrvev, det kan være godartet. Og det er sannsynligvis, dersom det er kreft, et tidlig stadie siden dette ikke ble oppdaget for 1,5 år siden da du ble konisert. 

Anonymkode: effdc...f0e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjorde en konisering for 1,5 år siden. Det var ufattelig vondt i forkant og jeg har grudd meg veldig til ny celleprøve. 
Fikk beskjed om å bestille kontroll selv etter 6 måneder, noe jeg har kviet meg for å gjøre. 

For 4 mnd siden hadde arrvevet lukket seg og jeg måtte gjøre en akuttoperasjon for å åpne opp. Ringte opp på sykehuset for 2 uker siden og hørte om jeg kunne komme på kontroll, nei - du må gå til fastlegen - her er du ferdig behandlet fikk jeg til svar, enda det var der jeg gjorde koniseringen.

Bestilte time på volvat i dag, og fikk til svar om at det er funnet en utvekst som kan være livmorshalskreft. Skal få time innen en uke på sykehuset. 

Kjenner jeg blir så urolig og redd. :( Har 2 barn.

Anonymkode: c3a1a...c4f

I verste fall fjerner de livmorhalsen din, og eventuelt livmoren. Dette er organer du fint kan leve uten, særlig når du har to barn. 

Det er helt vanlige prosedyrer du har fått beskjed om hr. Skulle sykehus fulgt opp alle med din problematikk, så hadde sykehusene vært overfylt. Dr er rett og slet ikke kapasitet til dette på dagens sykehus. 

Det hele går nok bra, og du slipper med skrekken. 

Anonymkode: 34e91...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...