Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer rett og slett ikke å kontrollere meg og jeg spiser aom bare det. Er i uke 6 nå og dette har pågått siden uke 4.

Jeg har tidligere hatt ekstrem fedme og har tatt slankeoperasjon, så det hjelper ikke på at jeg har et unormalt forhold til mat og er livredd for å ende opp som jeg har før operasjonen. 

Jeg prøver å begrense meg, og har ganske mye øvelse i å holde igjen etter slankeoperasjonen, men det er rett ognslett umulig. I dag måtte jeg stå opp kjempetidlig og spise fordi jeg var så sulten at jeg var kvalm. Det var liksom ikke morgenkvalme, men sultkvalme jeg hadde. 

Og jeg gjør ikke annet enn å spise eller drømme om hva jeg skal spise. Jeg har i utgangspunktet også ganske god peiling på kosthold og prøver å tenke på proteinrik mat som kan holde meg mett lenge, men all fornuften har liksom blitt kastet ut vinduet

Noen som har noen råd? 

Anonymkode: f2fbd...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også et matmonster i uke 6. Nå har ikke jeg utfordringer med fedme da, men blir og sultkvalm på morgenen. Husker jeg hadde det på samme måte i forrige svangerskap.

Om det er noen trøst mener jeg å huske at den ville trangen for mat roet seg litt rundt uke 10-12 et sted. Men spesielt uke 6 er helt drøy akkurat når det gjelder dette for min del faktisk 😅

Eneste jeg synes hjelper litt er å drikke. Ta et stort glass vann når sulten kommer krypende :) 

Anonymkode: 445bb...082

Skrevet

Jeg er også sinnsykt sulten i uke 8. Hatt det siden uke 6, så du er ikke alene. Mye går i retur igjen men føler meg konstant sulten.. 

Anonymkode: 0e3bb...59d

Skrevet

Føler med deg.. blir grusomt kvalm (ender som regel opp med å spy til slutt) om jeg ikke spiser, helt grusomt.. har en magetilstand som gjør det å spise så ofte veldig vondt og ubehagelig 😕 hatt det siden uke 5 og er nå snart i uke 11, fortsatt skrubbsulten.

Anonymkode: 5ab92...425

Skrevet

Spiller det noen rolle hva du spiser? Sultkvalme er jo the worst. Hvis det ikke spiller noen rolle hva du får i deg, prep litt sunne alternativer kvelden før, så har du det klart til sulten tar deg dagen etter.

Anonymkode: 739de...bc3

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...