Gå til innhold

Endret/annerledes svettelukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann som de siste månedene har fått en endret svettelukt. Mye mer intens og en annen lukt enn den han hadde før. Det setter seg veldig i klær, i den grad at jeg har startet å vaske klærne hans separat. Det har likevel startet å lukte svakt av mine og barnas tøy, ettersom vi bruker samme tørketrommel som han.

Det er ingen endring i rutiner hos han, samme kosthold som før og han dusjer 1-2 ganger til dagen alt etter aktivitetsnivå. Klærne kastes i skittentøyskurven hver kveld, så det er heller ikke som at han bruker klærne lenger heller.

Han har ikke i sitt voksne liv slitt med sjenerende svettelukt (inntil nylig), men slet noe i puberteten tross god hygiene.

Er det en permanent greie som skyldes alder eller kan det være sykdomstegn?

Anonymkode: fcfdd...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, legg klærne hans i en bøtte med eddikvann over natten før du vasker dem. 

Så, jeg har aldri vært plaget med svettelukt før jeg kom i overgangsalderen. Kjøpte en dritdyr deo på apoteket, problem solved! Og jeg dusjer ikke hver dag. 

Mannen din er kanskje preget av alderen. 

Skrevet
Stor pike skrev (8 minutter siden):

For det første, legg klærne hans i en bøtte med eddikvann over natten før du vasker dem. 

Så, jeg har aldri vært plaget med svettelukt før jeg kom i overgangsalderen. Kjøpte en dritdyr deo på apoteket, problem solved! Og jeg dusjer ikke hver dag. 

Mannen din er kanskje preget av alderen. 

Takk for tips om både eddikvann og deo! Husker du navnet på deodoranten? 

Anonymkode: fcfdd...350

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...