Gå til innhold

Hva hadde kvinner gjort hvis menn sluttet å ville ha sex med dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er flere år siden jeg hadde sex med en mann. Der går helt fint det. 

Og til informasjon, når jeg er i forhold har jeg større sexlyst enn mennene. Det er ikke slik at jeg er aseksuell, tvert i mot ;) 

Anonymkode: 201bd...8e1

Samme her.

Anonymkode: 18693...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis de er 100% aseksuelle som du skriver rett ovenfor, så er det jo umulig for slike menn å få reisning på penis som de jo må ha for å kunn runke ut sin donasjon av spermier?

Anonymkode: 28435...961

Går fint å hente ut med en sprøyte. 

Anonymkode: 0a331...d78

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går fint å hente ut med en sprøyte. 

Anonymkode: 0a331...d78

Lekkert. Da er menneskeheten reddet. Menneskeheten med aseksuelle amøber av noen menn. 

Men vi kvinner hadde i alle fall hatt det fint, særlig de lesbiske.

Anonymkode: 28435...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i utgangspunktet ikke  merket noen forskjell siden jeg selv er singel og ikke seksuellt aktiv. 

I løpet av et par år vil jeg nok ha undret meg over at ingen fikk barn lengre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville først og fremst følt meg mye tryggere over alt. 
Ellers er det mye enklere å fikse på egen hånd. Jeg trenger ikke sex fra en mann

Anonymkode: 7b791...121

Nettopp. Tenk deg en verden der det ikke forekommer voldtekt, incest og overgrep mot barn. Paradis på jord! 

Anonymkode: 6307f...322

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden ville blitt tryggere. Det ville blitt mindre kjønnsykdommer og følgeskader fra det.😄

Anonymkode: 670c1...731

Jepp.

Ingen voldtekter.

Ingen uønskede svangerskap, press til abort eller tvang til å beholde uønsket barn.

Ingen incest.

Ingen overgrep mot kvinner og barn.

Ingen forventninger om sex for å få gjentjenester.

Ingen utroskap.

Ingen tafsing.

Ingen vold/stalking/drap grunnet seksuell avvisning.

Ingen kjønnssykdommer.

Høres perfekt ut for min del. Jeg har selv høy lyst, men kunne gjerne ha ofret den hvis konsekvensen var en verden som er skissert over.

Anonymkode: 6307f...322

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som siste bruker over skrev - det hadde vært en langt tryggere verden for kvinner og barn, jeg hadde glatt ofret sex med menn resten av livet for et slikt scenario. ❤️

Fra et seksuelt perspektiv er det som en annen skrev - kvinner er vant til og måtte ordne oss selv da alt for mange menn gir blaffen i om dama nyter sexen og derfor bare stapper staken inn etter 1 minutt, jukker på og gjør seg ferdig. Det hadde gått helt fint å sørge for egen nytelse på egenhånd også, null problem. 

Anonymkode: 0bb97...491

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennene var villig til å donere sperm i spermbank for å forhindre at menneskeheten dør ut. That's it. 

Anonymkode: a80b4...c2e

I så fall ville det ikke vært noe problem. Bare en fordel for verden om alle menn ble aseksuelle 👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Jeg hadde sannsynligvis følt meg tryggere, ikke minst ute på kveldstid.

okay? Så da ville du automatisk ha høyere toleranse og akseptanse for vold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (6 minutter siden):

okay? Så da ville du automatisk ha høyere toleranse og akseptanse for vold?

En ikke ubetydelig andel av volden kvinner utsettes for er seksuelt relatert og motivert. En verden hvor alle menn var aseksuelle ville vært en verden hvor kvinner kunne føle seg tryggere. Hvordan du tolker resonnementet mindre risiko = større trygghet som en økt aksept for vold er noe uklart for meg...

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I dette scenarioet er menn 100% aseksuelle. Hva gjør du da

Anonymkode: a80b4...c2e

For en frihet og trygghet det ville gitt verdens kvinner. Helt fantastisk senario!

Anonymkode: f0183...ce1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sannsynligvis feiret så taket løftet seg. Og så hadde jeg følt på en helt ny dimensjon av frihet etterpå. Tenk å kunne gjøre noe så enkelt som å gå ut og ta en drink, uten å være redd for at noen putter noe i drinken. Eller å kunne sette seg inn i en taxi uten å kjenne på en liten knute i magen. Eller hva med å kunne gå hjem alene i mørket uten å måtte ha nøklene i hånden og telefonen lett tilgjengelig. For ikke å snakke om å kunne reise nesten hvor man vil, uten å bekymre seg for noe mer enn at noen stikker av med telefonen min.

I tillegg kommer at man aldri igjen kommer til å bekymre seg for uønsket graviditet, å proppe kroppen full av hormoner som skal hindre uønsket graviditet, og selvsagt kjønnssykdommer. Og så hadde jeg sannsynligvis blitt mindre kritisk til min egen kropp, siden menn da ikke lenger er interessert i kvinnekroppen, og sannsynligvis kommer til å slutte å holde lange foredrag om at kun det perfekte, som i tillegg er operert og retusjert, er fint nok. 

Som jeg ser det så hadde det ikke vært noe å tape på dette. Og jeg har allerede bevist at jeg er utholdende, siden jeg ikke har hatt sex på en 15 års tid. Jeg skulle nok klart resten av livet også. Orgasme fikser jeg raskere og enklere på egen hånd, om behovet skulle være der.

Anonymkode: 5c87a...5ff

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ingen voldtekter.

Et klart flertall av voldtekter handler om Vold og dominering. Så lenge kvinner opplever voldtekt som traumatiserende, vil det fortsette uavhengig av menns seksuelle behov. 

Ingen uønskede svangerskap, press til abort eller tvang til å beholde uønsket barn.

Forutsetter at vi ikke lenger har et patriaki. Så lenge menns livsarv henger på kvinner, vil dette fortsette. 

Ingen incest.

Incest er ikke kjønnsavhengig. Faktisk er det en GRUNN til at Incest er tabu. Et slikt scenario kan føre til normalisering av incest. 

Ingen overgrep mot kvinner og barn.

Litt optimistisk: man kan begrense seg til at det ikke blir seksuelt motiverte overgrep mot kvinner og barn.  Fra menn.

Ingen forventninger om sex for å få gjentjenester.

Naturlig nok. Så ingen av den typer oppmerksomhet og tjenester. 

Ingen utroskap.

Utroskap er ikke kjønns- ELLER sex fundert

Ingen tafsing.

Det er sannsynlig. Fra menn.

Ingen vold/stalking/drap grunnet seksuell avvisning.

Det også. Spørsmålet er hvor mange tilfeller det EGENTLIG er av dette. 

Ingen kjønnssykdommer

Færre.

Det sagt, er flere av dagens kjønnsykdommer hentet fra dyreverden, og sex med dyr er ikke en unik mannlig hendelse. 

En del av resten regnes som kjønnsykdommer fordi det er den mest vanlige smitteveien, og vil bare få en annen betegnelse. 

Høres perfekt ut for min del. Jeg har selv høy lyst, men kunne gjerne ha ofret den hvis konsekvensen var en verden som er skissert over.

Har du faktisk høy lyst, kan du ikke ofre den. Det er ikke hva "høy lyst" betyr.  

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar de hadde sluttet for en stund? I så fall hadde det vært helt greit. Det er flott med sex, men det går veldig fint uten en lang stund. 

Anonymkode: db9c2...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (24 minutter siden):

En ikke ubetydelig andel av volden kvinner utsettes for er seksuelt relatert og motivert. En verden hvor alle menn var aseksuelle ville vært en verden hvor kvinner kunne føle seg tryggere. Hvordan du tolker resonnementet mindre risiko = større trygghet som en økt aksept for vold er noe uklart for meg...

Poenget mitt var at svært mange kvinner tror voldtekt i hovedsak er seksuelt. Og faktum er at mesteparten av det, er vold og ønske om mestring og kontroll. I en verden der kvinner ikke har noen seksuell funksjon, men fortsatt er kilden til avkom, betyr det at kvinner går tilbake til å bli eiendom og verktøy.

Og ingen bryr seg om hvor mye du misbruker en hammer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (53 minutter siden):

Poenget mitt var at svært mange kvinner tror voldtekt i hovedsak er seksuelt. Og faktum er at mesteparten av det, er vold og ønske om mestring og kontroll. I en verden der kvinner ikke har noen seksuell funksjon, men fortsatt er kilden til avkom, betyr det at kvinner går tilbake til å bli eiendom og verktøy.

Og ingen bryr seg om hvor mye du misbruker en hammer....

Du sier i fullt alvor at kvinners eneste verdi er for å gi sex til menn, og at når denne funksjonen er borte er kvinner som mennesker verdiløse? Sorry, men dette resonnementet er fullstendig virkelighetsfjernt. Mulig du ble såret over at alle kvinnene i tråden mener verden hadde vært et bedre sted om menn var asseksuelle, men uansett ble slutningen din helt absurd.

Anonymkode: 6c052...84d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier i fullt alvor at kvinners eneste verdi er for å gi sex til menn, og at når denne funksjonen er borte er kvinner som mennesker verdiløse? Sorry, men dette resonnementet er fullstendig virkelighetsfjernt. Mulig du ble såret over at alle kvinnene i tråden mener verden hadde vært et bedre sted om menn var asseksuelle, men uansett ble slutningen din helt absurd.

Anonymkode: 6c052...84d

Er du sikker på det ? Eller trykte jeg på noen følsomme knapper hos deg?

For det første, så er det ikke det jeg sier : jeg sier at menns interresse i kvinner er primært at kvinner har en innbygd verdi av å få barn, og hvis DET er den eneste verdien, behøver man ikke behandle dem bedre enn man behandler .... kuer.

Hvis det ligger en verdi av sex, er du avhengig av at kua LIKER DEG! Og der ligger innsatsfaktoren.

I det ligger det at kvinner er de ENESTE som har en verdi, og den ligger ikke i sex, men i å lage barn. Menns eneste verdi, er å faktisk lage barn med en kvinne. Uten verdiskapning er vi alle like verdiløse som mennesker.

Men det viktige er at du faktisk er kunnskapsløs og historieløs: 

I store deler av verden , opp til ganske nylig, var sex en ekteskapelig plikt. Å tvinge kona di til sex var ikke overgrep, det var en kvinne som ikke gjorde jobben sin.  I store deler av verden er kvinner på mange måter fortsatt eiendom. Du overdras mellom far og ektemann, og utenfor dette har du ingen identitet.

I andre deler av verden er sex så distansert fra kvinners eksistens at man har sex med dyr og barn når kvinner som eiendom ikke er tilgjengelig.

I et land som Japan som lever i overgangen mellom konservativ og liberale verdier, er det store utfordringer i samlivsetablering fordi liberale ideer om relasjonen mellom kjønnene der sex har en egenverdi, ikke er kompatibel med en konservativ idee om familiedynamikk 

I USA er det enorme politiske strømninger som ønsker dra kvinner tilbake til å bli en familieikomponent i et mannsfokusert behov. 

Du lever i en bitteliten del av verden, der kvinner har fått en stor egenverdi, fordi vi er så få og livsgrunnlaget er så dårlig at alle hender er nødvendig, et stede som ville vært forlatt for å dø ut uten kvinner.

I resten av verden beveger man seg sakte sakte mot en verden der kvinners verdi for menn er å gi sex til menn... av egne ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Verden ville blitt tryggere. Det ville blitt mindre kjønnsykdommer og følgeskader fra det.😄

Anonymkode: 670c1...731

Med masse seksuell frustrasjon og mange unge menn som oser av testosteron ville sikkert gjort verden mye tryggere totalt avskåret fra sex :) Er du så dum at du tror på det du selv sier ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel mitt liv ville vært uforandret, da menn ikke vil ha sex med meg uansett.

Det positive ville vært at jeg kunne gått hvor jeg ville, når jeg ville, uten å frykte voldtekt. Det hadde vært herlig. 

Anonymkode: d950b...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på det ? Eller trykte jeg på noen følsomme knapper hos deg?

For det første, så er det ikke det jeg sier : jeg sier at menns interresse i kvinner er primært at kvinner har en innbygd verdi av å få barn, og hvis DET er den eneste verdien, behøver man ikke behandle dem bedre enn man behandler .... kuer.

Hvis det ligger en verdi av sex, er du avhengig av at kua LIKER DEG! Og der ligger innsatsfaktoren.

I det ligger det at kvinner er de ENESTE som har en verdi, og den ligger ikke i sex, men i å lage barn. Menns eneste verdi, er å faktisk lage barn med en kvinne. Uten verdiskapning er vi alle like verdiløse som mennesker.

Men det viktige er at du faktisk er kunnskapsløs og historieløs: 

I store deler av verden , opp til ganske nylig, var sex en ekteskapelig plikt. Å tvinge kona di til sex var ikke overgrep, det var en kvinne som ikke gjorde jobben sin.  I store deler av verden er kvinner på mange måter fortsatt eiendom. Du overdras mellom far og ektemann, og utenfor dette har du ingen identitet.

I andre deler av verden er sex så distansert fra kvinners eksistens at man har sex med dyr og barn når kvinner som eiendom ikke er tilgjengelig.

I et land som Japan som lever i overgangen mellom konservativ og liberale verdier, er det store utfordringer i samlivsetablering fordi liberale ideer om relasjonen mellom kjønnene der sex har en egenverdi, ikke er kompatibel med en konservativ idee om familiedynamikk 

I USA er det enorme politiske strømninger som ønsker dra kvinner tilbake til å bli en familieikomponent i et mannsfokusert behov. 

Du lever i en bitteliten del av verden, der kvinner har fått en stor egenverdi, fordi vi er så få og livsgrunnlaget er så dårlig at alle hender er nødvendig, et stede som ville vært forlatt for å dø ut uten kvinner.

I resten av verden beveger man seg sakte sakte mot en verden der kvinners verdi for menn er å gi sex til menn... av egne ønsker.

Du er ikke bra i topplokket

Anonymkode: 1f3c6...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...