AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:41 #41 Del Skrevet tirsdag kl 11:41 Fordi jeg bor langt uti huttiheia der det går to busser daglig. Én skolebuss fra grenda tidlig(men ikke tidlig nok for meg) og den samme skolebussen til grenda igjen altfor tidlig til alt jeg kan følge. Dessuten måtte jeg ha gått to km til bussholdeplassen på en mørk smal vei uten noe slags form for lys, om man ikke teller med stjernene. Da er det mye mer praktisk for meg å sette meg i elbilen og suse avsted. Anonymkode: 4af84...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:56 #42 Del Skrevet tirsdag kl 11:56 Dårlig busstilbud. Måtte tatt buss til båt, og så ny buss til jobb. En periode kjørte jeg til båt, og jobbet slik at jeg kunne gå fra båt til jobb - men nå blir det for tungvindt. Anonymkode: b966b...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:10 #43 Del Skrevet tirsdag kl 12:10 Ungdommene tar bare buss alle mulige veier. Jeg er egentlig temmelig imponert over bussen og rutenettet og rutetidene. Selv kjører jeg alltid, samme hva jeg skal. Liker frihet og fleksibilitet. Bryr meg ikke om klima. Det som skjer i Norge har 0 innvirkning og det som jeg gjør spiller enda mindre rolle. Mitt bidrag til planeten er at jeg har lavt forbruk. Ikke pga for mye livets gass, men pga all den andre forurensing som finnes. Anonymkode: ae849...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:25 #44 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Pga. det tar minst dobbelt så lang tid, og krever sykkel eller gåing deler av veien. Sykkel vil ta 15min, gå vil ta rundt 50 min alt etter hvor raskt man beveger seg. I tillegg til 55 min reisetid med buss og tog. I tillegg så kommer jeg for seint til jobb pga. jeg starter 06:00, og det første mulige toget å ta er fremme klokken 06:00, og jeg da enda har et stykke igjen før jeg er fremme. Buss går ikke dit jeg skal. Kollektivt til jobb eksisterer, litt i det minste, men er ikke godt nok for mitt behov. Jeg kan kjøre på 25min en vei. Anonymkode: 4cf6b...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NydeligVakkerPen Skrevet tirsdag kl 12:28 #45 Del Skrevet tirsdag kl 12:28 Det tar 10 min i bil kontra 1 time med buss! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet tirsdag kl 12:33 #46 Del Skrevet tirsdag kl 12:33 Hvis alt klaffer kan jeg komme meg på jobb med buss på 35 minutter, da må jeg sykle til busstoppet (ca 10 min) og håpe ingen klipper låsen til sykkelen og stjeler den og gå ca 10 min fra buss til jobb. Bil helt frem tar 12 minutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:48 #47 Del Skrevet tirsdag kl 12:48 Buss tar for lang tid, enten med bussbytte og ventetid i byen, eller 2km å gå til byen først. I tillegg til at jeg leverer og henter barn i barnehagen i nærheten av jobben som da ville krevd ytterligere 30 min gåing fra bussholdeplass til barnehage og deretter til jobb. Med bil så tar det 7 min til barnehagen, deretter 3 min til jobb. Anonymkode: 78a1c...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:19 #48 Del Skrevet tirsdag kl 13:19 For det første tredobler det reisetiden. For det andre er det ikke stas å melde for femte gang den måneden at det problemer med togtrafikken og man blir forsinket nok en gang. Anonymkode: dc4a2...31f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:27 #49 Del Skrevet tirsdag kl 13:27 Jeg bor i Bærum og jobber på Bærum sykehus. Tar meg 51 min med kollektiv, 40 min å gå eller 5 min i bil (evt 10 min å sykle på sommertid). med barn i bhg et stykke unna hjemmet er valget ekstremt enkelt for å få hverdagen til å gå opp! Anonymkode: 6fbce...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet tirsdag kl 13:28 #50 Del Skrevet tirsdag kl 13:28 På grunn av reisetid, det vil ta i underkant av 2 timer ekstra hver dag og det er det ikke verd. I min forrige jobb var det mye bedre korrespondanse og da tok jeg toget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:32 #51 Del Skrevet tirsdag kl 13:32 Fordi det ikke er tilstrekkelig med innfartsparkeringer. Jeg bor en knapp mil unna et kollektivknutepunkt, men det er ingen gode bussforbindelser dit. Jeg kunne godt ta kjørt dit, og tatt toget fremfor å stå i kø, men det finnes kun en liten innfartsparkering som er full før kl 7 om morgenen. Derfor ender jeg opp med å kjøre i stedet. Vi hadde ganske god bussforbindelse tidligere, men de aller fleste bussrutene ble lagt ned i år for å spare penger..🙄 Anonymkode: 062c0...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet tirsdag kl 13:37 #52 Del Skrevet tirsdag kl 13:37 Jobber i Anleggsbransjen da er det kjekt med bil derfor kjører jeg Pickup 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:41 #53 Del Skrevet tirsdag kl 13:41 For dyrt og for kronglete/ustabilt kollektiv. Kan ikke komme for sent flere dager i uken. Hadde tatt kollektiv hvis tilbudet var til å stole på og til en ok pris. Billigere og enklere med bil pr nå. Og mer behagelig. Slipper å stå og fryse og vente på forsinka buss/tog. Anonymkode: 95c65...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:51 #54 Del Skrevet tirsdag kl 13:51 Jeg tok kollektiv og brukte beina i alle år, men ble syk med blant annet heftig fatigue som et av symptomene. Hvis jeg skulle bruke energi på å komme meg på jobb er det ingenting igjen til å jobbe Men hvis det var mulig hadde jeg absolutt latt bilen stå. Bor i Oslo og har både bane og buss innen ti minutters gange. Anonymkode: 2d472...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:57 #55 Del Skrevet tirsdag kl 13:57 Fordi det ville tatt 1,5 time mot 35 minutter å kjøre, inkludert 3 tog/buss-bytter også gå til fots i 15 minutter på en strekning uten gatelys, gangfelt eller egentlig noen veiskulder i det hele tatt. Anonymkode: 05806...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet tirsdag kl 14:00 #56 Del Skrevet tirsdag kl 14:00 Pga 2 bussbytter på 5 km Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:03 #57 Del Skrevet tirsdag kl 14:03 NydeligVakkerPen skrev (1 time siden): Det tar 10 min i bil kontra 1 time med buss! Samme her Anonymkode: e9686...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:05 #58 Del Skrevet tirsdag kl 14:05 Fording jeg bor på bygda og kollektivtilbudet her er tilnærmet ikke eksisterende. Anonymkode: fc34c...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:06 #59 Del Skrevet tirsdag kl 14:06 Fordi det er det eneste som er praktisk mulig med jobb og barn som skal hentes og bringes innen visse tider. Anonymkode: 663b9...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet tirsdag kl 14:08 #60 Del Skrevet tirsdag kl 14:08 De fleste dager kunne jeg kanskje tatt bussen. 10 min gange til buss så buss i 60 min og 15 minutters gange til jobben. Tilbake samme. Bil 40 minutter fra dør til dør. Siste buss går rundt kl 7 så en tre fire ganger i måneden må jeg uansett kjøre. Da må jeg fortsatt ha bil og ville ikke fått ansattparkering på jobb og måtte da betale ca 500 kroner dagen i parkering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå