Gå til innhold

Sparker din baby i magen alltid mer en 10 spark når den er aktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sparker noen ganger 3 spark rett etter hverandre også er det stilt, også går det kanskje 1-2 timer også sparker den mange spark og harde, og er plutselig kjempe aktiv. Leste at ett friskt barn alltid gir 10 bevegelser når det er våkent så derfor jeg lurer. 30 uker på veg 

Anonymkode: 9ae2e...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke så mange spark her. Jeg har hørt en regel om 10 spark i løpet av 2 timer, men jeg hadde ikke alltid det. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt hvis det var mindre enn de 10 sparkene, men da hadde jeg i så fall vært på sykehuset annenhver dag. Morkaken lå foran, så det var nok en del bevegelse jeg ikke kjente. Kunne av og til kjenne sparkene med hånda på magen, uten at jeg kjente dem inni magen. Så jeg fant ut at jeg heller fikk ta kontakt hvis jeg følte at noe forandret seg ut i fra min normal. 

Anonymkode: 90e35...3d0

Skrevet

Det viktigste er å kjenne mønsteret til din egen baby :) Det er ikke noen fasit på akkurat hvor mange spark det er per time/per gang. Annet enn at du jevnlig skal kjenne liv.

Anonymkode: a6e8b...315

Skrevet

Nei, og det er ofte ikke spark jeg kjenner, men mer type åling. Min lille kan sove i 1-2 timer i strekk og være helt stille da. Han har også dager der hvor han er lite aktiv (var nettopp på føden pga en slik dag) og så har han andre dager der jeg ikke kan skjønne at han har sovet i det hele tatt fordi det har vært turning fra morgen til kveld.

Anonymkode: 33255...264

Skrevet

Nei :) 

Anonymkode: 5f894...719

Skrevet

Mine to var heeeelt forskjellige i magen. Første hadde laaange, seige bevegelser. Små dult her og der, men ikke nødvendigvis 10 kraftige spark. 

Andremann var totalt villmann, han holdt meg våken om natta med turningen sin og øvde stadig på bokseferdigheter. Med han var det null problemer med 10 spark, han tok gjerne 20 og 30 🤭 

Begge to er friske og raske i dag, men personligheten fra magen er helt klart gjenkjennbar i dag 🤭

Anonymkode: 7dca8...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...