Gå til innhold

VGs kommentarfelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer egentlig med kommentarfeltet til VG? Det er jo bare menn som kommenterer og de fleste med et kvinnelig navn kan få flere hundre down-votes. Virker som det er en stor runkering for menn som klager på «woke» bølgen, men ikke vet hva woke er engang.

Anonymkode: a0c8c...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Incels har gjerne mye datatid ledig, siden de ofte mangler sosialt liv og tilknytning til arbeid eller utdanning. 

Dermed blir de lett dominerende på lett tilgjengelige ytringsplattformer på nett. 

Tenk så deilig, da. Føle at man virkelig står på barrikadene der man hamrer løs på VG. 

Anonymkode: e61f8...985

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva skjer egentlig med kommentarfeltet til VG? Det er jo bare menn som kommenterer og de fleste med et kvinnelig navn kan få flere hundre down-votes. Virker som det er en stor runkering for menn som klager på «woke» bølgen, men ikke vet hva woke er engang.

Dette kunne også forklares med at de få kvinnelige navnene som kommenter i nettaviser som fortsatt tillater dette, ofte skriver så mye meningsløst at man ikke vet om man skal le eller gråte. Enten er dette troll, eller en påminnelse om at det psykiske helsevesenet trenger flere ressurser.

Anonymkode: 5b4d2...4b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fint hvis du har en link som dokumenterer dette.Mvh

Anonymkode: d344d...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det har blitt helt ekstremt. Sånn er det på X også og sikkert flere steder. Gutter og menn med haugevis av skrivefeil og vaksineskepsis heier på Trump, Putin og Orbán mens det velter konspirasjonsteorier ut av dem. Alt på en utrolig aggressiv måte.  

Anonymkode: 3290a...e97

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser aldri kommentarfelt fordi jeg rett og slett mister tro på menneskeheten ved å gjøre det. Det er så mye hat og propaganda at jeg blir matt. 

Husker jeg ville skrive et hjerte på en sak om et foreldrepar som mistet et barn. I kommentarfeltet var det full krangel om hvordan hvor forferdelig AP var.

Anonymkode: 2162e...5bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Fint hvis du har en link som dokumenterer dette.Mvh

Anonymkode: d344d...2f8

Det er en generell observasjon. Bare gå på forskjellige artikler på VG og se selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 11.36):

Jeg leser aldri kommentarfelt fordi jeg rett og slett mister tro på menneskeheten ved å gjøre det. Det er så mye hat og propaganda at jeg blir matt. 

Husker jeg ville skrive et hjerte på en sak om et foreldrepar som mistet et barn. I kommentarfeltet var det full krangel om hvordan hvor forferdelig AP var.

Anonymkode: 2162e...5bb

Det samme gjør jeg. Ser hvor mange gale og harde folk vi har i landet. Og utrolig mange Incels og «nettroll»… Har heldigvis sletta Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 15.02):

Det er en generell observasjon. Bare gå på forskjellige artikler på VG og se selv. 

Kommentarfeltene til Dagbladet pleier faktisk å være verst. Stakkars moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyblue7 skrev (3 timer siden):

Kommentarfeltene til Dagbladet pleier faktisk å være verst. Stakkars moderatorer.

Det er sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hallo? Vi kvinner er jo opptatt i dette forumet. 

Anonymkode: 47d20...3dd

Rett, vi skulle kanskje ha spammet ned hele VG istedenfot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det heller er sånn at mange her på kG ikke kan, eller bryr seg så mye om politikk? Kanskje hvis dere virkelig hadde satt dere inn i politikk så hadde ikke kommentarfeltene i avisene vært så overraskende? Kanskje dere til og med hadde vært enig i noe som står der? Dere har vel fått med dere at det skyller en høyrebølge over politikken over hele verden nå, eller? Ikke bare incels og tapere som kommenterer der nei, det er nok flere normale folk enn dere tror. La folk ha sin egen mening, la folk ha ytringsfrihet! Det er ikke bare folk på venstresiden som har lov å uttale seg om ting (selv om man skulle tro det da).

Anonymkode: 4a2d5...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ikke så mye om politikk de i kommentarfeltene heller. Er en å anna som glimter til med gode argumenter og overbevisende retorikk, men de fleste av de har gått «Livets Harde Skole», stemmer Frp og er vaksineskeptikere..

Anonymkode: a2e44...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forskjellen der og her? 90% av de som kommenterer på vg er de samme 90% av de som kommenterer her med masterutdannelse fra livets harde skole og noen kurs fra konspiratorskolen as.  Bruker både vg og kg kommentarer når jeg har mistet troen på eget liv. Alltid godt å se at noen er værre. Selv om det har ført til at jeg har mista troen på menneskeheten. 

Det som er skumelt er at når de 10% som vet hva de snakker om, kommenterer her, så kommer det en hel flåte av kommentarer som nekter på at det er sant fra lhs noldusene. Moderatorene her bare gnir seg i fingrene og ler.

Anonymkode: f36ee...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo ikke gode diskusjoner lenger, med gode, sakelige argumenter begge veier, istedenfor blir en sablet ned som det "feite idiotiske neket en er" om en stikker nesa si frem i diskusjonsfeltet. Så blir en tillagt en masse meninger en ikke har osv. 

Jeg takler helt fint diskusjon, uenighet og en litt frekk kommentar med glimt i øyet også, men jeg orker ikke sure meldinger i innboks, folk som leiter opp telefonnummer og fortsetter over sms eller kommentarer om nesa mi, ræva mi eller puppene mine, de har absolutt ikke noe med meningene mine. 

Diskusjon på SOME er blitt en slagmark,  og for noen, ett ekko-kammer, der de absolutt ikke tåler noe motsegn. Mobb fra ene til andre. 

Anonymkode: 72943...bee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...