AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Sønnen kom hjem med beskjed om at han må ha med seg en spesifikk ting på fredag, som vi må kjøpe inn før det. Han må være med for å prøve størrelsen. Så spør jeg samboer om han har mulighet til å dra og handle en av dagene denne uken. Han sier ja, men han sier det i en sånn tone at jeg skjønner at han ikke har sjekket kalenderen. I kveld ba jeg om at samboer og jeg tok et planleggingsmøte. Jeg la frem hvordan uken min ser ut, bl.a. har jeg sene møter to dager denne uken så jeg rekker ikke ta med sønnen vår for å kjøpe det han trenger. I starten av forrige uke spurte jeg samboer om det passet at jeg tar sene møter disse dagene, og han sa ja, så han visste om det. Den dagen jeg ikke har sene møter er sønnen på en fritidsaktivitet, så da passer det dårlig å kjøre til byen for det er et stykke å kjøre. Jeg spør ham om han kan kjøre til byen i morgen. Nei han mente det passet bedre på onsdag fordi i morgen skal han kanskje treffe en kompis og vaske bilen. Men sønnen vår er på fritidsaktivitet på onsdag. Åja, nei det husket han ikke. Så spør han om ikke jeg kan gjøre det i morgen. Da var det gått max 7 minutter siden jeg hadde minnet ham på de sene møtene som jeg spurte ham om det var greit at jeg sa ja til. Kjenner jeg blir helt svett. Hele poenget med at jeg spør ham om det passer at jeg tar sent møte den og den dagen, er jo at han skal sjekke i sin kalender at han er ledig og kan ta barna. Minste er for liten til å være alene. Han nekter å bruke elektronisk kalender. Og det jeg skriver på veggkalenderen ser han ikke, og han legger aldri inn sine avtaler der. Dette er gang nummer 150 at det blir kluss og stress. Og så bruker vi såå lang tid på å komme frem til noe, for han kan ikke bare si rett ut «jeg er opptatt på tirsdag og fredag», nei han må tenke seg om, sjekke snap, sjekke messenger, sjekke mail, sjekke SMS, sjekke Whatsapp, «hmmm…. skulle ikke jeg til fattern og bære ved, neeeeei, ser ikke ut til at det er denne uka». Når er det da, kan du skrive det på veggkalenderen sånn at jeg kan planlegge rundt det? Så må han sjekke snap, messenger, mail, sms, whatsapp osv på nytt. Det verste er at han blir verre og verre. Tror faktisk ting er blitt verre etter at han gikk over til hjemmekontor. Tør ikke tenke på hvor ille det blir om et par år hvis det skal fortsette slik. Anonymkode: 48b04...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Eksmannen min har litt lignende tendenser. Det er utrolig frustrerende og lager så mye krøll!!! Har man barn sammen hjelper det jo ikke å skille seg heller. Planleggingen er et mareritt🤯 Anonymkode: 33a42...5c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Du trenger bare å legge til 1 regel. Det som ikke står i digital familiekalender finnes ikke. Hvis han ikke legger sine ting der, så er han ledig. Meningsløst at du skal bruke masse ekstra tid, fordi han ikke gidder. Anonymkode: 6c6bb...acc 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du trenger bare å legge til 1 regel. Det som ikke står i digital familiekalender finnes ikke. Hvis han ikke legger sine ting der, så er han ledig. Meningsløst at du skal bruke masse ekstra tid, fordi han ikke gidder. Anonymkode: 6c6bb...acc Men "han er ledig" hjelper jo ikke hvis han befinner seg andre steder. Anonymkode: 7e6e0...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du trenger bare å legge til 1 regel. Det som ikke står i digital familiekalender finnes ikke. Hvis han ikke legger sine ting der, så er han ledig. Meningsløst at du skal bruke masse ekstra tid, fordi han ikke gidder. Anonymkode: 6c6bb...acc Slik gjør vi og det. Der kan vi og sette på varsler på hendelsene for hverandre. Og det som sto først i kalenderen har førstepri med mindre det som kommer etterpå er tydelig viktigere. Anonymkode: 35398...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Slik gjør vi og det. Der kan vi og sette på varsler på hendelsene for hverandre. Og det som sto først i kalenderen har førstepri med mindre det som kommer etterpå er tydelig viktigere. Anonymkode: 35398...af7 Det hjelper jo ikke all den tid han nekter å bruke digital kalender... Ts, kan det tenkes at han er av typen som ikke liker å bli fortalt hva han skal gjøre? Og så stiller seg helt på vranga bare for å ikke skulle bli fortalt hva han skal gjøre osv? Ubevisst eller bevisst. Isåfall kan det hjelpe om du setter deg ned med han en god dag, og beskriver hvordan du føler deg stresset og utilstrekkelig av å ikke vite hvilke ting som må gjøres når, for ellers blir det kanskje ikke gjort. Spørre han om han har noen forslag til hvordan dette kan gjøres siden han ikke er komfortabel med kalenderbruk. Forsøk å få han i snakk og formuler alt som at det vil gjøre hverdagen så mye bedre for deg hvis du har en kalender å forholde deg til, og mindre mas på han. Altså, ikke anklagende mot han. Og nei, dette burde ikke være nødvendig, men han har tydeligvis en fot innenfor manchild-leiren. Kanskje han kan hjelpes helt inn i familieleiren, men da må det tydeligvis opplæring til. Anonymkode: 1af2a...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Det var en liten kamp å få mannen med på et system, men det fungerer fint nå. Vi har hver vår digitale kalender, er det avtaler som berører den andre (før 8, etter 16, helg), så lager vi invitasjon til den andre slik at den også får det inn i sin kalender. Vi har ukeskalender med gjøremål på kjøkkenet. Hver søndag tar vi et planleggingsmøte, der vi strukturerer uka, og fordeler ansvar. I tillegg til en kort fot i bakken hver morgen. Jeg må fortsatt dra disse møtene, men det fungerer. Hvordan? Jeg var forbanna, jeg ga f om det kun gikk ut over han (gadd ikke kompensere for at han glemte egne avtaler, ikke husket bursdag til egen mor, og slike ting) , jeg satt ord på hvor respektløst jeg mente det var for min tid - både når det gikk feil, eller tid brukt på å diskutere noe som egentlig var avtalt. Jeg saboterte, lå ikke guttekvelden i kalenderen så fikset jeg meg en avtale som lå i kalenderen slik at han var stuck hjemme, og først oppdaget det når jeg sa "hadet" og dro rett før han begynte å gjøre seg klar, med en tydelig henvisning til at kalenderen trumfet. Anonymkode: ca8c1...524 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå