Gå til innhold

Kristjana Vera?

Anbefalte innlegg

Skrevet
firetoen skrev (2 minutter siden):

Er vel ikke snakk om noe konkurranse?

Forstår egentlig ikke at dette opprører? Jeg kjenner ihvertfall ingen som omtaler seg som aleneforeldre når de har ungene 50%... 

Du får se i kommentarfeltet der, det er flere som reagerer. Og jeg kjenner mange som sier de er aleneforeldre hvis de har ungen 50/50. Jeg ser helt klart på det som at hun legger det opp til at det kun er hun og de som er 100% alene, som får kalle seg for alenemor.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Du får se i kommentarfeltet der, det er flere som reagerer. Og jeg kjenner mange som sier de er aleneforeldre hvis de har ungen 50/50. Jeg ser helt klart på det som at hun legger det opp til at det kun er hun og de som er 100% alene, som får kalle seg for alenemor.

Klart, og jeg er enig med henne! Så vi får bare være enig om å være uenig da

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
firetoen skrev (1 minutt siden):

Klart, og jeg er enig med henne! Så vi får bare være enig om å være uenig da

Ja, det får vi. Jeg synes ikke man trenger å sette ulike livssituasjoner opp mot hverandre, bare 😊 man vet ingenting om andres situasjon, kun sin egen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, det får vi. Jeg synes ikke man trenger å sette ulike livssituasjoner opp mot hverandre, bare 😊 man vet ingenting om andres situasjon, kun sin egen. 

Hvis en vet nok om sistuasjonen til å vite at barna er 50/50 hos mor/far så ser jeg ikke helt hva problemet er med å hevde at de ikke er aleneforeldre, da det faktisk ikke er rett definisjonen i en slik situasjon.

En typsik definisjon vil nemlig være: "En alenemor er en kvinne som har hovedansvaret for å oppdra ett eller flere barn uten en partner som deler det daglige foreldreansvaret. Dette betyr at hun bor alene med barnet/barna og tar seg av dem uten en annen forelder i husholdningen."

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
firetoen skrev (9 minutter siden):

Hvis en vet nok om sistuasjonen til å vite at barna er 50/50 hos mor/far så ser jeg ikke helt hva problemet er med å hevde at de ikke er aleneforeldre, da det faktisk ikke er rett definisjonen i en slik situasjon.

En typsik definisjon vil nemlig være: "En alenemor er en kvinne som har hovedansvaret for å oppdra ett eller flere barn uten en partner som deler det daglige foreldreansvaret. Dette betyr at hun bor alene med barnet/barna og tar seg av dem uten en annen forelder i husholdningen."

Å ha 50/50 ansvar, er ikke ensbetydende med at det i realiteten er 50/50. Som sagt, hvis du ser i kommentarfeltet der, er det flere som reagerer, og noen forteller til og med hvorfor. Hele videoen er jo mer eller mindre rage bait, og jeg synes som sagt det er unødvendig. Men vi kan godt flytte det til f eks 60/40 hvor mor har 60%. Da er hun også pr den definisjonen, alenemor. Da har hun hovedansvaret, og det daglige ansvaret ligger på henne størstedelen av tiden. Og man bør jo alene med barnet den tiden man har det, uansett om man har det 50%, 60% eller 80% av tiden. Slik definisjonen også sier.

Endret av PusheenPusheen
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Å ha 50/50 ansvar, er ikke ensbetydende med at det i realiteten er 50/50. Som sagt, hvis du ser i kommentarfeltet der, er det flere som reagerer, og noen forteller til og med hvorfor. Hele videoen er jo mer eller mindre rage bait, og jeg synes som sagt det er unødvendig. 

Jeg har snakket om daglig omsorg, ikke foreldreansvaret. Selvfølgelig er det mange aleneforeldre som har delt foreldreansvaret. Foreldreansvaret sier ingenting om hvem som har den daglige omsorgen.

Har ingen planer om å få meg tik tok nei, så kommenterer på din kommentar ikke Kristjana sitt "ragebait"

Endret av firetoen
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet
firetoen skrev (1 minutt siden):

Jeg har snakket om daglig omsorg, ikke foreldreansvaret. Selvfølgelig er det mange aleneforeldre som har delt foreldreansvaret. Foreldreansvaret sier ingenting om hvem som har den daglige omsorgen.

Har ingen planer om å få meg tik tok nei, så kommenterer på din kommentar ikke Kristjana sitt "ragebait"

Ok, så da er det jo litt rart at du er så enig med henne uten å ha sett hva hun la ut og hvordan hun la det ut? Mulig du fortsatt hadde vært enig altså, men vi snakker altså om noe du ikke har sett engang. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ok, så da er det jo litt rart at du er så enig med henne uten å ha sett hva hun la ut og hvordan hun la det ut? Mulig du fortsatt hadde vært enig altså, men vi snakker altså om noe du ikke har sett engang. 

Ja. Som jeg skrev i første kommentar så har jeg ikke sett tik tok. Jeg reagerte på dine påstander

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
firetoen skrev (2 minutter siden):

Ja. Som jeg skrev i første kommentar så har jeg ikke sett tik tok. Jeg reagerte på dine påstander

Men hvordan kan du ta stilling til dem når du ikke vet hva som ligger bak dem i denne sammenhengen? Du vet jo ikke hva jeg legger til grunne for å si det akkurat her. Hadde premissene vært noe annet, kan det godt hende jeg også hadde uttrykt meg annerledes. Dessuten stilte jeg jo et spørsmål om det var det hun mente eller ikke.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning.
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Men hvordan kan du ta stilling til dem når du ikke vet hva som ligger bak dem i denne sammenhengen? Du vet jo ikke hva jeg legger til grunne for å si det akkurat her. Hadde premissene vært noe annet, kan det godt hende jeg også hadde uttrykt meg annerledes. 

Jeg tar stilling til din kommentar på en tik tok som jeg er helt åpen om at jeg ikke har sett. Hva er problemet? Her inne diskuteres stadig innhold som ikke en nødvendigvis har sett selv. Det er flere av oss som ikke følger noen influencer lengre, har vi da ikke rett til å uttale oss? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ellers står jeg for at man ikke skal definere for andre hva som passer deres livssituasjon uansett. 50/50 på papiret trenger ikke bety 50/50 i realiteten. At far eksempelvis har foreldreansvar, betyr ikke automatisk at det er sånn i praksis. Selv om man til og med bor sammen, betyr det ikke at begge foreldre bidrar like mye eller i det hele tatt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
firetoen skrev (Akkurat nå):

Jeg tar stilling til din kommentar på en tik tok som jeg er helt åpen om at jeg ikke har sett. Hva er problemet? Her inne diskuteres stadig innhold som ikke en nødvendigvis har sett selv. Det er flere av oss som ikke følger noen influencer lengre, har vi da ikke rett til å uttale oss? 

Du uttaler deg jo selvsagt om det du vil, men jeg føler jo at vi ikke snakker om det samme hvis ikke begge har sett det jeg tar opp. Særlig når du sier at du ikke føler det handler om konkurranse f.eksempel. Da gir du inntrykk av at vi diskuterer det samme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Du uttaler deg jo selvsagt om det du vil, men jeg føler jo at vi ikke snakker om det samme hvis ikke begge har sett det jeg tar opp. Særlig når du sier at du ikke føler det handler om konkurranse f.eksempel. Da gir du inntrykk av at vi diskuterer det samme.

Jeg var ganske tydelig i min første kommentar føler jeg. Nå rapporter jeg oss begge for brukerdebatt og legger denne død :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på om onlyfans karrieren går litt treigt om dagen og at hun derfor må finne andre måter og tjene penger på… Syns hele dama er barnslig og usmakelig! Det er helt greit at hun selv har egne meninger, men hvis andre mener noe annet enn henne så svares det med gjeiping og dumme ansiktsutrykk! Ekstremt selvgod!

Det jeg reagerer mest på ved den TikTok filmen er at hun «synger» at andre som kaller seg alenemødre uten å være det (i følge hennes definisjon) får hun lyst til å slå… Så da kan man gå rundt og slå alle man er uenige med da…

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Mot88 skrev (1 minutt siden):

Lurer på om onlyfans karrieren går litt treigt om dagen og at hun derfor må finne andre måter og tjene penger på… Syns hele dama er barnslig og usmakelig! Det er helt greit at hun selv har egne meninger, men hvis andre mener noe annet enn henne så svares det med gjeiping og dumme ansiktsutrykk! Ekstremt selvgod!

Det jeg reagerer mest på ved den TikTok filmen er at hun «synger» at andre som kaller seg alenemødre uten å være det (i følge hennes definisjon) får hun lyst til å slå… Så da kan man gå rundt og slå alle man er uenige med da…

Ja, er derfor jeg sier at det må være rage bait. Fremtoningen var aggressiv uansett hvor rett hun skulle hatt i utgangspunktet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ja, er derfor jeg sier at det må være rage bait. Fremtoningen var aggressiv uansett hvor rett hun skulle hatt i utgangspunktet. 

Ja, jeg tror også det. Usikker på om ho kommer seirende ut av det her, da dette er et står tema for mange. Kan man ikke bare få definere seg som man vil. Hvem skader man om man kaller seg alenemor ved 50/50 deling?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mot88 skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg tror også det. Usikker på om ho kommer seirende ut av det her, da dette er et står tema for mange. Kan man ikke bare få definere seg som man vil. Hvem skader man om man kaller seg alenemor ved 50/50 deling?

Henne, tydeligvis. Vet ikke hvorfor hun må gjøre det til en "greie". Er sikkert tøft at baby daddy bor på andre siden av jorda, men det betyr ikke at mødre som har ungen 50/50, eller 60/40 eller whatever, nødvendigvis har det så lett. Og jeg har flere venner som har delt foreldreansvar, alle disse kaller seg alenemor. For de er jo det når de har ungene. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Henne, tydeligvis. Vet ikke hvorfor hun må gjøre det til en "greie". Er sikkert tøft at baby daddy bor på andre siden av jorda, men det betyr ikke at mødre som har ungen 50/50, eller 60/40 eller whatever, nødvendigvis har det så lett. Og jeg har flere venner som har delt foreldreansvar, alle disse kaller seg alenemor. For de er jo det når de har ungene. 

Enig! 
Og så syns jeg hele greia blir så dobbeltmoralsk. Det har akkurat vært pride, hun her delt fra paraden der budskapet er at alle må få være som de er! Men guuud forby om du kaller deg alenemor hvis du ikke er 110% alene med ungen din, der går grensa!!

• Liker 5
Skrevet
Mot88 skrev (1 minutt siden):

Enig! 
Og så syns jeg hele greia blir så dobbeltmoralsk. Det har akkurat vært pride, hun her delt fra paraden der budskapet er at alle må få være som de er! Men guuud forby om du kaller deg alenemor hvis du ikke er 110% alene med ungen din, der går grensa!!

Ja, enig.

Ser at folk i kommentarene mener den er rettet mot én spesiell person pga hashtaggen. Da er det jo i så fall straks 10 x verre. Man henger ikke ut folk på den måten.

• Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Ja, enig.

Ser at folk i kommentarene mener den er rettet mot én spesiell person pga hashtaggen. Da er det jo i så fall straks 10 x verre. Man henger ikke ut folk på den måten.

Ja, men ser også flere som mener at det er planlagt mellom de to for PR. Og det kan godt hende, for begge de to er jo middels influencere som gjerne vil bli større. Er ikke lenge siden K klagde over at ho aldri ble invitert på eventer selv, men alltid måtte være noens pluss 1..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...