Eyr Skrevet 11. oktober #201 Skrevet 11. oktober firetoen skrev (På 2.7.2025 den 17.17): Hvis en vet nok om sistuasjonen til å vite at barna er 50/50 hos mor/far så ser jeg ikke helt hva problemet er med å hevde at de ikke er aleneforeldre, da det faktisk ikke er rett definisjonen i en slik situasjon. En typsik definisjon vil nemlig være: "En alenemor er en kvinne som har hovedansvaret for å oppdra ett eller flere barn uten en partner som deler det daglige foreldreansvaret. Dette betyr at hun bor alene med barnet/barna og tar seg av dem uten en annen forelder i husholdningen." Veldig rart at man får støtte tiltenkt aleneforeldre når man har 50/50 da? Forøvrig er det ingen lek å ha barna sine bare 50% heller, har man andre regler og vanskelige samarbeidsforhold vil jeg si det er vell så vanskelig som å være 100% aleneforeldre til tider. Er alene med 3 barn annenhver uke jeg. Helt alene. Har ingen støttespillere i nærmiljøet fordi jeg ikke bor på hjemplassen min. Kan heller ikke flytte med barna for å få mer støtte. De har ulike behov og ulike interesserer som man prøver å tilrette legge for. Vanskelig å delta på kveldsforeldre møter etc så føler meg absolutt som en alenemor de ukene jeg har barna mine. Ett av barna har jeg fulltid. Så skjønner ikke hvorfor dette skal være en diskusjon. Kan ikke bare alle få lov til å føle det som passer dem? 3 2
-Pusheen- Skrevet 11. oktober #202 Skrevet 11. oktober Eyr skrev (15 minutter siden): Veldig rart at man får støtte tiltenkt aleneforeldre når man har 50/50 da? Forøvrig er det ingen lek å ha barna sine bare 50% heller, har man andre regler og vanskelige samarbeidsforhold vil jeg si det er vell så vanskelig som å være 100% aleneforeldre til tider. Er alene med 3 barn annenhver uke jeg. Helt alene. Har ingen støttespillere i nærmiljøet fordi jeg ikke bor på hjemplassen min. Kan heller ikke flytte med barna for å få mer støtte. De har ulike behov og ulike interesserer som man prøver å tilrette legge for. Vanskelig å delta på kveldsforeldre møter etc så føler meg absolutt som en alenemor de ukene jeg har barna mine. Ett av barna har jeg fulltid. Så skjønner ikke hvorfor dette skal være en diskusjon. Kan ikke bare alle få lov til å føle det som passer dem? Enig.
veslemy2006 Skrevet 13. oktober #203 Skrevet 13. oktober Hva er greia med å måtte dele alt. Finnes det ingen grenser for hva influenser deler. Ser hu legger ut nå. Husker dere det isabell ga meg i begynnelsen av turen. Kanskje de kom til nytte. Man trenger vell ikke dele alt eller 🤷♀️ 4
MzMe Skrevet 13. oktober #204 Skrevet 13. oktober (endret) veslemy2006 skrev (4 timer siden): Hva er greia med å måtte dele alt. Finnes det ingen grenser for hva influenser deler. Ser hu legger ut nå. Husker dere det isabell ga meg i begynnelsen av turen. Kanskje de kom til nytte. Man trenger vell ikke dele alt eller 🤷♀️ Du trenger vel ikke se på alt eller? Går sikkert an å bare «trykke seg forbi» 😊 Endret 14. oktober av MzMe 1 1
MzMe Skrevet 14. oktober #206 Skrevet 14. oktober Granneman82 skrev (3 timer siden): Fin clickbait det der 😅 Har sett værre clickbaits 😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå