Gå til innhold

Kristjana Vera?

Fremhevede innlegg

Skrevet
firetoen skrev (På 2.7.2025 den 17.17):

Hvis en vet nok om sistuasjonen til å vite at barna er 50/50 hos mor/far så ser jeg ikke helt hva problemet er med å hevde at de ikke er aleneforeldre, da det faktisk ikke er rett definisjonen i en slik situasjon.

En typsik definisjon vil nemlig være: "En alenemor er en kvinne som har hovedansvaret for å oppdra ett eller flere barn uten en partner som deler det daglige foreldreansvaret. Dette betyr at hun bor alene med barnet/barna og tar seg av dem uten en annen forelder i husholdningen."

Veldig rart at man får støtte tiltenkt aleneforeldre når man har 50/50 da? 

Forøvrig er det ingen lek å ha barna sine bare 50% heller, har man andre regler og vanskelige samarbeidsforhold vil jeg si det er vell så vanskelig som å være 100% aleneforeldre til tider. Er alene med 3 barn annenhver uke jeg. Helt alene. Har ingen støttespillere i nærmiljøet fordi jeg ikke bor på hjemplassen min. Kan heller ikke flytte med barna for å få mer støtte. De har ulike behov og ulike interesserer som man prøver å tilrette legge for. Vanskelig å delta på kveldsforeldre møter etc så føler meg absolutt som en alenemor de ukene jeg har barna mine. Ett av barna har jeg fulltid. Så skjønner ikke hvorfor dette skal være en diskusjon. Kan ikke bare alle få lov til å føle det som passer dem? 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eyr skrev (15 minutter siden):

Veldig rart at man får støtte tiltenkt aleneforeldre når man har 50/50 da? 

Forøvrig er det ingen lek å ha barna sine bare 50% heller, har man andre regler og vanskelige samarbeidsforhold vil jeg si det er vell så vanskelig som å være 100% aleneforeldre til tider. Er alene med 3 barn annenhver uke jeg. Helt alene. Har ingen støttespillere i nærmiljøet fordi jeg ikke bor på hjemplassen min. Kan heller ikke flytte med barna for å få mer støtte. De har ulike behov og ulike interesserer som man prøver å tilrette legge for. Vanskelig å delta på kveldsforeldre møter etc så føler meg absolutt som en alenemor de ukene jeg har barna mine. Ett av barna har jeg fulltid. Så skjønner ikke hvorfor dette skal være en diskusjon. Kan ikke bare alle få lov til å føle det som passer dem? 

Enig.

Skrevet

Hva er greia med å måtte dele alt. Finnes det ingen grenser for hva influenser deler. Ser hu legger ut nå. Husker dere det isabell ga meg i begynnelsen av turen. Kanskje de kom til nytte. Man trenger vell ikke dele alt eller 🤷‍♀️

• Liker 4
Skrevet (endret)
veslemy2006 skrev (4 timer siden):

Hva er greia med å måtte dele alt. Finnes det ingen grenser for hva influenser deler. Ser hu legger ut nå. Husker dere det isabell ga meg i begynnelsen av turen. Kanskje de kom til nytte. Man trenger vell ikke dele alt eller 🤷‍♀️

Du trenger vel ikke se på alt eller? Går sikkert an å bare «trykke seg forbi» 😊

Endret av MzMe
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Screenshot_20251014_080311_Snapchat.jpg

• Nyttig 1
Skrevet
Granneman82 skrev (3 timer siden):

Screenshot_20251014_080311_Snapchat.jpg

Fin clickbait det der 😅 Har sett værre clickbaits 😂

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Bare lurer på noe. Hvor vanlig er det å feire bursdag til ett åring å bruke flere tusen.  Først på sa brura for venner og familie å bruker mangene 1000kr  også på lillelab det fikk hu riktignok sponset. Men bestilt mat til noen 1000 der også og kaker osv.   Trodde heller ikke man feirer barnebursdag når ungene bare blir 1 år.  Å lillelab koster jo 2990 for å leie. Vet ikke om jeg er gammeldags men er det virkelig vanlig å feire 1åringer så mye og til den prisen. Men hu har jo trossalt bedt gjestene om å kjøpe gjennbruksgaver. Som er fint. Og hu får kontent av det. Man kan si hu ikke er de værste på å bruke barnet.   Men hun bruker jo ungen til kontent nå ved å reklamere for lillelab og bursdagen hennes der. Å vipps fikk hu tjent penger på at ungen har bursdag. 

• Liker 1
Skrevet
veslemy2006 skrev (4 timer siden):

Bare lurer på noe. Hvor vanlig er det å feire bursdag til ett åring å bruke flere tusen.  Først på sa brura for venner og familie å bruker mangene 1000kr  også på lillelab det fikk hu riktignok sponset. Men bestilt mat til noen 1000 der også og kaker osv.   Trodde heller ikke man feirer barnebursdag når ungene bare blir 1 år.  Å lillelab koster jo 2990 for å leie. Vet ikke om jeg er gammeldags men er det virkelig vanlig å feire 1åringer så mye og til den prisen. Men hu har jo trossalt bedt gjestene om å kjøpe gjennbruksgaver. Som er fint. Og hu får kontent av det. Man kan si hu ikke er de værste på å bruke barnet.   Men hun bruker jo ungen til kontent nå ved å reklamere for lillelab og bursdagen hennes der. Å vipps fikk hu tjent penger på at ungen har bursdag. 

Hvorfor er det så viktig hva som er "normalt" og ikke hele tiden?

Er det liksom et argument?

For å svare på spørmålet så feirer de fleste barnets bursdag,uavhengig av tallet.

Hvilken skala feiringen foregår,er like varierende som været.

• Liker 4
Skrevet
veslemy2006 skrev (5 timer siden):

Hvordan skulle hun ha feira det da? 
Og leige ett lokale koster jo uansett, hun har jo seriøst ikke plass til og ha der hjemme hos seg selv. Og jeg forstår også at hun betaler bort matlaging/baking. Og være alene med en 1åring 24/7 er jo ikke akkuratt ett hvilehjem. 

• Liker 4
Skrevet
veslemy2006 skrev (5 timer siden):

I min krets har det vist seg å bli mer og mer vanlig å slå på stortromma. Jeg fikk barn tidlig, så mange av mine gjevnaldrende har små barn nå. De har både bedre økonomi enn jeg hadde da jeg var småbarnsmor, samt at de følger trenden med både babyshower/gender reveal og storfeiring av bursdag. Sikkert hyggelig, og blir morsomt for barna å se videoer/bilder ettersom de blir eldre.

• Hjerte 1
Skrevet
veslemy2006 skrev (9 timer siden):

Hun bor på ganske få kvadrat, mener hun har sagt at leiligheten deres er et sted rundt 30-40 kvm(?). Hun har mange rundt seg og som ønsker å feire barnet hennes - det er jo helt nydelig! Jeg har vært i mange ulike ettårsdager, hjemme, på samfunnshus og på andre steder. Ingenting er mer vanlig enn annet synes jeg det virker som.

Kontent basert på barn derimot liker jeg ikke, men det er en annen diskusjon:-)

• Liker 3
Skrevet
hjärterdam skrev (7 timer siden):

Hun bor på ganske få kvadrat, mener hun har sagt at leiligheten deres er et sted rundt 30-40 kvm(?). Hun har mange rundt seg og som ønsker å feire barnet hennes - det er jo helt nydelig! Jeg har vært i mange ulike ettårsdager, hjemme, på samfunnshus og på andre steder. Ingenting er mer vanlig enn annet synes jeg det virker som.

Kontent basert på barn derimot liker jeg ikke, men det er en annen diskusjon:-)

Enig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet

Krenkelser?? Å kalle noen med de holdningene og OF-virksomheten for motbydelig??

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva er det med den babystemmen hennes og slags trutemunn? Vil hun at folk skal synes synd på henne eller er det sexy..? Super merkelig dame.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor i alle dager ser hun på, og dokumenterer at ungen driver "hærverk" på offentlig bygg, og synes det er morsomt? 

Snuskete dame hun Kristjana 😆

• Liker 3
Skrevet
AnnaLovise skrev (13 minutter siden):

Hvorfor i alle dager ser hun på, og dokumenterer at ungen driver "hærverk" på offentlig bygg, og synes det er morsomt? 

Snuskete dame hun Kristjana 😆

Hva var det barnet gjorde?

Skrevet
Janmar skrev (2 timer siden):

Hva var det barnet gjorde?

Satt på gulvet på legevakta og lekte med deksel som dekker hull (til rør) i veggen og rev det løs. Flaks at legevakta er nybygg, og ikke det gamle med asbest og dritt i 😅

Uansett frekt og respektløst og la unger ødelegge med viten og vilje. 

Nå la hun bilde av seg selv, skrevende i en hullete thigts for å vise frem mensenblodet sitt....

Da ble det nok internett for min del. Takk og hei 😬😅🤯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...