AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Skrevet 18. november 2024 Tok vaksine på onsdag og i dag har jeg hatt økende muskelsmerter i den armen. Har opplevd dette før, men da fikk jeg det nesten med en gang. Er det normalt at det kan komme flere dager etter eller er dette noe annet? Sover ikke på armen og heller ikke belastet armen noe spesielt som skal tilsi disse smertene.. Anonymkode: 95ee3...60f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 Hva slags vaksine? Anonymkode: a76da...759
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 Jeg tok stivkrampe vaksinasjon for litt siden, hadde så vondt i armen i en ukes tid, de sa det var normalt. Føltes som musklene skulle eksplodere, utslett fikk jeg til slutt og. visst helt normal reaksjoner på vaksiner Anonymkode: 97e3a...209
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tok stivkrampe vaksinasjon for litt siden, hadde så vondt i armen i en ukes tid, de sa det var normalt. Føltes som musklene skulle eksplodere, utslett fikk jeg til slutt og. visst helt normal reaksjoner på vaksiner Anonymkode: 97e3a...209 Men fikk du vondt med en gang? Har pleid å få vondt tidligere, men nå fikk jeg ikke vondt før etter fem dager.. Anonymkode: 95ee3...60f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Skrevet 18. november 2024 Jeg tok kikhostevaksine i den ene armen og influensavaksine i den andre armen forrige fredag og armen jeg fikk kikhostevaksinen i, var øm i 7-8 dager. Anonymkode: dde27...818
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #7 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tok vaksine på onsdag og i dag har jeg hatt økende muskelsmerter i den armen. Har opplevd dette før, men da fikk jeg det nesten med en gang. Er det normalt at det kan komme flere dager etter eller er dette noe annet? Sover ikke på armen og heller ikke belastet armen noe spesielt som skal tilsi disse smertene.. Anonymkode: 95ee3...60f Betyr at vaksinen er satt korrekt i muskelen. Hadde vondt en god uke etterpå. blr det rødt og hovent eller du føler deg dårlig kontakter du lege/legevakt. Anonymkode: 9aa0e...91d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #8 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr at vaksinen er satt korrekt i muskelen. Hadde vondt en god uke etterpå. blr det rødt og hovent eller du føler deg dårlig kontakter du lege/legevakt. Anonymkode: 9aa0e...91d Ok. Trodde bare sånne bivirkninger kom med en gang og ikke etter fem dager. Fortsatt vondt i dag.. Anonymkode: 95ee3...60f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #9 Skrevet 19. november 2024 Maia70 skrev (1 time siden): Har du fortsatt vondt? Ja, det er sånn superstøl-vondt.. Anonymkode: 95ee3...60f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #10 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Trodde bare sånne bivirkninger kom med en gang og ikke etter fem dager. Fortsatt vondt i dag.. Anonymkode: 95ee3...60f Ingen bivirkning av vaksinen men et resultat av at muskelen i armen din har fått sprøytet inn væske som muskelen ikke er vant til å få innsprøytet. Hadde du fått sprøytet inn fysiologisk og sterilt saltvann, slik man gjør når njeksjonsteknikk skal læres, så ville du fått like mye ubehag/vondt som du nå har, når injeksjonsteknikken har vært riktig utført. Anonymkode: 9aa0e...91d
Maia70 Skrevet 19. november 2024 #11 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er sånn superstøl-vondt.. Anonymkode: 95ee3...60f Jeg ville vurdert å melde det inn som bivirkning.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #12 Skrevet 19. november 2024 De har bare truffet en nerve Anonymkode: b7f39...725
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #13 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ingen bivirkning av vaksinen men et resultat av at muskelen i armen din har fått sprøytet inn væske som muskelen ikke er vant til å få innsprøytet. Hadde du fått sprøytet inn fysiologisk og sterilt saltvann, slik man gjør når njeksjonsteknikk skal læres, så ville du fått like mye ubehag/vondt som du nå har, når injeksjonsteknikken har vært riktig utført. Anonymkode: 9aa0e...91d Dette stemmer da ikke. Det er individuelt hvilke symptomer man opplever i etterkant. Anonymkode: fef50...d64
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #14 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De har bare truffet en nerve Anonymkode: b7f39...725 Nei, det tror jeg ikke. Risiko for å treffe nerver ved injeksjon i delta-muskel er svært liten. Dersom nerve blir truffet gjør det umiddelbart svært vondt. Anonymkode: fef50...d64
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #15 Skrevet 19. november 2024 Det er helt vanlig, det går over. Anonymkode: 61ada...a1e
Hulderen Skrevet 19. november 2024 #16 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men fikk du vondt med en gang? Har pleid å få vondt tidligere, men nå fikk jeg ikke vondt før etter fem dager.. Anonymkode: 95ee3...60f Det var sent å få smertene etter fem dager. Jeg bruker å begynne å få vondt noen timer etter at vaksinen er satt. Neste dag gjør det mest vondt, og så minker det gradvis til det er helt borte etter 5-6 dager.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #17 Skrevet 19. november 2024 Hulderen skrev (2 minutter siden): Det var sent å få smertene etter fem dager. Jeg bruker å begynne å få vondt noen timer etter at vaksinen er satt. Neste dag gjør det mest vondt, og så minker det gradvis til det er helt borte etter 5-6 dager. Ikke sant, det er derfor jeg lurer. Sånn du forteller er det jeg pleier også.. ts Anonymkode: 95ee3...60f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #18 Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette stemmer da ikke. Det er individuelt hvilke symptomer man opplever i etterkant. Anonymkode: fef50...d64 Hva stemme Rikke? Får man ikke ubehag av å få sprøstekte noe, væske, inn i muskelen så går man enten på smertestillende, eller injeksjonen sitter ikke i muskelen. Maia70 skrev (52 minutter siden): Jeg ville vurdert å melde det inn som bivirkning. ja, da skulle gi fått mange meldinger om bivirkninger! Anonymkode: 9aa0e...91d
BobbySocks Skrevet 19. november 2024 #19 Skrevet 19. november 2024 Er du rød, varm og hoven? Har du feber?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #20 Skrevet 19. november 2024 BobbySocks skrev (1 time siden): Er du rød, varm og hoven? Har du feber? Nei, bare vondt. Sånn jeg pleier etter vaksiner, reagerer bare på at denne smerten kom etter såpass mange dager. Ts Anonymkode: 95ee3...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå