Gå til innhold

Vondt i armen flere dager etter vaksine.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok vaksine på onsdag og i dag har jeg hatt økende muskelsmerter i den armen. Har opplevd dette før, men da fikk jeg det nesten med en gang. Er det normalt at det kan komme flere dager etter eller er dette noe annet? Sover ikke på armen og heller ikke belastet armen noe spesielt som skal tilsi disse smertene..

Anonymkode: 95ee3...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags vaksine?

Anonymkode: a76da...759

Skrevet

Jeg tok stivkrampe vaksinasjon for litt siden, hadde så vondt i armen i en ukes tid, de sa det var normalt. Føltes som musklene skulle eksplodere, utslett fikk jeg til slutt og. visst helt normal reaksjoner på vaksiner 

Anonymkode: 97e3a...209

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok stivkrampe vaksinasjon for litt siden, hadde så vondt i armen i en ukes tid, de sa det var normalt. Føltes som musklene skulle eksplodere, utslett fikk jeg til slutt og. visst helt normal reaksjoner på vaksiner 

Anonymkode: 97e3a...209

Men fikk du vondt med en gang? Har pleid å få vondt tidligere, men nå fikk jeg ikke vondt før etter fem dager..

Skrevet

Jeg tok kikhostevaksine i den ene armen og influensavaksine i den andre armen forrige fredag og armen jeg fikk kikhostevaksinen i, var øm i 7-8 dager.

Anonymkode: dde27...818

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tok vaksine på onsdag og i dag har jeg hatt økende muskelsmerter i den armen. Har opplevd dette før, men da fikk jeg det nesten med en gang. Er det normalt at det kan komme flere dager etter eller er dette noe annet? Sover ikke på armen og heller ikke belastet armen noe spesielt som skal tilsi disse smertene..

Betyr at vaksinen er satt korrekt i muskelen. Hadde vondt en god uke etterpå. 
blr det rødt og hovent eller du føler deg dårlig kontakter du lege/legevakt.

Anonymkode: 9aa0e...91d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Betyr at vaksinen er satt korrekt i muskelen. Hadde vondt en god uke etterpå. 
blr det rødt og hovent eller du føler deg dårlig kontakter du lege/legevakt.

Ok. Trodde bare sånne bivirkninger kom med en gang og ikke etter fem dager. Fortsatt vondt i dag..

• Liker 1
Skrevet
Maia70 skrev (1 time siden):

Har du fortsatt vondt?

Ja, det er sånn superstøl-vondt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Trodde bare sånne bivirkninger kom med en gang og ikke etter fem dager. Fortsatt vondt i dag..

Ingen bivirkning av vaksinen men et resultat av at muskelen i armen din har fått sprøytet inn væske som muskelen ikke er vant til å få innsprøytet. 
Hadde du fått sprøytet inn fysiologisk og sterilt saltvann, slik man gjør når njeksjonsteknikk skal læres, så ville du fått like mye ubehag/vondt som du nå har, når injeksjonsteknikken har vært riktig utført. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det er sånn superstøl-vondt..

Jeg ville vurdert å melde det inn som bivirkning.

Skrevet

De har bare truffet en nerve

Anonymkode: b7f39...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ingen bivirkning av vaksinen men et resultat av at muskelen i armen din har fått sprøytet inn væske som muskelen ikke er vant til å få innsprøytet. 
Hadde du fått sprøytet inn fysiologisk og sterilt saltvann, slik man gjør når njeksjonsteknikk skal læres, så ville du fått like mye ubehag/vondt som du nå har, når injeksjonsteknikken har vært riktig utført. 

Dette stemmer da ikke. Det er individuelt hvilke symptomer man opplever i etterkant. 

Anonymkode: fef50...d64

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De har bare truffet en nerve

Anonymkode: b7f39...725

Nei, det tror jeg ikke. Risiko for å treffe nerver ved injeksjon i delta-muskel er svært liten. Dersom nerve blir truffet gjør det umiddelbart svært vondt.

Skrevet

Det er helt vanlig, det går over. 

Anonymkode: 61ada...a1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men fikk du vondt med en gang? Har pleid å få vondt tidligere, men nå fikk jeg ikke vondt før etter fem dager..

Det var sent å få smertene etter fem dager. Jeg bruker å begynne å få vondt noen timer etter at vaksinen er satt. Neste dag gjør det mest vondt, og så minker det gradvis til det er helt borte etter 5-6 dager.

Skrevet
Hulderen skrev (2 minutter siden):

Det var sent å få smertene etter fem dager. Jeg bruker å begynne å få vondt noen timer etter at vaksinen er satt. Neste dag gjør det mest vondt, og så minker det gradvis til det er helt borte etter 5-6 dager.

Ikke sant, det er derfor jeg lurer. Sånn du forteller er det jeg pleier også.. ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette stemmer da ikke. Det er individuelt hvilke symptomer man opplever i etterkant. 

Hva stemme Rikke? 
Får man ikke ubehag av å få sprøstekte noe, væske, inn i muskelen så går man enten på smertestillende, eller injeksjonen sitter ikke i muskelen. 

Maia70 skrev (52 minutter siden):

Jeg ville vurdert å melde det inn som bivirkning.

ja, da skulle gi fått mange meldinger om bivirkninger! 

Skrevet

Er du rød, varm og hoven? Har du feber?

Skrevet
BobbySocks skrev (1 time siden):

Er du rød, varm og hoven? Har du feber?

Nei, bare vondt. Sånn jeg pleier etter vaksiner, reagerer bare på at denne smerten kom etter såpass mange dager. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...