m_sol Skrevet mandag kl 21:20 #1 Del Skrevet mandag kl 21:20 (endret) Jeg jobber på en liten barneskole i en stor kommune. Jeg har en stilling på denne skolen som gjør at jeg samarbeider mye med andre ansatte i skolesektoren i kommunen. Nå har vi oppdaget at vår kvinnelige leder/rektor over en lengre periode har hatt sex med en mannlig ansatt, på samme enhet som vi jobber. Dette har foregått i vår arbeidstid over en lengre periode. Mitt spørsmål er: Hva gjør jeg? Jeg synes det er meget ubehagelig å vite dette. Vi er en liten enhet der alle kjenner alle veldig godt. Er dette i det hele tatt greit? Bør jeg ta det videre, og med hvem? Endret 16 timer siden av m_sol Sensitiv informasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:29 #2 Del Skrevet mandag kl 21:29 Det er som du selv skriver, rykter! Du gjør ingenting! Anonymkode: 2990e...e26 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:33 #3 Del Skrevet mandag kl 21:33 Har du noe annet enn rykter å gå etter? Nei? Da lar du det ligge...... Anonymkode: cca61...951 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m_sol Skrevet mandag kl 21:38 Forfatter #4 Del Skrevet mandag kl 21:38 Rykter var nok feil ordvalg her. Vedkommende som tok dette opp med meg vet dette med 100% sikkerhet. Valg av ordet rykter var på grunn av at dette har begynt-og kommer til å spre seg nå. Bare ubehagelig, og usømmelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet mandag kl 21:38 #5 Del Skrevet mandag kl 21:38 m_sol skrev (15 minutter siden): Jeg jobber på en liten barneskole i en stor kommune. Jeg har en stilling på denne skolen som gjør at jeg samarbeider mye med andre ansatte i skolesektoren i kommunen. Nå har det begynt å gå rykter om at vår kvinnelige leder/rektor over en lengre periode har hatt sex med en mannlig ansatt, på samme eneht som vi jobber. Hun er nyskilt. Han er trebarnsfar med små barn, og i forhold. De skal ha hatt sex under skoledagen, antakelig ikke på arbeidsplassen. Dette har skjedd over ett år. Den mannlige ansatte har nylig fått forfremmet sin stilling på en naboskole, delvis med hjelp av vår sjef som referanse. Det er også flere ganger opp gjennom stilt spørsmål om hvorfor den mannlige ansatte ofte har fått i gjennom sin vilje på arbeidsplassen og tilsynelatende har fått gjøre som han vil med få krav. Vår rektor/leder har i lengre tid vært delvis utilgjengelig og hatt mye hjemmekontor. Hun har skylt på samlivsproblematikk og ansvar for sin sønn. Nå ser vi at årsaken mest klart har vært at hun har møtt vår kollega, da de to stort sett har vært borte fra arbeidsplassen i samme tidsrom. Begge med tilsynelatende gyldige årsaker. Mitt spørsmål er: Hva gjør jeg? Jeg synes det er meget ubehagelig å vite dette. Vi er en liten enhet der alle kjenner alle veldig godt. Er dette i det hele tatt greit? Bør jeg ta det videre, og med hvem? Du kan si fra til rektor at dette ryktet går så hun kan unngå å gi ryktet næring. Nå blir vel den andre parten ansatt et annet sted og da er situasjonen ute av verden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet mandag kl 21:40 #6 Del Skrevet mandag kl 21:40 Hvis den mannlige ansatte ikke lenger jobber på skolen og det bare er rykter om hva som skjedde med rektor før han sluttet, er det ikke en sak. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet mandag kl 21:49 #7 Del Skrevet mandag kl 21:49 m_sol skrev (28 minutter siden): Nå ser vi at årsaken mest klart har vært at hun har møtt vår kollega, da de to stort sett har vært borte fra arbeidsplassen i samme tidsrom. Begge med tilsynelatende gyldige årsaker. Hvordan vet du både tidsrommet begge har vært borte i, og årsakene til at de har vært borte? Det er jo en utrolig oversikt å ha. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:50 #8 Del Skrevet mandag kl 21:50 Du skulle ha skrevet dette anonymt, for de kan kjenne profilen din, finne ut hvem som bryter med dem. Syns du skal si ifra til kona hans. Anonymkode: de452...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Du er klar over at du gir altfor mye opplysninger, TS? Dette er veldig lett gjenkjennelig for noen som kjenner til lokale forhold. Anonymkode: 9fb47...f5b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Dette ville jeg ikke gjort noe med annet enn å informere rektor om at flere vet om det. Det er uprofesjonelt, men ikke ulovlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Sånt som skjer, ikke legg deg borti det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m_sol Skrevet 13 timer siden Forfatter #12 Del Skrevet 13 timer siden At en leder har et forhold til sin ansatt, at det foregår i arbeidstiden og at den ansatte klart har hatt fordeler av dette i sin stilling, er det virkelig slikt som skjer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden m_sol skrev (3 minutter siden): At en leder har et forhold til sin ansatt, at det foregår i arbeidstiden og at den ansatte klart har hatt fordeler av dette i sin stilling, er det virkelig slikt som skjer? Det er nok det. Mange treffes via jobb, og mange har nok gjort ting på jobb, eller i arbeidstiden ja. Men det er uprofesjonelt helt enig. Når det gjelder det med fordeler så er det ofte vanskelig å bevise men klart at om du har sympati og kjenner noen så kan det være en fordel. Det er en grunn til at en lærer ikke kan sette karakterer på egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Hvorfor gjøre noe? Heller en ansatt enn en elev sier nå jeg..Dessuten er dette rykter. Anonymkode: e7497...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Her må du varsle. Fordi det er ubehagelig å vite og pga maktfordelingen. Anonymkode: e144a...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden MIn rektor het Bleie til etternavn Anonymkode: 2a6db...4b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Men herregud, sjokkerer det deg at voksne folk har sex med hverandre? Det er ikke ulovlig eller noe å varsle om! Mulig ledelsen vet om det og at det jobbes med løsninger. Men tante Sofie, la det her ligge. Og ikke sladre Anonymkode: 5b003...088 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du skulle ha skrevet dette anonymt, for de kan kjenne profilen din, finne ut hvem som bryter med dem. Syns du skal si ifra til kona hans. Anonymkode: de452...2bc Hvor står det at han har kone?! Anonymkode: 64085...41a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Bare la det være. Det er ikke ditt anliggende. Anonymkode: a0515...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden På bygda der jeg vokste opp var rektor gift med en lærer og elskerinnen til en annen (som forøvrig hadde en kone som også var lærer der).. ahhhh bygda 🙈😆 Anonymkode: 08445...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå