AnonymBruker Skrevet 18. november #1 Del Skrevet 18. november Jeg studerer og har kommet meg ut av en periode med angst og depresjon. Men jeg tåler stress veldig dårlig, nå nærmer det seg eksamenstid, og jeg har fått mye tilrettelegging dette semesteret for å klare meg gjennom dette halvåret. Jeg snakker mye med mine foreldre, og da snakker vi om hvordan det går, jeg oppdaterer det som har skjedd og hvordan det står til. Så jeg forteller ofte om symptomer jeg har fordi jeg blir redd. Jeg opplever uvirkelighetsfølelse, har litt økt angst (men det er håndterbar), og det hender jeg får trykk i hode og deretter øresus. De sier det er fordi jeg er veldig sliten nå og er stressa. Problemet er at jeg ikke merker jeg selv er sliten. Men jeg merker at det er noe som plager meg. Vet likevel ikke hva jeg kan gjøre for å roe meg ned. Jeg sørger for å ha alt det grunnleggende på plass. Mat, søvn osv. Jeg setter av tid hver dag der jeg kun fokuserer på pust og er her og nå. Jeg tar mye pauser fra studier og heller prioriterer det som gir energi. Jeg har vært hos lege, men han mener også det skyldes psyken. Selvom han ikke har tatt prøver, men har er ikke bekymret for om det er noe fysisk. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre når jeg ikke føler meg sliten Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: 8cc36...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaraMus Skrevet 18. november #2 Del Skrevet 18. november Tror det kan hjelpe at du føler sosial trygghet, både med å snakke ofte med familien - og at du setter av tid til å være sosial og få pause i evt eksamenstanker. Snart er semesteret over, og du kan ta en velfortjent pause. Visualiser hvor digg det skal bli å ta juleferie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #3 Del Skrevet 18. november Anbefaler å ha fast hviletid hver dag. Leg deg på sofaen med teppe på og hvil. Det er vanskelig i begynnelsen men det hjelper. Jeg har gjort det og fikk det nye bedre etter hvert. Anonymkode: 411e8...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #4 Del Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Anbefaler å ha fast hviletid hver dag. Leg deg på sofaen med teppe på og hvil. Det er vanskelig i begynnelsen men det hjelper. Jeg har gjort det og fikk det nye bedre etter hvert. Anonymkode: 411e8...70f Det har jeg faktisk blitt bedre til. Kanskje det blir bedre etterhvert! Bare jeg får praktisert dette litt til. SaraMus skrev (10 timer siden): Tror det kan hjelpe at du føler sosial trygghet, både med å snakke ofte med familien - og at du setter av tid til å være sosial og få pause i evt eksamenstanker. Snart er semesteret over, og du kan ta en velfortjent pause. Visualiser hvor digg det skal bli å ta juleferie. Godt poeng! Har akkurat begynt å være betydelig mer sosial enn før, og det er et stykke å gå på den biten for å føle meg trygg igjen! Ts Anonymkode: 8cc36...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå