AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #41 Del Skrevet 19. november 2024 Urimelig krav fra foreldrene dine. Anonymkode: a201a...94f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #42 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor spør du ikke foreldrene dine direkte? Synes det er så rart at man ikke sier det man tenker til nær familie. Anonymkode: b8a13...140 Kanskje noen har annerledes forhold til sin nære familie enn du har til din. Det er ikke rart at folk er forskjellige. Anonymkode: 597eb...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liil Skrevet 19. november 2024 #43 Del Skrevet 19. november 2024 Enten var besøket fra bror/onkel avtalt på forhånd, og burde vært informert om slik at denne overraskelsen kunne vært unngått. Eller så ble det planlagt etter at TS og familien flyttet inn midlertidig, og da kunne man absolutt satt et besøk fra bror annet sted i landet på vent. Regner med at foreldrene/besteforeldrene her er 50+, men klarer ikke vente et par måneder på besøk av en bror?! DET finner jeg merkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #44 Del Skrevet 19. november 2024 Jeg hadde funnet en Airbnb for resten av perioden, og aldri bedt foreldrene mine om en tjeneste igjen. Anonymkode: b2495...3e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #45 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.36): Broren til min far. De bor i en annen del av landet. Anonymkode: d3198...228 De er veldig snille som lar dere få bo der til en veldig lav leie,de skal ikke være nødt til å sette sitt liv på vent og nekte annen familie å komme på besøk på grunn av dere. Anonymkode: c3a8b...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #46 Del Skrevet 20. november 2024 Kg lever opp til forventningene om å snu det til å ta ts, jeg har ennå ikke skjønt poenget med det, men jeg har noen teorier. Så ts, ikke ta til deg de negative kommentarene, det er helt standard for dette forumet. Jeg hadde blitt både sint og lei meg om det hadde vært meg/oss, og hadde spurt dem hva som egentlig skjedde nå, og hva de forventet at vi skulle gjøre, spesielt om vi i tillegg hadde betalt for å bo der. Jeg er så barnslig at jeg hadde tatt med meg hele familien, samt alt av klær og utstyr som måtte være der, og funnet en Airbnb for resten av perioden. Og bedt dem betale tilbake for de dagene de har fått betalt for, men samtidig ble kastet ut for. Håper du snakker med dem og oppdaterer her😊 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De er lei av parasitter som gjør som de vil. Anonymkode: 495cf...69f Hva får du igjen for å skrive slike ting? Er det ikke litt flaut og pinlig å svare slik når du vet at du er helt på jordet? Anonymkode: 73657...f95 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #47 Del Skrevet 20. november 2024 Stellia skrev (På 18.11.2024 den 21.25): Vi (familie på 3 stk.) bor hos mine foreldre i 2 mnd. pga. at vi venter på hus som skal ferdigstilles. De var veldig på giversiden og åpnet gledelig dørene. Nå har de invitert annen familie i 4 dager og forventningen er at vi finner oss en annen plass i denne perioden. Har ingen plass å gjøre av oss. Synes det er veldig spesielt å si at vi kan bo der i denne perioden og plutselig invitere andre, og vi må flytte ut i noen dager fra det som er vårt nåværende hjem. Hva tenker dere? Dere betaler leie så kan dere ikke brått kastes ut. Anonymkode: c1651...c58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finn.jajo Skrevet 20. november 2024 #48 Del Skrevet 20. november 2024 I motsetning til de fleste andre her synes jeg det er en merkelig ting å gjøre av TS sine foreldre. Når det er snakk om at de skal bo der i kun to måneder, så er det en ganske kort og avgrenset periode. De betaler også husleie, og jeg vil tro de sikkert også betaler sin skjerv at maten. Besøk fra annen familie når det ikke er plass burde kunne utsettes til TS med mann og barn er ute. Om TS skal ta inn på hotell eller airbnb så kan beløpet de fire dagene fort komme opp i samme sum som de betaler for en måned hos foreldrene. I og med de venter på hus som skal ferdigstilles antar jeg økonomien i utgangspunktet er noe stram da TS og familien sikkert vil betale mest mulig inn i nytt hus, og ikke på å leie seg inn på hotell/airbnb når de hadde landet en løsning hos foreldrene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #49 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg kunne aldri gjort slik mot noen. Og jeg hadde også reagert på det om vi ble behandlet slik selv. Har du spurt dine foreldre om hvordan de tenker at dere skal løse dette, hvor dere kan være de dagene? For å ikke skape mer tull så ville jeg da forsøkt å finne en løsning på det. Har dere råd til å ta dere en tur med noen overnattinger til et annet land? Gjøre det om til en opplevelse for familien? Jeg hadde derimot aldri bedt dem om noe igjen.. Anonymkode: a3971...dfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #50 Del Skrevet 20. november 2024 Får dere mat hos foreldrene dine eller ordner dere med å kjøpe inn mat selv? Anonymkode: c8d1f...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #51 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De er veldig snille som lar dere få bo der til en veldig lav leie,de skal ikke være nødt til å sette sitt liv på vent og nekte annen familie å komme på besøk på grunn av dere. Anonymkode: c3a8b...6ad Så hvis du er på besøk hos familie i noen dager så synes du det er helt ok at de ber deg forsvinne et døgn eller to midt i oppholdet da de heller vil ha besøk av noen andre. Du har jo ikke betalt noe for å komme på besøk der så det skulle jo bare mangle. NEI, samme hvor mye eller hvor lite en betaler så kaster man ikke ut besøk midt i oppholdet fordi en heller vil låne rommet til noen andre. En avtale er en avtale da finner man heller på en annen måte for overnatting til den andre familien eller man utsetter besøket. TS: Jeg hadde bare sakt "Dere tuller nå? Dere inviterte oss i denne overgansgperioden og vi betaler for å låne rommet. Hadde vi hatt et annet sted å være mens vi venter på leiligheten hadde vi ikke bodd her, så dessverre XXX må sove et annet sted". Hvis dere velger å vike hadde jeg inngått en langtidsavtale med en Airbnb og blitt der til leiligheten var klar. Anonymkode: e20a4...f89 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2024 #52 Del Skrevet 20. november 2024 Jeg syns det er veldig dårlig gjort. De kunne vel varslet dere på forhånd da, så kan det jo hende dere hadde valgt en annen løsning? Hadde det vært mitt barn (og barnebarn) hadde jeg aldri i verden gjort noe sånt. Og to måneder er da virkelig ikke så horribelt lenge som enkelte i denne tråden mener. For noen merkelige svar du har fått, mange hjerteløse her i alle fall.. Anonymkode: 8213c...5dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. november 2024 #53 Del Skrevet 20. november 2024 Men er dere sikker på at de forventer at dere skal flytte ut? Det er ikke sånn at de bare forventer t dere må innordne dere så alle får plass når de andre kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 20. november 2024 #54 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.41): Er foreldrene dine litt rare og gniene? Det er greit å bidra økonomisk når man skal bo der over tid, men for 2 mnd så hadde ikke vi tatt betaling. Eneste vi hadde forventet var at ungene betalte litt av maten, for det merkes når det plutselig kommer 4 eksta i kosten. Anonymkode: 3e3a0...d7f Fire ekstra i kosten er vel bare for mat og strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå