AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Skrevet 18. november 2024 Hei! Har en sønn som om 2 mnd fyller 2 år. Han har siden han var 6-7 mnd stått opp en del på kvelden, men det siste halvåret har det vært ekstremt. Han står opp 1-2 ganger i løpet av kvelden og hyl gråter. Veldig vanskelig å få kontakt med han. Har lest mye på nett og det ligner veldig på nattskrekk. Det jeg lurer på; har noen tips på hva man kan gjøre for at det skal bli bedre? Når startet deres barn å ha nattksrekk og når avtok det? Begynner å bli rimelig desperat nå, da det er sånn hver kveld. Anonymkode: 587ab...689
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 Hos oss kom nattskrekken når barnet hadde vært for lenge våken mellom siste blund og leggetid. Vokste det av seg når barnet klarte å være våken lengre. Anonymkode: 4715b...447
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 Min datter hadde nattskrekk i to år. Fire-fem anfall per natt i ca 14 dager, så kunne det gå en måned eller to uten. Og så var det på'an igjen med 14 dager med anfall. Det var mye "Mamma, hjelp! Jeg vil ikke dø!" Syke greier. Disse anfallene var uunngåelige. Det var bare å stålsette seg for en søvnløs natt når jeg skjønte at en ny periode hadde begynt. Men hvis hun fikk anfall utenom disse 14 dagene, som kom det utelukkende hvis hun hadde vært oppe for seint på kvelden eller det var gått for lang tid mellom blunden midt på dagen og leggetid. Så det var alfa og omega å sikre ungen nok søvn og hindre overtrøtthet, det hjalp masse. Vil anbefale deg å puste med magen og tenke at det kommer til å gå over. Prøv å ikke stresse, de husker som regel ingenting neste dag, de er jo ikke egentlig våkne. Klem. Anonymkode: df3e4...bc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå