Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte så godt denne boken, og er klar til å gå løs på ny bok med det samme. Noen som har tips til gode bøker? Er spesielt glad i historiske romaner. Og gjerne bøker som ligner på boken "Geisha" av Arthur Golden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Millis
Skrevet

Prøv noen av bøkene til Amy Tan. F.eks The Joy Luck Club (tror rett og slett den heter Lykke og glede-klubben på norsk) eller beindoktorens datter.

Skrevet (endret)

Hva med" Wild swans" av Jung Chang? Denne var sterk og bra. Har vurdert å lese Mao-biografien hennes. (Hun er ikke akkurat Mao-fan.)

Amy Tans "The Bonesetter's Daughter" likte jeg godt, akkurat slik jeg likte Geisha.

Ellers har jeg hatt mye glede av Bridge of Birds av Barry Hughart. Undertittel: A Novel of an Ancient China That Never Was. Morsom historie i litt sånn "Snikende tiger, skjult drage"-stil. Den kom i 1985, så det er ingen kopi.

Catzy

Endret av Catzy
Gjest Gjest
Skrevet

Geisha of Gion av Mineko Iwasaki. Selvbiografisk bok skrevet av en av Japans fremste geishaer

The Teardrop Story Woman av Catherine Lim. Følger livet til en kinesisk jente og forteller om livet i Kina før den kommunistiske revolusjonen og hvordan det er å vokse opp som jente i Kina.

Vindens Sang av Barbara Bickmore. Romanens hovedperson drar til Kina sammen med sin mann som er avis korrespondent. Satt like før den kinesiske revolusjon.

Skrevet

Tuusen takk dere! Så mange fine tips:) Jeg skal komme meg på biblioteket med en gang! :klem:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Snøklokke og den hemmelige viften av Lisa See.

Kjempefin bok i samme sjanger som Geisha.

Begge to var bøker jeg ønsket aldri skulle ta slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...