AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Skrevet 18. november 2024 «Krangel» med samboer I går sa hen at alt hen ville var å ligge inntil og kose når vi kom hjem Når vi kom hjem, så ville hen bare sove I dag vil jeg kose og trenger nærhet Men nå vil hen ikke fordi hen er sliten og føler jeg litt pjusk (ikke smittsom) Dette førte til at jeg sa at jeg syns det var dårlig gjort å si at hen ønsker noe, for så å avvise meg flere dager på rad. Hen syns da jeg var uempatisk som sa det. »Krangelen» går da ut på at jeg mener at det er jeg som ble såret først i denne kjeden, så at hen da skal bare kaste det tilbake til meg syns jeg blir for dumt. Ja, jeg vet at dette er en filleting. Men dette er en situasjon som gjenntar seg hos oss, at jeg blir såret for noe, sier i fra, så blir hen sur fordi jeg sårer følelsene hens når jeg sier i fra. Hjelp! Hvordan løse dette? Anonymkode: 5c602...41a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Krangel» med samboer I går sa hen at alt hen ville var å ligge inntil og kose når vi kom hjem Når vi kom hjem, så ville hen bare sove I dag vil jeg kose og trenger nærhet Men nå vil hen ikke fordi hen er sliten og føler jeg litt pjusk (ikke smittsom) Dette førte til at jeg sa at jeg syns det var dårlig gjort å si at hen ønsker noe, for så å avvise meg flere dager på rad. Hen syns da jeg var uempatisk som sa det. »Krangelen» går da ut på at jeg mener at det er jeg som ble såret først i denne kjeden, så at hen da skal bare kaste det tilbake til meg syns jeg blir for dumt. Ja, jeg vet at dette er en filleting. Men dette er en situasjon som gjenntar seg hos oss, at jeg blir såret for noe, sier i fra, så blir hen sur fordi jeg sårer følelsene hens når jeg sier i fra. Hjelp! Hvordan løse dette? Anonymkode: 5c602...41a Ta dere sammen og oppfør dere som to voksne mennesker. Er dere ikke gamle nok til at dere ikke lar sånne bagateller forsure livet deres? Skjerpings, hvem har rett og hvem har ikke rett? Who the fuck cares?? Lev livet, ha det moro og dropp å være sure på hverandre, hva er poenget liksom? Anonymkode: af000...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 1. det er lov til å ombestemme seg. Det er alltid lov til å ombestemme seg. 2. det er ikke ålreit å si at noen «sårer deg» når de ombestemmer seg. Hvorfor? Fordi det er lov å ombestemme seg. 3. Dersom du synes det var leit at han ombestemte seg? Ok. Så synes du det. Hvorfor valgte du å synes det var greit? Du klarer (eller forventes klare) sette ord på hvorfor du føler eller tenker eller synes noe. 4. det er også helt ok å avvise noen. Og man trenger ikke - selv i et etablert forhold - oppgi en årsak. «Jeg vil ikke» er en fullgod, komplett, setning. Det samme er «nei». Anonymkode: e21e3...747 3
Mezzosoprena Skrevet 18. november 2024 #4 Skrevet 18. november 2024 Det er jo ingen av dere som har rett, men dette er et kroneksempel på at man har forskjellige behov til enhver tid, og at man må respektere hverandres behov selv om de endrer seg.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Skrevet 18. november 2024 «Jeg ble såret først!» 🙄 Anonymkode: 92b32...6e4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Krangel» med samboer I går sa hen at alt hen ville var å ligge inntil og kose når vi kom hjem Når vi kom hjem, så ville hen bare sove I dag vil jeg kose og trenger nærhet Men nå vil hen ikke fordi hen er sliten og føler jeg litt pjusk (ikke smittsom) Dette førte til at jeg sa at jeg syns det var dårlig gjort å si at hen ønsker noe, for så å avvise meg flere dager på rad. Hen syns da jeg var uempatisk som sa det. »Krangelen» går da ut på at jeg mener at det er jeg som ble såret først i denne kjeden, så at hen da skal bare kaste det tilbake til meg syns jeg blir for dumt. Ja, jeg vet at dette er en filleting. Men dette er en situasjon som gjenntar seg hos oss, at jeg blir såret for noe, sier i fra, så blir hen sur fordi jeg sårer følelsene hens når jeg sier i fra. Hjelp! Hvordan løse dette? Anonymkode: 5c602...41a Du er en dramaqueen Anonymkode: 78073...113
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Skrevet 18. november 2024 Det er da ikke alltid formen og lysten er på plass når man faktisk kommer oppi sengen. Selv om han/hun hadde intensjon om å ligge inntil for kos tidligere på dagen så ble det annerledes timer senere. Sånn ble det jo bare da og det er ikke noe å bli sur for. Anonymkode: 980c3...6e5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #8 Skrevet 18. november 2024 Det høres ut som dere begge oppfører dere som småbarn, men mest du. Det må være lov til å ombestemme seg, fysisk nærhet er ikke noe du kan kreve. Anonymkode: 4729f...4c9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #9 Skrevet 18. november 2024 Herlighet. Voks opp Anonymkode: 09c78...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå