AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Del Skrevet 18. november 2024 Hei. Spm til dere damer: min dame har en del kroniske smerter, og sliter med søvn blant annet. Fungerer noenlunde i jobb, men er mye sliten. Dette fører naturlig nok til lite sex ( det er sikkert naturlig det?) hun er veldig påkoblet den seksuelle verden i sosiale medier etc, så det er nok ikke det at hun ikke tenker på det, men ordner vel ikke noe sex da vil jeg tro. Jeg for min del har kjempelyst. Så, jeg lurer på hva jeg som mann skal gjøre her for å stimulere til mer sex? Man tror jo at det er man selv det er noe galt med til slutt, selv om jeg ikke tror det da… jeg maser aldri på henne… men, når man er på overnatting noen plass / hotell, da får man jo en forventning… og det er vel ikke så rart. Og ofte da så blir det og sex som hun ser ut til å nyte… det er mer på hjemmebane d må prøve å skje litt mer, om det går… vi har vært med hverandre i 14 år nå. Anonymkode: fdf53...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. november 2024 #2 Del Skrevet 18. november 2024 Kvinne med kronisk smerte her. Uføre pågrunn av det og utmattelse. Ja, sliten etter jobb og mye smerte, er oppskriften på lite sex. Går hun på noe smertelindring? Får hun hjelp med søvn? For uten en løsning på de to tingene, vil sex fortsette å være nedprioritert vil jeg tro. Hvertfall er det det hos meg, overlevelse er viktigst. (altså å lage mat, holde det ok rent/ryddig) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 Hm. Litt vanskelig. De kroniske smertene hennes er urelaterte til sexlivet? Dvs det dreier seg ikke om en kronisk smertetilstand i underlivet (det finnes jo flere av dem også) som gir smerter under sex? I så fall burde jo sex egentlig få henne til å føle seg bedre, ikke dårligere. Men vi damer er ikke alltid sånn skrudd sammen, når vi føler oss dårlig og har lite overskudd blir sex ofte nedprioritert. Samme hvis vi føler partneren tar oss for gitt, vi ikke opplever god kommunikasjon etc. Jeg tror kanskje jeg ville begynt i en annen ende. I stedet for å lage sexlivet til et problem som må "snakkes om" (noe som pleier å være starten på en nedadgående spiral) ville jeg prøvd å skape nærhet og komme henne nærmere på andre måter, uten noen klar forventning om sex. Dyrk felles interesser, finn på noe hyggelig sammen, vær nær og oppmerksom. Kanskje du kan tenne levende lys og massere henne, eller gjøre noe annet som hjelper mot de kroniske smertene? Jeg lover ikke at dette er noen kvikk-fix, men det vil nok hjelpe på forholdet. Og for mange damer er mer nærhet= mer interessert i sex. Anonymkode: 77027...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Del Skrevet 18. november 2024 SlemUlv skrev (7 minutter siden): Kvinne med kronisk smerte her. Uføre pågrunn av det og utmattelse. Ja, sliten etter jobb og mye smerte, er oppskriften på lite sex. Går hun på noe smertelindring? Får hun hjelp med søvn? For uten en løsning på de to tingene, vil sex fortsette å være nedprioritert vil jeg tro. Hvertfall er det det hos meg, overlevelse er viktigst. (altså å lage mat, holde det ok rent/ryddig) Jeg prøver å bidra med mye som jeg kan, for at hun ikke får for mye, men ja hun blir jo fort sliten. Søvn er det vel nesten umulig å få til noe mee. Medisinering er uaktuelt…. Anonymkode: fdf53...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hm. Litt vanskelig. De kroniske smertene hennes er urelaterte til sexlivet? Dvs det dreier seg ikke om en kronisk smertetilstand i underlivet (det finnes jo flere av dem også) som gir smerter under sex? I så fall burde jo sex egentlig få henne til å føle seg bedre, ikke dårligere. Men vi damer er ikke alltid sånn skrudd sammen, når vi føler oss dårlig og har lite overskudd blir sex ofte nedprioritert. Samme hvis vi føler partneren tar oss for gitt, vi ikke opplever god kommunikasjon etc. Jeg tror kanskje jeg ville begynt i en annen ende. I stedet for å lage sexlivet til et problem som må "snakkes om" (noe som pleier å være starten på en nedadgående spiral) ville jeg prøvd å skape nærhet og komme henne nærmere på andre måter, uten noen klar forventning om sex. Dyrk felles interesser, finn på noe hyggelig sammen, vær nær og oppmerksom. Kanskje du kan tenne levende lys og massere henne, eller gjøre noe annet som hjelper mot de kroniske smertene? Jeg lover ikke at dette er noen kvikk-fix, men det vil nok hjelpe på forholdet. Og for mange damer er mer nærhet= mer interessert i sex. Anonymkode: 77027...9cb Takk for tilbakemelding. Det er andre smerter som er kronisk ja. Prøver etter beste evne å etterleve dette…dvs med god kommunikasjon etc.’ Anonymkode: fdf53...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg prøver å bidra med mye som jeg kan, for at hun ikke får for mye, men ja hun blir jo fort sliten. Søvn er det vel nesten umulig å få til noe mee. Medisinering er uaktuelt…. Anonymkode: fdf53...6ac Om medisinering er uaktuelt, er det lite å gjøre noe med noe. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hm. Litt vanskelig. De kroniske smertene hennes er urelaterte til sexlivet? Dvs det dreier seg ikke om en kronisk smertetilstand i underlivet (det finnes jo flere av dem også) som gir smerter under sex? I så fall burde jo sex egentlig få henne til å føle seg bedre, ikke dårligere. Men vi damer er ikke alltid sånn skrudd sammen, når vi føler oss dårlig og har lite overskudd blir sex ofte nedprioritert. Samme hvis vi føler partneren tar oss for gitt, vi ikke opplever god kommunikasjon etc. Jeg tror kanskje jeg ville begynt i en annen ende. I stedet for å lage sexlivet til et problem som må "snakkes om" (noe som pleier å være starten på en nedadgående spiral) ville jeg prøvd å skape nærhet og komme henne nærmere på andre måter, uten noen klar forventning om sex. Dyrk felles interesser, finn på noe hyggelig sammen, vær nær og oppmerksom. Kanskje du kan tenne levende lys og massere henne, eller gjøre noe annet som hjelper mot de kroniske smertene? Jeg lover ikke at dette er noen kvikk-fix, men det vil nok hjelpe på forholdet. Og for mange damer er mer nærhet= mer interessert i sex. Anonymkode: 77027...9cb Himmel og pannekake😣 Anonymkode: 3f98d...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå