AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Eller er det «høflig» å vente på svar fra én av dem? Tenkte det kunne være lurt å høre med flere av gangen? Hvor lenge varer et finansieringsbevis? Anonymkode: 00ad3...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg søkte i mange samtidig. Ser ingen grunner til at jeg ikke skulle gjøre det? Anonymkode: 6c536...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Høflig? Overfor en bank? Lol! Man kan søke i flere banker, selv om man i prinsippet skal få det samme i hver bank, vær obs på at noen ikke gir lån til aksjeleilighet pga. systemutfordringer. Anonymkode: 920d3...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #4 Del Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høflig? Overfor en bank? Lol! Man kan søke i flere banker, selv om man i prinsippet skal få det samme i hver bank, vær obs på at noen ikke gir lån til aksjeleilighet pga. systemutfordringer. Anonymkode: 920d3...b00 Ingen prinsipp sier at man skal få likt finansieringsbevis i flere banker. Finansavtaleloven krever at man tar realistiske og gode kredittvurderinger, men den stiller ikke konkrete krav til egen tolkning av hva dette er. Det er altså opp til banken selv hvor risikovillige de er på utlån og hvordan de beregner bærekraftig økonomi. For eksempel vil noen banker ta en buffer på salgspris når de regner på mellomfinansiering, noen regner på etakst-verdien, noen banker regner full bonusutbetaling som lønn, noen hensyntar 50%, noen regner på snitt av bonus siste 3 år, noen regner med full utleieinntekt, noen regner på 10 av 12 mnd med utleieinntekt, noen regner på dagens inntekt, noen regner med fremtidsutsiktene for lønnsøkning i visse yrker osv osv. Ingen av disse utredningene er direkte feil fordi alle scenariene kan dokumenteres på et vis. Alt vil gi forskjellige resultater når det kommer til utfallet av kredittvurderingen og finansieringsbevisene vil derfor kunne variere en del. Anonymkode: f830c...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #5 Del Skrevet 10 minutter siden Megleren anbefalte meg å søke i flere banker, kunne legge lånet ut på anbud. Da hadde jeg forsåvidt fått lån i en bank, men megler mente det kunne være greit å sjekke med flere banker. Da er det jo også mulig å se på hvor det er best rente og vilkår. Jeg beholdt lånet i banken jeg hadde fått det i, men fikk forhandlet ned renten litt. Anonymkode: 57eae...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå