Gå til innhold

Hest og kjerre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha hest og kjerre-transport frå kyrkja til festlokalet, og har fått tilbod om å pynte kjerra sjølv.. Men kva skal den pyntast med? Ser ikkje heilt for meg det eg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bjørkekvister og blomster? Markblomster da.... Norske flagg??

Skrevet
Bjørkekvister og blomster? Markblomster da.... Norske flagg??

:Nikke:

Skrevet
:Nikke:

Takk for tips, bjørk og flagg er fint! :)

Er bjørkekvistane fine på vestlandet i juni, forresten?

Skrevet

Hvitt krepp papir, hadde nok jeg brukt. Sånne lange remser som man bruker til å pynte i barneselskap. Har man dem i hvitt og lager sløyfer, eller tvinner dem rundt bjørkeriset kan det bli veldig pent.

Hvis man vil bruke mer penger kan man bruke silkebånd (fåes kjøpt i alle sybutikker), men den må være ganske bred, og da koster den fort en del når man skal ha mange meter. Men på avstand ev kreppapiret like fint, synes nå jeg.

Skrevet

Krepp og sløyfer er nok fint i nokon settingar, men det er ikkje heilt oss trur eg...

Men takk for tips likevel!

Skrevet

Bjørka er nydelig i juni på vestlandet!

Og bare et tips; ikke bruk lange flagrende ting som lager lyder sånn at hesten blir skremt. Dere vil IKKE det *husker jeg så på nyhetene om et brudepar som gikk i bakken med kjerra over seg*

Av og til skal det forbausende lite til før hestem blir skremt. Har mange års erfaring med hest, og av og til skal det bare en liten filleting til før den blir livredd.

Skrevet
Bjørka er nydelig i juni på vestlandet!

Og bare et tips; ikke bruk lange flagrende ting som lager lyder sånn at hesten blir skremt. Dere vil IKKE det *husker jeg så på nyhetene om et brudepar som gikk i bakken med kjerra over seg*

Av og til skal det forbausende lite til før hestem blir skremt. Har mange års erfaring med hest, og av og til skal det bare en liten filleting til før den blir livredd.

Takk for at du seier frå!

Er ikkje glad i bråke-ting vi heller, så det skal vi nok greie å unngå! :)

Skrevet

Vi hadde også hest og vogn fra kirken. Var pyntet med bjørk og flagg. Var i slutten av juli, og bjørken var fin enda...

Syns ikke vognen trenger veldig pynting, det er jo "pynt" i seg selv med ett brudepar i...

(Må bare si at det var veldig koselig å kjøre hest og vogn fra kirken. Vi brukte vel tre kvarter, og det var egentlig veldig godt med den tiden sammen med sin kjære.)

Skrevet
Vi hadde også hest og vogn fra kirken. Var pyntet med bjørk og flagg. Var i slutten av juli, og bjørken var fin enda...

Syns ikke vognen trenger veldig pynting, det er jo "pynt" i seg selv med ett brudepar i...

(Må bare si at det var veldig koselig å kjøre hest og vogn fra kirken. Vi brukte vel tre kvarter, og det var egentlig veldig godt med den tiden sammen med sin kjære.)

Kjekt å høyre..

3 kvarter på kjerre saman med mannen er nok herleg ja, for oss tar det vel 5 min eller noko.. Hehe.. Men blir stilige bilder av det då!

Skrevet

Hvordan ser kjerra ut, da? Pass på hvis du skal ha lange hvite kreppremser, at de er festet bak slik at dyret ikke ser de. Hesten kan bli skremt av flygende ting, selv om de ikke lager lyd..og jeg regner med at en flyvetur ikke er med i planene dine ;)

Skrevet

Så stilig, veslo! Må si meg enig med de over her, tenk på hva kjerra blir pyntet med. Hester er artige dyr, de kan finne på å bli redd av den minste lille ting som ikke er normalt i deres øyne.

Skrevet

Eg skreiv at kreppremser ikkje heilt er vår greie, så det blir ikkje noko problem.. Anar ikkje korleis vogna ser ut eg, men vi går vel for bjørkeris og flagg, tenker eg.. .)

Skrevet

Sånt er så koselig og romantisk. Vi skal også kjøre hest og kjerre fra kirken til fotografen. Det blir nok av smil og nikk fra forbipasserende tror jeg :ler:

Skrevet

Stilig med hest og kjerre! Det ville vi også vurdert om vi ikke måtte gjennom byen på vei til fotografen og festlokalet. Det blir sikkert kjempegøy! :)

Henger meg på bjørkeris og markblomster jeg, det hørtes søtt og romantisk ut. ;)

Skrevet

Ååå, så koselig!!

Naboen til svigers har hest og kjerre, kanskje vi skal høre om det er muligheter til å låne.

Men først må vi finne ut av lokale tenker jeg... vi vet jo ikke om vi må fraktes noen steder enda.

Hva gjør dere hvis det regner?

Gjest gjest1
Skrevet
Ååå, så koselig!!

Naboen til svigers har hest og kjerre, kanskje vi skal høre om det er muligheter til å låne.

Men først må vi finne ut av lokale tenker jeg... vi vet jo ikke om vi må fraktes noen steder enda.

Hva gjør dere hvis det regner?

Brukar paraply, kan hende? Veit ikkje eg, kanskje vi må ha ein kriseløsning.. Hehe..

Skrevet

Ville nok sett an været og muligens ordnet med en bil i bakhånd hvis været tilsier det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...