AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #21 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I følge denne koster hjembakt brød mellom 10 og 20 kr i ingredienser, avhengig av hva du bruker.. de billigste kneipene osv koster det samme, så kommer pålegget i tillegg til hvert måltid og det faktum at det metter mindre osv osv. Til sammenligning kan du lage middag for under 50 kroner om du legger litt innsats i handlingen.. Ikke fordi jeg har en mening om din økonomi eller dine valg - men jeg tror at mange som sparer penger sparer på feil sted ganske ofte, og mat er ett av dem. Anonymkode: 44a8a...3a3 Pålegg er utrolig dyrt om dagen 😕 Anonymkode: 673e0...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. november 2024 #22 Del Skrevet 18. november 2024 Fredag Tex-Mex + Key West lime pai Lørdag suppe + helstekt ørret + pannacotta Søndag kamskjell + steik + eplepai med is mao den planlagte menyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #23 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Pålegg er utrolig dyrt om dagen 😕 Anonymkode: 673e0...8f6 Pålegg har alltid vært utrolig dyrt. Jeg fatter ikke at folk kjøper fra påleggsdisken. Anonymkode: 45896...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #24 Del Skrevet 19. november 2024 Hvis de kommer litt sent fredag ettermiddag, så ville jeg rett og slett ha bestilt pizza. Du kommer sikkert rett fra jobb, og de har reist et stykke. Bedre å ha helt avslappet kveld da 🙂. Lørdag. En eller annen gryterett lagd fra bunnen med godt kjøtt. Noe som putrer lenge. Søndag f.eks kveite, eller en hel laks bakt i ovnen. Anonymkode: adce6...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #25 Del Skrevet 19. november 2024 Kommer helt an på hvem som kommer og hva planene er. Typiske retter jeg serverer når jeg har besøk: vegetarlasagne, potetsuppe med stekt spekeskinke, svinestek med rotgrønnsaker, lapskaus, fiskesuppe, pizza, vårruller, bürek, biffgryte, pasta med laks, libanesiske gryte eller indisk gryte med/uten kjøtt. Anonymkode: 5c530...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. november 2024 #26 Del Skrevet 20. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 17.52): Taco på fredag med hjemmelagde lefser og kryddel, surdeigspizza stekt i pizzaovnen med en god rødvin på lørdag og svinesteik med tradisjons tilbehør (hjemmelaget) på søndag. Det er enkelt å lage både surkål, rødkål og medisterpølser for ikke å snakke om hasselbakte poteter og rabbestappe.. Søndagsdesserten ville vært minipavlova med friske bær laget av kikerter Anonymkode: 44a8a...3a3 Hasselbackpoteter. Fra Wikipedia: Sitat Hasselbackpoteten ble skapt i 1953 av Leif Elisson fra Värmland, som var kokkelev på restaurant Hasselbacken Når jeg har gjester i helgen pleier jeg å ha noe lettvint på fredagen, fordi de har reist et stykke og gjerne spist middag på veien. Fredag: Ost og spekemat med kjeks og forskjellig tilbehør, på denne årstiden er det pepperkaker med Kraftkar til "dessert" Lørdag: Hjemmelaget pizza, iskrem til dessert Søndag; Stroganoff med hjemmelaget potetmos og hjemmelaget karamellpudding til dessert Ellers er jeg åpen for ønsker, det hender gjestene ber om lasagne eller ertesuppe, og da lager jeg selvsagt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå