Gå til innhold

Hvis du skulle hatt venner på besøk denne helgen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I følge denne koster hjembakt brød mellom 10 og 20 kr i ingredienser, avhengig av hva du bruker.. de billigste kneipene osv koster det samme, så kommer pålegget i tillegg til hvert måltid og det faktum at det metter mindre osv osv.
Til sammenligning kan du lage middag for under 50 kroner om du legger litt innsats i handlingen.. 
Ikke fordi jeg har en mening om din økonomi eller dine valg - men jeg tror at mange som sparer penger sparer på feil sted ganske ofte, og mat er ett av dem. 

Anonymkode: 44a8a...3a3

Pålegg er utrolig dyrt om dagen 😕 

Anonymkode: 673e0...8f6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag Tex-Mex + Key West lime pai

Lørdag suppe + helstekt ørret + pannacotta

Søndag kamskjell + steik + eplepai med is

mao den planlagte menyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Pålegg er utrolig dyrt om dagen 😕 

Anonymkode: 673e0...8f6

Pålegg har alltid vært utrolig dyrt. Jeg fatter ikke at folk kjøper fra påleggsdisken. 

Anonymkode: 45896...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kommer litt sent fredag ettermiddag, så ville jeg rett og slett ha bestilt pizza. Du kommer sikkert rett fra jobb, og de har reist et stykke. Bedre å ha helt avslappet kveld da 🙂.

Lørdag. En eller annen gryterett lagd fra bunnen med godt kjøtt. Noe som putrer lenge.

Søndag f.eks kveite, eller en hel laks bakt i ovnen.

Anonymkode: adce6...2d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem som kommer og hva planene er.

Typiske retter jeg serverer når jeg har besøk: vegetarlasagne, potetsuppe med stekt spekeskinke, svinestek med rotgrønnsaker, lapskaus, fiskesuppe, pizza, vårruller, bürek, biffgryte, pasta med laks, libanesiske gryte eller indisk gryte med/uten kjøtt.

Anonymkode: 5c530...ca6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 17.52):

Taco på fredag med hjemmelagde lefser og kryddel, surdeigspizza stekt i pizzaovnen med en god rødvin på lørdag og svinesteik med tradisjons tilbehør (hjemmelaget) på søndag. Det er enkelt å lage både surkål, rødkål og medisterpølser for ikke å snakke om hasselbakte poteter og rabbestappe.. Søndagsdesserten ville vært minipavlova med friske bær laget av kikerter

Anonymkode: 44a8a...3a3

Hasselbackpoteter.

Fra Wikipedia:

Sitat

Hasselbackpoteten ble skapt i 1953 av Leif Elisson fra Värmland, som var kokkelev på restaurant Hasselbacken 

Når jeg har gjester i helgen pleier jeg å ha noe lettvint på fredagen, fordi de har reist et stykke og gjerne spist middag på veien.

Fredag: Ost og spekemat med kjeks og forskjellig tilbehør, på denne årstiden er det pepperkaker med Kraftkar til "dessert"
Lørdag: Hjemmelaget pizza, iskrem til dessert
Søndag; Stroganoff med hjemmelaget potetmos og hjemmelaget karamellpudding til dessert

Ellers er jeg åpen for ønsker, det hender gjestene ber om lasagne eller ertesuppe, og da lager jeg selvsagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...