AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Skrevet 18. november 2024 Med barn 1 var symfysemålet litt over den midterste linja, helt frem til uke 35 der det stoppet litt. Da han ble født i uke 37 var han 2700g som de mente var litt lite. Kanskje han hadde fått lite næring? Med barn 2 ble jeg fulgt opp med vekstkontroll i uke 22, der barnet var litt over snittet på vekt ifølge måling. Symfysemålet derimot er mindre enn barn 1, og ligger under den midterste linjen (kryss mellom 50% og 10%). Burde dette bekymret meg mtp at symfysemålet var større med første barn og dette barnet var lite? Barnet har fulgt sin kurve på symfysemålet hele tiden. Vet jeg burde spurt jordmor og det har jeg gjort, men det er diffuse svar og «ring føden om du er usikker». Når jeg hadde svangerskapsforgiftning sist ble jeg bedt om å ta en Paracet eller dra på legevakt så har dårlig erfaring her Anonymkode: 748e9...fe1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 Har du noen symptomer på svangerskapsforgiftning nå da? Anonymkode: aaa5b...7f6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 Hvor langt er du på vei nå? Jeg hadde svf med første og fødte et lite barn i uke 35. Symfysemålet med nr 2 var nøyaktig likt som med første på de første to målingene før det gjorde et stort byks opp. Nr to var og målt til å være stor helt fra oul. 3,4 kg ved fødsel 38+0. Anonymkode: c4882...3c9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du noen symptomer på svangerskapsforgiftning nå da? Anonymkode: aaa5b...7f6 Jeg har protein i urinen men blodtrykk er normalt foreløpig AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvor langt er du på vei nå? Jeg hadde svf med første og fødte et lite barn i uke 35. Symfysemålet med nr 2 var nøyaktig likt som med første på de første to målingene før det gjorde et stort byks opp. Nr to var og målt til å være stor helt fra oul. 3,4 kg ved fødsel 38+0. Anonymkode: c4882...3c9 Hvilken uke gikk det opp? Jeg er i uke 30 nå. Fødte du i uke 38 av deg selv eller ble du satt igang? Anonymkode: 748e9...fe1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har protein i urinen men blodtrykk er normalt foreløpig Hvilken uke gikk det opp? Jeg er i uke 30 nå. Fødte du i uke 38 av deg selv eller ble du satt igang? Anonymkode: 748e9...fe1 Jeg husker ikke når det gikk opp, jeg hadde veldig hyppige kontroller. Ble satt i gang grunnet insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Ingen svangerskapsforgiftning. Anonymkode: c4882...3c9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #6 Skrevet 19. november 2024 Vel, er du bekymret så ville jeg heller ha ringt føden enn å spørre på Kvinneguiden altså... Anonymkode: 254ed...f1e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #7 Skrevet 19. november 2024 Spør jordmor om en henvisning til vekstkontroll. Jeg hadde mild SF med første barnet. Med barn nr to stoppet veksten opp først, før jeg fikk alvorlig SF. Barnet ble født et par uker før termin 2 kg Anonymkode: 6f0fe...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå