Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 30 uker på vei og har i det siste hatt en del kynnere, spesielt på kvelden. Er snakk om bare 1 minutts mellomrom mellom de. De er ikke vonde så er ikke rier. I dag har jeg vært å storhandlet på matbutikken og gjort litt forskjellige ærend på andre butikker. Satt meg nettopp ned og kjenner nå at jeg har kynnere igjen hvert minutt nesten. Har hørt at det kan komme etter anstrengelse eller at man er sliten, men er det «farlig»? Hørt at man bør ta det med ro om dette skjer, men er det bare pga det er ubehagelig eller er det faktisk farlig om en fortsetter å anstrenge seg? For jeg har masse å gjøre og jeg kjenner jeg er sliten ja, men det går liksom fint om det bare ikke er farlig å fortsette😅 Noen som vet?❤️

Anonymkode: ba43f...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du med farlig mener risiko for at det går over i premature rier og at baby blir født for tidlig, så ja. Jeg har 100% svangerskapspenger nettopp pga dette, og løper ikke rundt på kjøpesenter eller storhandler etc nei.

Anonymkode: bac27...66a

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du med farlig mener risiko for at det går over i premature rier og at baby blir født for tidlig, så ja. Jeg har 100% svangerskapspenger nettopp pga dette, og løper ikke rundt på kjøpesenter eller storhandler etc nei.

Det trenger det slett ikke gjøre om man ikke har andre risikofaktorer. Kynnere er ikke farlig for noen ting, vanligvis. Har man risiko for fortidlig fødsel eller viser modningstegn for tidlig så greit - men ellers friske og raske gravide trenger ikke bekymre seg for kynnere. 

Jeg hadde masse masse kynnere fra uke 17 i mitt svangerskap. Hver eneste dag. I tredje trimester var de skikkelig vonde og. Måtte likevel settes i gang på overtid ;) Og alt helsepersonell sa til meg at kynnere var ufarlige. 

TS: du kan jo be om en ekstra kontroll mtp modning og eventuelt åpning om du er bekymret :) 

Anonymkode: 77dcb...e00

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det trenger det slett ikke gjøre om man ikke har andre risikofaktorer. Kynnere er ikke farlig for noen ting, vanligvis. Har man risiko for fortidlig fødsel eller viser modningstegn for tidlig så greit - men ellers friske og raske gravide trenger ikke bekymre seg for kynnere. 

Jeg hadde masse masse kynnere fra uke 17 i mitt svangerskap. Hver eneste dag. I tredje trimester var de skikkelig vonde og. Måtte likevel settes i gang på overtid ;) Og alt helsepersonell sa til meg at kynnere var ufarlige. 

TS: du kan jo be om en ekstra kontroll mtp modning og eventuelt åpning om du er bekymret :) 

Anonymkode: 77dcb...e00

Jeg har ikke andre risikoer, og jordmor fortalte meg at hyppige kynnere betyr at livmor er veldig aktiv og at se kan gå over i premature rier. Jeg har svangerskapspenger kun pga kynnere.

Jeg vet om flere som har født for tidlig pga nettopp dette; hyppige kynnere som har ført til premature rier.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er sykemeldt pga hyppige kynnere og har fått beskjed om å ta det med ro slik at kynnere ikke går over til rier.

Jeg er 32 uker på vei.

Anonymkode: 56562...292

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...