AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei. Jordmor har anbefalt meg å ta ut svangerskapspenger av ulike årsaker. Jeg er i et vikariat som snart går ut, og har fått muntlig beskjed om at dette vil bli forlenget uten å ha mottatt kontrakten for videre vikariat enda. Jeg kjenner at kroppen klarer snart ikke å stå i 100% jobb lenger, og jeg trenger i redusere. Spørsmålet mitt et om arbeidsgiver har lov til å si meg opp mens jeg mottatt svangerskapspenger, og hva skjer med svangerskapspengene hvis de gjør det? Jeg håper jo ikke at dette skjer, men lurer på hva rettighetene mine er hvis det skulle skje. Anonymkode: 17692...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden #2 Del Skrevet 43 minutter siden Du blir ikke sagt opp hvis vikariatet ditt går ut og ikke blir fornyet, men hvis du har jobbet i samme stilling mer enn ett år, har du rett på å få skriftlig beskjed om datoen du skal slutte minimum 1 måned før, selv om vikariatet har en stoppdato. Du bør purre på for å få kontrakten og så bør du selvsagt være hjemme når du har fått beskjed om det av jordmor. Anonymkode: f43ea...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå