AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #21 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår deg! Jeg har også en fysisk sykdom som holdt meg hjemme i årevis. Jeg tenkte mye på det med hjelpemidler for å komme meg rundt, men det føltes for skamfullt til at jeg vurderte det seriøst. Det er trist å tenke slik. Jeg synes du skal bruke stolen din akkurat så mye du trenger. Du får mye bedre livskvalitet. Forsøk å ikke tenk at andre ser ned på deg, de som gjør det, burde skamme seg. De som tenker noe negativt om at du bruker rullestol selv om du eventuelt kan gå litt også, det er mennesker med nedsatt intelligens, manglende kunnskap og et opphøyd ego. Hev deg over det! Du fortjener å være med, og du fortjener å øke din livskvalitet. Ting fordømmende mennesker ikke vet noe om. Anonymkode: 2c5a9...f94 Takk for dette, og takk for forståelsen! Håper situasjonen din er bedre nå? Anonymkode: 6e47c...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #22 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for dette, og takk for forståelsen! Håper situasjonen din er bedre nå? Anonymkode: 6e47c...30b Ja, jeg har et mye bedre liv. Har tatt tre operasjoner og funnet en medisin som hjelper. 🙏 Tusen takk. Anonymkode: 2c5a9...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 18. november 2024 #23 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg applauderer deg for at du bruker den! 👏Prøv å komme over sperren din, det er mange som bruker rullestol som også kan gå. Det er et hjelpemiddel som gir deg muligheten til å ha et sosialt liv, og det bør du omfavne så mye du kan. Jeg synes det er utrolig bra at de nå innvilger rullestol til gående med behov også!😊 Du får bare applaus herfra! 👏❤️ Kanskje det hjelper å tenke på at det å bruke rullestol kanskje kan gjøre at du får mindre smerter resten av døgnet også, fordi du ikke presser deg alt for langt over grensa di? ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #24 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en kronisk sykdom som gjør at jeg har sterke smerter. Har forsøkt å overse dette i flere år, og bare gå på, selv om jeg har mye smerter hele tiden. De siste årene ar jeg blitt mer og mer isolert. Jeg har en krevende jobb, som jeg prioriterer, og etter jobb går jeg ofte bare å legger meg på grunn av smerter. Sover lite, fordi jeg har så vondt. Trener daglig, etter plan gitt av fysioterapeut, og det begrenser progresjonen av sykdommen, men løser ikke problemet. Liker veldig godt å være i naturen, være ute, gå på utstillinger, museer osv., men har ikke gjort det på mange år, fordi jeg ikke klarer å gå så langt, og får for vondt. Dropper også ofte samvær med venner, fordi jeg er for sliten og har for mye vondt. Nå har legen min oppfordret meg til å søke om en elektrisk rullestol som jeg har fått innvilget fra NAV/ergoterapitjenesten. Den er veldig fin, og virker utrolig bra. Har prøvd den et par ganger, var med venner på et utendørs museum jeg har lengtet etter å besøke, og det fungerte så bra! Jeg kom meg rundt, fikk sett det jeg ville, hadde det fint sammen med vennene mine, og hadde en fin dag med lite smerter. Likevel bruker jeg stolen veldig lite, fordi jeg skammer meg så mye, og også føler meg lat og falsk som bruker stol når jeg faktisk kan gå. Vurderer faktisk å levere den tilbake fordi jeg ikke syns jeg fortjener den, og heller bør holde meg inne, eller bare trosse smertene og gå selv. Hadde veldig lyst på en liten tur ut i helgen, men holdt meg inne fordi det føltes helt "feil" å bruke stolen. Har noen andre noen tanker rundt dette? Hvor galt er det å bruke rullestol på lengre strekninger når jeg kan gå litt? Anonymkode: 6e47c...30b Du er tøff ♥️ Jeg er i en lignende situasjon, og har i mange år hatt handicap-bevis i bilen, selv om jeg nesten alltid ser helt frisk ut. I mange år pleide jeg å late som jeg hadde parkert et annet sted enn jeg hadde for å unngå at kollegaer skulle se at jeg hadde handicapbevis. Jeg skammet meg, følte at jeg tok fra andres ressurser og ville bli oppfattet som lat og veik. Så skiftet jeg jobb til et sted hvor jeg ble tvunget til å parkere åpenlyst på handicap. Har ikke fått NOEN negative tilbakemeldinger! Det eneste teite er noen som ubetenksomt sier at jeg er så heldig som har lett tilgang til parkering. Folk kommer bare til å bli imponert over alt du får til tross sykdommen, TS🥰 Husk at hjelpemidler bare er til for å utjevne den store fordelen alle de som er funksjonsfriske har. Vi fortjener samme muligheter, enten det er på jobb eller privat. Og vi har ingen forklaringsplikt, jeg forklarer meg av prinsipp ikke til noen som stiller invaderende eller uhøflige spørsmål. Anonymkode: c6c70...791 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #25 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen andre noen tanker rundt dette? Hvor galt er det å bruke rullestol på lengre strekninger når jeg kan gå litt? Anonymkode: 6e47c...30b Hvis du kan gå litt så må du jo bruke stolen hvis du skal langt. Det er enkel logikk. Hvis du også bruker den på kortere strekninger så har du mer gå-kapasitet du kan bruke på andre ting igjen. Vær smart! Bruk hjelpemidlene du har! Anonymkode: 3fb68...ee8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #26 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du kan gå litt så må du jo bruke stolen hvis du skal langt. Det er enkel logikk. Hvis du også bruker den på kortere strekninger så har du mer gå-kapasitet du kan bruke på andre ting igjen. Vær smart! Bruk hjelpemidlene du har! Anonymkode: 3fb68...ee8 Du har så rett, og det høres veldig logisk ut når du sier det sånn... Jeg har vel bare tenkt at når jeg ikke kan gå langt, så kan jeg bare være hjemme, utenom jobb. Men når du sier det sånn, så er jeg enig i at det kanskje ikke er så smart, nei... Anonymkode: 6e47c...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #27 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er tøff ♥️ Jeg er i en lignende situasjon, og har i mange år hatt handicap-bevis i bilen, selv om jeg nesten alltid ser helt frisk ut. I mange år pleide jeg å late som jeg hadde parkert et annet sted enn jeg hadde for å unngå at kollegaer skulle se at jeg hadde handicapbevis. Jeg skammet meg, følte at jeg tok fra andres ressurser og ville bli oppfattet som lat og veik. Så skiftet jeg jobb til et sted hvor jeg ble tvunget til å parkere åpenlyst på handicap. Har ikke fått NOEN negative tilbakemeldinger! Det eneste teite er noen som ubetenksomt sier at jeg er så heldig som har lett tilgang til parkering. Folk kommer bare til å bli imponert over alt du får til tross sykdommen, TS🥰 Husk at hjelpemidler bare er til for å utjevne den store fordelen alle de som er funksjonsfriske har. Vi fortjener samme muligheter, enten det er på jobb eller privat. Og vi har ingen forklaringsplikt, jeg forklarer meg av prinsipp ikke til noen som stiller invaderende eller uhøflige spørsmål. Anonymkode: c6c70...791 Takk for dette, det er veldig gode poeng! Anonymkode: 6e47c...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #28 Del Skrevet 18. november 2024 En venninne av meg fikk HC-parkering og rullestol. Jeg er så takknemlig, for det gjør at jeg får se henne oftere! Hun kan gå, men det sliter henne ut, det vil si at hun har mindre kapasitet til å være ute og gjøre ting. Ergo fikk jeg se henne mindre. Nå får jeg se henne mer, hun har mer energi til livet, og det er så deilig å se! Anonymkode: 1ab97...635 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #29 Del Skrevet 18. november 2024 Bruk elstolen din uten å tenk at du ikke skulle fortjene den. Du har fått stolen innvilget av en grunn nettopp for å gjøre livet lettere for deg. Tenk du kom deg på museet du ønsket deg og fikk en smertefri opplevelse. Du bør slutte å tenke at du ikke har gjort deg fortjent til elrullestolen selv om du kan gå noe, du får ikke innvilget stolen uten gyldig grunn. Anonymkode: d04b5...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #30 Del Skrevet 19. november 2024 Det er mange som bruker rullestol som kan gå. Alt fra ME- pasienter som må passe på aktivitetsnivået til slagpasienter, folk med brudd, smertepasienter osv. Håper du fortsetter å bruke rullestolen du har fått! ❤️ Anonymkode: d4725...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå