Gå til innhold

Hånd, fot og munnsykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har man vondt i munnen? Står at blemmene kan være der i over en uke, men er de vonde hele tiden? Tips til hva man kan gi av mat som ikke er vondt? 

Anonymkode: 19ce4...0dd

Skrevet

Det gikk over etter 1-2 dager her. Men jeg (mor) mistet nesten neglene 2 måneder etter sykdommen 

Anonymkode: e65fa...24d

Skrevet

mine har hatt det nå, og de har fått vondt av å spise varm mat og "sterk" mat. 

De spiser brødskive med smørost og andre myke pålegg, fått en is for å lindre. eller har blemmene gått greit over i løpet av en ukes tid. Middagen har ikke vært for varm osv. 

Anonymkode: 4ad9a...689

Skrevet

Mine varte i omtrent fem dager. Veldig vondt... Jeg spiste yoghurt, smoothie og is de dagene. Klarte ikke noe særlig annet.

Anonymkode: b34dd...564

Skrevet

To dager på det ene barnet og to uker på det andre

Anonymkode: d7803...bbf

Skrevet

Holder på her nå, og det er forferdelig. Han begynte å bli uggen med dårlig matlyst i helgen og har nektet å spise siden igår.

Jeg prøvde meg først med eggerøre og grøt som vanlig. Så kjøpte jeg inn vannmelon, smoothie, sorbet og saft. Ingenting fungerer. Bare noe nærmer seg munnen hans blir han krakilsk.

Har blandet Paracet i melk og tvunget i ham. Da har han lugget og klort meg til blods i forsøket.

Ante ikke at dette skulle være så ille. Han har nesten ikke vært syk til nå, men jeg vet ikke mine arme råd. Vil ikke overskride anbefalt døgndose for Paracet, men han nekter altså plent mat og drikke.

Anonymkode: 4a38e...5ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Holder på her nå, og det er forferdelig. Han begynte å bli uggen med dårlig matlyst i helgen og har nektet å spise siden igår.

Jeg prøvde meg først med eggerøre og grøt som vanlig. Så kjøpte jeg inn vannmelon, smoothie, sorbet og saft. Ingenting fungerer. Bare noe nærmer seg munnen hans blir han krakilsk.

Har blandet Paracet i melk og tvunget i ham. Da har han lugget og klort meg til blods i forsøket.

Ante ikke at dette skulle være så ille. Han har nesten ikke vært syk til nå, men jeg vet ikke mine arme råd. Vil ikke overskride anbefalt døgndose for Paracet, men han nekter altså plent mat og drikke.

Med feber blir vi jo raskere friske hvis vi ikke tar paracet! Så håprr du kun har gitt det ved farlig høy feber.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Med feber blir vi jo raskere friske hvis vi ikke tar paracet! Så håprr du kun har gitt det ved farlig høy feber.

Nei jeg har gitt det for å få i ham mat og drikke, etter råd fra legen.

Skrevet

Det kan være mye god næring i is. 

Vi lagde is selv med mye egg og fløte, så dermed fikk de i seg både viktige næringsstoffer, men også en god del kalorier. 

Den ene spiste yoghurt, men for den andre ble det for surt for blemmene i munnen. (Men hjemmelaga is gikk ned på høykant)

Anonymkode: c97c2...08c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gikk nesten en uke her uten mat. Ga is så ofte barnet ville ha selv om det ikke var så ofte. Kan lage det selv med banan, fløte, egg, smoothie og annet med næring så er det litt sunnere 

Anonymkode: d7803...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er virkelig bare tull.

Anonymkode: a2a30...53d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...