Gå til innhold

Levere tilbake i bhg eller ta med hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på helsekontroll med 2-åring denne uken, time i 13-tiden. Jeg må reise fra jobb, hente i bhg og deretter helsestasjonen. Timen tar som regel 1 time. 

Det er jo igjen litt av arbeidsdagen etter timen.. Ville dere ha kjørt barnet tilbake i bhg etter timen, reist tilbake på jobb for 2,5 time eller bare tatt med barnet hjem og «called it a day»? Føler også at det er litt dumt å skulle levere barnet i bhg kun 2,5 time..? 

Hvordan ville du løst det? Mtp jobben etter timen og barnet? 

Anonymkode: 64f23...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde dratt hjem, aldri levert barnet i barnehagen igjen etter jeg har hentet. 
Omsorg dager kan brukes for å følge barn til lege/helsestasjon osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (27 minutter siden):

Er omsorgsdager det samme som sykt barn dager?

Anonymkode: c3435...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (18 minutter siden):

Nei, omsorgsdager kan ikke brukes til rutinekontroll på helsestasjonen. Bare til legetimer.

Jeg ville ikke levert barnet igjen klokken 14-15 nei... Hvor sent pleier du å hente siden du sier du skal rekke å jobbe 2,5 timer fra klokken 14 etter å ha først levert tilbake i barnehagen og så kjørt tilbake til jobben? Og så skal du jobbe 2,5 timer og så kjøre tilbake til barnehagen, da er den jo stengt?

Jeg ville tatt halv dag avspasering iallfall. Det er 2 år til neste kontroll på HS så ikke akkurat noe som skjer ofte når de går i barnehage :) 

Og passer det dårlig med din jobb kanskje det funker bedre med mannens jobb så kan han dra istedet.

Anonymkode: dfe31...f77

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skal på helsekontroll med 2-åring denne uken, time i 13-tiden. Jeg må reise fra jobb, hente i bhg og deretter helsestasjonen. Timen tar som regel 1 time. 

Det er jo igjen litt av arbeidsdagen etter timen.. Ville dere ha kjørt barnet tilbake i bhg etter timen, reist tilbake på jobb for 2,5 time eller bare tatt med barnet hjem og «called it a day»? Føler også at det er litt dumt å skulle levere barnet i bhg kun 2,5 time..? 

Hvordan ville du løst det? Mtp jobben etter timen og barnet? 

Anonymkode: 64f23...e7e

Hadde bare reist hjem med barnet og tatt resten av dagen fri.

Anonymkode: b3040...714

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er omsorgsdager det samme som sykt barn dager?

Anonymkode: c3435...dee

Ja, det er det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke levert tilbake, men heller hatt resten av dagen fri og kost oss. Vi bruker velferdspermisjon til slike ting. 

Anonymkode: 61d21...0a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke levert i bhg igjen. Hvis du har time 13 kan det jo hende de er litt forsinket, tar tid å komme seg hjem igjen etc., la oss si at klokken blir halv 3 før du får levert igjen, da begynner det jo snart å bli hentetid uansett🥰

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, omsorgsdager kan ikke brukes til rutinekontroll på helsestasjonen. Bare til legetimer.

Jeg ville ikke levert barnet igjen klokken 14-15 nei... Hvor sent pleier du å hente siden du sier du skal rekke å jobbe 2,5 timer fra klokken 14 etter å ha først levert tilbake i barnehagen og så kjørt tilbake til jobben? Og så skal du jobbe 2,5 timer og så kjøre tilbake til barnehagen, da er den jo stengt?

Jeg ville tatt halv dag avspasering iallfall. Det er 2 år til neste kontroll på HS så ikke akkurat noe som skjer ofte når de går i barnehage :) 

Og passer det dårlig med din jobb kanskje det funker bedre med mannens jobb så kan han dra istedet.

Her har alltid vi fått fri til det som en rettighet vi har, ser det er fordi vi har det i overenskomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (1 minutt siden):

Her har alltid vi fått fri til det som en rettighet vi har, ser det er fordi vi har det i overenskomst.

Ja jeg kan faktisk og få velferdspermisjon til det kom jeg på nå, men det er en gode vi har på jobben at vi får fri med lønn til legetimer +++ TS du kan jo sjekke om du har det på din jobb og.

Men sykt-barn-dag står det spesifikt på NAV sine sider at ikke kan brukes til rutinekontroll på helsestasjon. Men legetimer kan det brukes til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en spesiell overenskomst hos dere, det er helt vanlig med mulighet for velferdspermisjon for å følge barn til lege eller helsestasjon, delta i begravelse osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha veldig kort vei mellom barnehage, jobb og helsestasjon.😳

Anonymkode: 8466b...a27

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke en spesiell overenskomst hos dere, det er helt vanlig med mulighet for velferdspermisjon for å følge barn til lege eller helsestasjon, delta i begravelse osv. 

Nei, det er egne avtaler, ingen allmen regel. 

Anonymkode: 86441...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er vanlig, men det er ikke lovfestet og ikke noe alle arbeidsplasser har.

(Unntatt følge barn til lege, det går som omsorgsdag ("sykt barn dag"))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forvirret23 skrev (45 minutter siden):

Hos oss får man ikke fri hele dagen for å følge til en enkel time….

Anonymkode: 747ab...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Signerer denne. Veldig merkelig å levere i bhg igjen for kl 15-17!!

Anonymkode: ddf1a...731

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte skrive; Jeg ville tatt med hjem..

Men jeg jobber med regnskap, og har både hjemmekontor og ingen arbeidstid.. Altså; Så lenge jobben blir gjort til riktig tid, så er resten opp til meg.

Anonymkode: 27e68...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...