AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Svigermor har gjentatte ganger sagt hun ikke orker se barnebarn, hun orker knapt vanlige besøk. Mannen er ikke god på å ta kontakt med henne, av ulike årsaker. Svigerinne snakker masse med sin mor, og dermed passer svigermor hennes barn stadig. Hun har aldri tid med våre barn alene. Våre barn er eldre enn svigerinne sine, og nei de er ikke krevende. Hadde dere akseptert det? Mannen sier han ikke orker ringe sin mor ukentlig eller besøke henne ukentlig bare for at hun skal se barnebarna. Det bør ikke påvirke forholdet bestemor har til barnebarna, men det gjør det. Anonymkode: 35b4a...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Kanskje svigerinnen din hjelper moren sin? Ikke alle besteforeldre passer barnebarna sine. Mine foreldre har ikke helse til det. Vi lar aldri barna være der alene. Anonymkode: 7d9c2...2e9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje svigerinnen din hjelper moren sin? Ikke alle besteforeldre passer barnebarna sine. Mine foreldre har ikke helse til det. Vi lar aldri barna være der alene. Anonymkode: 7d9c2...2e9 Svigermor er ikke gammel. Hun jobber og står på. Må det være tjeneste for tjeneste? Vi ønsker bare de skal ha lik kontakt. Anonymkode: 35b4a...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Er ikke dette litt sånn høne eller egget, det er vanskelig å si hva som komer først... Om svigermoren din velsig tydelig prioroterer svigerinen din over mannen din, kan det være han tar avstand for å beskyte seg selv. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Kan ikke du besøke svigermoren din da? Min eks-mann er/var som din, så jeg tok konsekvensen av det og holdt kontakt med mitt barns farmor. Ingen trenger å ha kontakt ukentlig, men innimellom er jo bra nok. Selv etter vi ble skilt, så fortsatte jeg å besøke mitt barns farmor med barnebarnet. Hadde ikke jeg gjort det, så hadde de aldri hatt kontakt. Etter hvert ble jo besøkene til farmor, noe hun gjorde alene. Barn vokser og klarer mye selv. Da mitt barn ble voksen og flyttet fra byen, holdt jeg fremdeles kontakt med farmoren. (Det var etter ønske fra henne) 2 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Måtte jo akseptert det, hvis mannen nektet og var vrang der. Hva er alternativene hvis du «ikke aksepterer»? Du har et rart fokus, dette er ikke noe din svigermor gjør, eller svigerinne gjør, det er din mann som IKKE gjør. Og det går kanskje ut over barna, og det er hans valg og hans ansvar. Anonymkode: d25df...11e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Svigermor har gjentatte ganger sagt hun ikke orker se barnebarn, hun orker knapt vanlige besøk. Mannen er ikke god på å ta kontakt med henne, av ulike årsaker. Svigerinne snakker masse med sin mor, og dermed passer svigermor hennes barn stadig. Hun har aldri tid med våre barn alene. Våre barn er eldre enn svigerinne sine, og nei de er ikke krevende. Hadde dere akseptert det? Mannen sier han ikke orker ringe sin mor ukentlig eller besøke henne ukentlig bare for at hun skal se barnebarna. Det bør ikke påvirke forholdet bestemor har til barnebarna, men det gjør det. Anonymkode: 35b4a...eec Inviter henne. Hvor gamle er barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Sefanja skrev (1 minutt siden): Inviter henne. Hvor gamle er barna? Vi inviterer henne selvsagt, men vi har ikke tid til å ha ukentlig kontakt for at barna skal ha et forhold til henne. Anonymkode: 35b4a...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Svigermor er ikke gammel. Hun jobber og står på. Må det være tjeneste for tjeneste? Vi ønsker bare de skal ha lik kontakt. Anonymkode: 35b4a...eec Ok. Har mannen din et problem med moren sin eller er det kun at han ikke orker? Dersom han ikke har et problem og du ønsker at barnebarna skal ha kontakt med henne må du nesten legge til rette for det selv. Anonymkode: 7d9c2...2e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Måtte jo akseptert det, hvis mannen nektet og var vrang der. Hva er alternativene hvis du «ikke aksepterer»? Du har et rart fokus, dette er ikke noe din svigermor gjør, eller svigerinne gjør, det er din mann som IKKE gjør. Og det går kanskje ut over barna, og det er hans valg og hans ansvar. Anonymkode: d25df...11e Det at svigermor sier hun ikke orker å se noen barnebar men passer mye på andre barnebarn, er virkelig ikke noe mannen gjør.... 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi inviterer henne selvsagt, men vi har ikke tid til å ha ukentlig kontakt for at barna skal ha et forhold til henne. Anonymkode: 35b4a...eec Du svarer heller ikke på hvor gamle barna er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Om jeg hadde akseptert det? For en underlig vinkling. Du bør jo respektere din partners behov for å ikke ha så nær kontakt med moren sin? Er det manglende barnevakt du er irritert for, eller at barna mister relasjonen til farmor? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi inviterer henne selvsagt, men vi har ikke tid til å ha ukentlig kontakt for at barna skal ha et forhold til henne. Anonymkode: 35b4a...eec Når du sier ukentlig kontakt,mener du da via telefon eller fysisk kontakt? For selv om fysisk kontakt kan være utfordrende så tror jeg ikke noe på at dere ikke har 5 min her og der i løpet av en uke til å ta en tlf. Og fysisk kontakt må da dere klare et par ganger i mnd. Om det så er for et par timer.. Eller ønsker du kun at hun kommer hjem til dere? Anonymkode: 7d184...66a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Kålrota skrev (7 minutter siden): Om jeg hadde akseptert det? For en underlig vinkling. Du bør jo respektere din partners behov for å ikke ha så nær kontakt med moren sin? Er det manglende barnevakt du er irritert for, eller at barna mister relasjonen til farmor? Relasjonen. Sefanja skrev (9 minutter siden): Du svarer heller ikke på hvor gamle barna er. 7 og 11. Anonymkode: 35b4a...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Det at svigermor sier hun ikke orker å se noen barnebar men passer mye på andre barnebarn, er virkelig ikke noe mannen gjør.... ts sier «vi har ikke tid til ukentlig kontakt». Mannen kan ikke og vil ikke ringe ukentlig. Men de ønsker at bestemor (hvorfor er det aldri viktig for barna at de har alenetid (=barnevakt) med bestefar?) er alene med barna for å være barnevakt. Noe hun sier hun ikke orker og ikke har tid til. Hvorfor skal hun orke når mannen ikke orker en telefonsamtale? Det er jo som ts skriver selv i overskriften: «Mannens manglende kontakt fører til ….» Og slik er det jo. Anonymkode: d25df...11e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Hvorfor er det så viktig at barna skal ha en relasjon med noen som ikke ønsker det? Er ikke relasjonen med din mor nok? Anonymkode: 935eb...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ts sier «vi har ikke tid til ukentlig kontakt». Mannen kan ikke og vil ikke ringe ukentlig. Men de ønsker at bestemor (hvorfor er det aldri viktig for barna at de har alenetid (=barnevakt) med bestefar?) er alene med barna for å være barnevakt. Noe hun sier hun ikke orker og ikke har tid til. Hvorfor skal hun orke når mannen ikke orker en telefonsamtale? Det er jo som ts skriver selv i overskriften: «Mannens manglende kontakt fører til ….» Og slik er det jo. Anonymkode: d25df...11e Men hvorfor skal dette gjøre at bestemor ikke er interessert?? Anonymkode: 35b4a...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så viktig at barna skal ha en relasjon med noen som ikke ønsker det? Er ikke relasjonen med din mor nok? Anonymkode: 935eb...773 Min mor lever ikke. Anonymkode: 35b4a...eec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mor lever ikke. Anonymkode: 35b4a...eec Men det er jo fortsatt ikke noe godt for barna å skulle ha relasjon til noen som ikke ønsker det, eller som ikke er en positiv faktor for dem. Anonymkode: 935eb...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Hvor langt unna? Forståelig om svigermor bor i Vadsø og du i Søgne. Her er det mye mindre kontakt med svigers enn med mine foreldre. Svigers bor langt unna og mannen min har ikke så nært forhold til dem som jeg har med mine. Vi ser dem1-2 ganger årlig. De andre barnebarna til svigers bor like langt unna «andre retningen» (5-6 timer), men de ses veldig mye mer. Svigers synest det er langt til oss, men ikke til dem. Det er nøyaktig like langt. Vi har ikke et dårlig forhold, men svært nært er det ikke. Slik er det bare, og det er mest deres tap. Når svigermor klager over at «vi ses så sjelden og vi savner dem» -så er mitt svar at dere er hjertelig velkommen, det er ikke lenger hit enn dit. Vi har stort hus og god plass. Svigers er friske pensjonister med god tid. Hvorfor de prioriterer slik er meg enn gåte. Men nå har jeg lært meg å ikke bruke mer tid på dette. Anonymkode: 99a9a...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå