Gå til innhold

Får barnet ditt løpe inne?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 5.14):

I mitt tilfelle, så er det "UT". Det er viktig å ha respekt for andre rundt deg. Jeg har hatt 3 barn. Og jeg husker at jeg sa flere ganger at de måtte roe seg, eller gå ut. 

Anonymkode: a31c7...7b3

Men da må jo du også ut? Med mindre du bor enebolig med hage, eller har store nok barn til at de kan leke alene utenfor blokken. Er ikke alltid man bare kan gå ut.

Vi har en veldig rolig gutt så akkurat problemet med herjing inne har vi ikke. Men jeg kan absolutt se for meg at hvis vi hadde hatt en villstyring at vi måtte la han løpe litt inne for å få ut litt energi. 

Hvis jeg opplevde at det var nye bråk fra en nabo hadde jeg kanskje nevnt det for naboen min, men i utgangspunktet tenker jeg at man må tåle litt når man bor i blokk. Vi har flere naboer som er glade i å ta seg en fest, vi klager aldri på dem så hadde forventet at de tålte litt bråk fra en ivrig unge også.

Anonymkode: 6b22f...e1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera Vinge skrev (På 22.11.2024 den 18.01):

Tror du virkelig at man må bruke vold for å få barn til å høre etter?🙄 Høres mer ut som du bruker det som en unnskyldning for å slippe å sette grenser…

Nå vil vel jeg si at det ikke er helt trygt at barn løper inne, mtp hva de kan løpe rett på som er i øyehøyde (tenker på øyne mot skarp bordkant, tenner som kan slås ut osv). Er noe helt annet å løpe inne enn ute, kanskje med mindre man har veldig god plass og lite møbler.

Men det er da ikke sånn at man må si nei i timesvis bare fordi man har en regel. Greit nok med barn på 1,5 - men det tar ikke veldig lang tid før de kan forstå enkle regler. Vi hadde ikke mange regler da barna var små, men noen viktige ting vi prioriterte. Når man er konsekvent, vil jo barna bli vant til det etter hvert. Det er ikke sånn at jeg har måttet si nei til løping mange ganger om dagen i årevis bare fordi har hatt en regel om å ikke løpe inne. De skjønte jo tegninga ganske fort. Så kan barn glemme seg, og trenger en påminnelse, og det går jo bra.

Vi har veldig lite i øyehøyde i stua. Enten er det nye lavere enn barna eller mye høyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...