AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #1 Del Skrevet 18. november 2024 Trenger å bære en hund opp til en hytte i vinter. Vi har da store sekker på ryggen, så den må bæres på magen. Alt jeg ser på nettet er bæreseler som tåler opp til 6 kilo. Denne hunden veier 9. Lurte litt på sånne bæresjal til barn - kan det gå? Andre forslag eller tips? Anonymkode: fcaad...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Del Skrevet 18. november 2024 Kanskje denne?: https://fyndiq.no/produkt/hundeslynge-nodryggsekk-for-stotte-av-hundebens-og-rehabilitering-lofte-sele-for-hund-for-klipp-av-klor-hundebaerer-for-eldre-hunder-med-leddskader-m-0ba284680c4a4cec/?gad_source=1&gbraid=0AAAAABHaluZZcCOFG2W_Lrhsm6doCKflw&gclid=Cj0KCQiA6Ou5BhCrARIsAPoTxrALNLoYm2zD-WqTy4EvOk9CojVKJPwBYuCL7A6cqCk2eh6bMzx5e60aAhD1EALw_wcB Anonymkode: 8be24...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 IKEA bag med hull til beina. https://www.sadanduseless.com/dogs-in-ikea-bags/#google_vignette Disse er laget for å omgå forbud mot hunder i bånd, men det fungerer bra til bæring også. Med 9 kg hund kan du bare ta de lange stroppene over en eller to skuldre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Del Skrevet 18. november 2024 spinner skrev (29 minutter siden): IKEA bag med hull til beina. https://www.sadanduseless.com/dogs-in-ikea-bags/#google_vignette Disse er laget for å omgå forbud mot hunder i bånd, men det fungerer bra til bæring også. Med 9 kg hund kan du bare ta de lange stroppene over en eller to skuldre Dummeste jeg har lest i hele dag. Du tenker det er greit å bære em 9 kilo hund i hånda på den måten opp til ei hytte på vinterstid? Det er en grunn til at man bruker sekk og ikke plastpose på tur liksom. Anonymkode: 0dea7...17f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dummeste jeg har lest i hele dag. Du tenker det er greit å bære em 9 kilo hund i hånda på den måten opp til ei hytte på vinterstid? Det er en grunn til at man bruker sekk og ikke plastpose på tur liksom. Anonymkode: 0dea7...17f Prøver å gjøre dette enkelt. Hunden i bagen, en rem over hver skulder slik at hunden henger på magen din. Du kan til og med ha ryggsekk på ryggen. 9 kg hund er ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 Hvor langt skal du gå TS? Hund i IKEA bag er super søtt og jeg elsker den som fant på dette på t-banen i New York, men skal du går flere km fungerer det jo ikke. Hadde derimot lett tatt mine på 11 og 13 kg noen meter på denne måten. Ev. kan du ha på stor jakke hvor du tetter til med et stramt belte nederst og putter bikkja innenfor jakka. Anonymkode: 6b209...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 Hunder har fire føtter å gå med. Anonymkode: d0eee...298 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #8 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hunder har fire føtter å gå med. Anonymkode: d0eee...298 Ja, men når snøen er dyp og hundebeina korte, er det ikke sjans at hun klarer å gå den kilometeren opp til hytta dessverre. Takk for tips til dere andre! Jeg tror jeg prøver med er stort vanlig sjal som jeg kan knyte slik at hun henger godt. Eventuelt den IKEA-posen 😂 Anonymkode: fcaad...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneips Skrevet 18. november 2024 #9 Del Skrevet 18. november 2024 Vi har denne og vår er 8,5 kg https://www.petxl.no/trixie-timon-ryggsekk Han sitter greit, men det er for trangt til å legge seg godt. Han gjør det da, men kveiler seg godt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #10 Del Skrevet 19. november 2024 Kan du trene bikkja til å sitte på akebrett? Anonymkode: 5c6ae...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #11 Del Skrevet 19. november 2024 Har båret valp på grunn av dyp snø mens den fortsatt hadde lite pels på magen. Tok da å puttet han innom jakka og stengte nedover med et belte. Fungerte helt fint, og jeg hadde armer og rygg ledig for andre ting. Men jeg vil tro at en hund, korte eller lange bein, fint greier å gå en kilometer i snø. Det vil jo være spor etter deg, og det vil også være både kropp og hjernetrim å ta seg fram i krevende forhold. Regner med at du skal ha hunden ut for å tisse senere, og den vil jo havne i snøen da også. Anonymkode: 8c303...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #12 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja, men når snøen er dyp og hundebeina korte, er det ikke sjans at hun klarer å gå den kilometeren opp til hytta dessverre. Takk for tips til dere andre! Jeg tror jeg prøver med er stort vanlig sjal som jeg kan knyte slik at hun henger godt. Eventuelt den IKEA-posen 😂 Anonymkode: fcaad...ece Kan hun sitte på et akebrett? Anonymkode: 8be24...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #13 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har båret valp på grunn av dyp snø mens den fortsatt hadde lite pels på magen. Tok da å puttet han innom jakka og stengte nedover med et belte. Fungerte helt fint, og jeg hadde armer og rygg ledig for andre ting. Men jeg vil tro at en hund, korte eller lange bein, fint greier å gå en kilometer i snø. Det vil jo være spor etter deg, og det vil også være både kropp og hjernetrim å ta seg fram i krevende forhold. Regner med at du skal ha hunden ut for å tisse senere, og den vil jo havne i snøen da også. Anonymkode: 8c303...a82 Hun kan ikke det, med mindre vi er veldig heldige og det har blitt kjørt opp løype og er hardt og sammenpakket (men det er det sjelden i desember). Har prøvd, og det er helt håpløst, dessverre. Rundt hytta blir det litt måkt og nedtråkket, så der går det bra. Anonymkode: fcaad...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #14 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan hun sitte på et akebrett? Anonymkode: 8be24...46a Det har vi faktisk også prøvd , men hun hopper av. Anonymkode: fcaad...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå