Gjest Ulovlig verdi Skrevet 21. november 2024 #81 Del Skrevet 21. november 2024 Trubadur skrev (1 time siden): Gi gjerne til veldedighet, men den skinnhellige solidariteten der gjør meg kvalm. Likegyldighet og bortforklaring av at uskyldige barn blir drept gjør meg kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 21. november 2024 #82 Del Skrevet 21. november 2024 Ulovlig verdi skrev (6 timer siden): Likegyldighet og bortforklaring av at uskyldige barn blir drept gjør meg kvalm. Ja, det var det du leste i det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottilott Skrevet 21. november 2024 #83 Del Skrevet 21. november 2024 Støtter INGEN parter i denne krigen, og at Gaza-siden er uskyldig er jeg sterkt uenig i. Her har vi to sider som begge har MYE å stå til ansvar for. Begge parter svikter de stakkars barna på en så grusom måte at jeg blir kvalm. At en skal endre juletradisjoner for barna våres er totalt uaktuelt. Hadde jeg støttet den ene eller den andre siden og ville gitt penger, hadde jeg heller droppet julebord, sagt at dette året ønsker jeg heller pengestøtte til en organisasjon enn gaver, levd litt sparsommelig og kuttet ned på vin, pålegg, osv - og sendt pengene jeg sparte til den organisasjonen jeg ville støtte. Det finnes mange mange måter å spare på, uten at en må kutte julekalendere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 30. november 2024 #84 Del Skrevet 30. november 2024 Ulovlig verdi skrev (På 21.11.2024 den 14.26): Likegyldighet og bortforklaring av at uskyldige barn blir drept gjør meg kvalm. Hva med å gi til Sudan, barna der har det mye verre enn barna på Gaza, men blir ikke dekket. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 30. november 2024 #85 Del Skrevet 30. november 2024 Morsomt at det er fra dine egne unger du skal gi penger og ikke fra noe som «straffer» deg selv. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 2. desember 2024 #86 Del Skrevet 2. desember 2024 Du mener hamas skal få penger istedenfor at barna i Norge får julekalender? Altså de samme folka som bruker egne sivile barn som kjøttskjold for å vinne propagandakrigen? Nei. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 3. desember 2024 #87 Del Skrevet 3. desember 2024 Unødvendig mye pes for å foreslå å kutte adventskalenderen. Dette med adventskalender er jo litt symbolsk for fråtsing. Normen har gått fra en sjokoladebit hver dag, til gaver hver dag. Det er da ingen barn som blir fratatt noe i livet med ikke å ha gaver hver eneste dag i en måned. Når det gjelder veldedighet og Gaza. Det er mye nød og elendighet i Gaza. Vinteren kommer, det er vansker med infrastruktur, distribusjon av mat, det er vansker med både vannforsyning og med kloakk og avløp. Vi ser jo stadig bilder av all bistand som er klar til distribusjon, men ikke kommer videre til de som trenger det pga både ødelagte veier, Hamas og terrorister, mangel på mennesker til å gjøre jobben etc. Det som er det aller viktigste for at de trengende i Gaza skal få hjelp, er at jihadistene legger ned sine våpen, slik at det går an å få distribuert hjelpen, at den kan komme frem. Er ikke sikker på om det hjelper å gi penger til Gaza, når det gjelder å få terror jihadistene til å gi seg over. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 4. desember 2024 #88 Del Skrevet 4. desember 2024 Gaza har fått mest bistand fra Norge av ALLE steder Norge har gitt bistand. Det er milliarder av kroner. De har blitt brukt på terror og elendighet. Å pøse penger inn i en islamistisk organisasjon er ikke det som hjelper de stakkars barna i Gaza. Vi har adventskalender med god samvittighet. Måtte Hamas bli styrtet, og det samme med psykopatene som styrer hele greia, de sitter i Iran. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 4. desember 2024 #89 Del Skrevet 4. desember 2024 Molly85 skrev (8 timer siden): Gaza har fått mest bistand fra Norge av ALLE steder Norge har gitt bistand. Det er milliarder av kroner. De har blitt brukt på terror og elendighet. Å pøse penger inn i en islamistisk organisasjon er ikke det som hjelper de stakkars barna i Gaza. Vi har adventskalender med god samvittighet. Måtte Hamas bli styrtet, og det samme med psykopatene som styrer hele greia, de sitter i Iran. Ja ikke sant. Ikke mye gøy å vite at mine skattepenger har gått og går med til å finansiere torturdrap på israelere. Har nesten lyst til å unndra skatt. Heldigvis ser det ut til at vi får en mer fornuftig ledelse på plass, men det er lenge å vente til høsten… 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 4. desember 2024 #90 Del Skrevet 4. desember 2024 Bacteria skrev (4 minutter siden): Ja ikke sant. Ikke mye gøy å vite at mine skattepenger har gått og går med til å finansiere torturdrap på israelere. Har nesten lyst til å unndra skatt. Heldigvis ser det ut til at vi får en mer fornuftig ledelse på plass, men det er lenge å vente til høsten… Ja, jeg kan nesten ikke vente på ny regjering. Media som forer alle med bilder av lidende barn mens penger pøses inn i terrorveldet med en sjokkerende hastighet. Jødehat som brer om seg… Måtte høsten 2025 komme fort. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 4. desember 2024 #91 Del Skrevet 4. desember 2024 Molly85 skrev (28 minutter siden): Ja, jeg kan nesten ikke vente på ny regjering. Media som forer alle med bilder av lidende barn mens penger pøses inn i terrorveldet med en sjokkerende hastighet. Jødehat som brer om seg… Måtte høsten 2025 komme fort. Ja, det er et annet poeng. Terroren har rammet barna på Gaza minst like hardt. 7/10 var også Hamas som ofret sine egne barn på den fruktesløse terrorens og jødehatets alter. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly85 Skrevet 4. desember 2024 #92 Del Skrevet 4. desember 2024 Bacteria skrev (12 minutter siden): Ja, det er et annet poeng. Terroren har rammet barna på Gaza minst like hardt. 7/10 var også Hamas som ofret sine egne barn på den fruktesløse terrorens og jødehatets alter. Ja, ingen barn på noen side er tjent med å ha islamister som ledere. De sprer voldskultur og vil ofre alt på veien mot «det evige liv». De skal liksom være så fromme muslimer, men de voldtar, lemlester og dreper, samt lar egne barn lide martyrdøden. Måtte verdenssamfunnet snart stille krav til dem. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 7. desember 2024 #93 Del Skrevet 7. desember 2024 Akkurat nå imens jeg skriver dette, er kristne og andre minoriteter i Syria i livsfare, fordi "opprørere" sprer seg som ild i tørt gress og tar over kontrollen i landet. Sist vi snakket om "opprørere" i Syria, ble de etterhvert hetende ISIL. Så TS, kjøp heller en kristen julekalender, til den kristne høytiden du faktisk feirer. Og tenk litt på de gruppene i midtøsten som ikke er oppfostret på hat og løfter om jomfruer i himmelen, som ikke utfører terror mot musikkfestivaler etc, og som nå gråter, er livredde og i livsfare. Av en eller annen grunn er det ikke en eneste tråd om dette på dette underforumet, men jeg tipper det er slik at når det ikke er Israel som står bak, så er det ikke særlig interessant å bry seg. Rart det der. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 7. desember 2024 #94 Del Skrevet 7. desember 2024 Callisto83 skrev (3 timer siden): Akkurat nå imens jeg skriver dette, er kristne og andre minoriteter i Syria i livsfare, fordi "opprørere" sprer seg som ild i tørt gress og tar over kontrollen i landet. Sist vi snakket om "opprørere" i Syria, ble de etterhvert hetende ISIL. Så TS, kjøp heller en kristen julekalender, til den kristne høytiden du faktisk feirer. Og tenk litt på de gruppene i midtøsten som ikke er oppfostret på hat og løfter om jomfruer i himmelen, som ikke utfører terror mot musikkfestivaler etc, og som nå gråter, er livredde og i livsfare. Av en eller annen grunn er det ikke en eneste tråd om dette på dette underforumet, men jeg tipper det er slik at når det ikke er Israel som står bak, så er det ikke særlig interessant å bry seg. Rart det der. No jews no news. Det er dette åpenbare misforholdet som gjør at veldig mange mener Israel er offer for jødehat, også kalt antisemittisme. Det er litt for tydelig til at det går an å overse, imo. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 7. desember 2024 #95 Del Skrevet 7. desember 2024 Vil ikke noen tenke på barna?!?!? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå