Akhenaton Skrevet i går, 11:11 #61 Del Skrevet i går, 11:11 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 6.43): Hvorfor gjelder ikke folkeretten? Hvorfor kan man ikke boikotte, sanksjonere mot Israel slik man kunne mot Russland? Anonymkode: 4e526...dd3 Israel? Er du svimmel. Det er ikke Israel som startet dette, akkurat som det heller ikke var Israel som startet alle de andre gangene araberne har prøvd å få has på dem. Skjerp deg. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #62 Del Skrevet i går, 11:15 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 6.51): Jeg gir ikke en krone til de terroristene der nede, og alle de som sympatiserte med dem. Det gjorde alle som en. Nå har europa gitt penger til de der nede i i snart seksti år, og det er derfor de er helt ubrukelige. De får milliarder kastet etter seg og lederne er de som nyter av det og vil holde status quo. Gi heller penger til Dyrenes beskyttelse. Anonymkode: d93f7...eb7 Jepp, etter man så videoene av folkemengden som jublet da "krigerne" deres kom slependen med lik på lasteplan av sivile israelere... Har fått så sjukt nok av hele terrorgjengen der nede. Hjernevaska ekstremister, godt tilrettelagt for av FN og enabling hjelpeorganisasjoner som pøser på med penger til psykopaten, så alt av deres ressurser kan gå til hat og raketter. Nei, takk. Gi de stakkars barna kalender. Antar du lever på tørt brød og vann, og har solgt alt som ikke er strengt nødvendig for deg på Finn, siden dette tross alt er så viktig for DEG. Anonymkode: e4c8c...153 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #63 Del Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 22.45): Jeg blir faktisk helt sjokkert over enkelte (noen få) her inne. Helt greit at dere vil beholde adventskalenderen, det gjør dere som dere vil med. Og for meg var nok mer et hjertesukk, og ikke en befaling om å ikke gi barna deres adventskalender. Og at enkelte henger seg opp i Gaza, får jeg ta på min kappe. Burde nok skrevet mer generelt, for poenget var ikke Gaza (bortsett fra at det er min hjertesak). Så om man gir til Sudan, Ukraina m.m....like viktig og bra det også. MEN...enkeltes ytringer er rett og slett hårreisende, jeg skjemmes på vegne av enkelte av dere! Dere trenger ikke å gi noe som helst, men å nærmest kalle barna i Gaza for terrorister, det er usmaklig. Og mener dere at hvis man gir penger til Røde Kors, Leger uten grenser, Redd Barna o.l., er det samme som å gi penger til terroristene? Skulle ønske jeg kunne slette tråden, for enkelte innlegg gjør meg kvalm. Anonymkode: df816...f29 Når du endelig tar steget ut av din naive lille boble, kommer kvalmen til å bli permanent 🫢 så bare spar deg. Hjelpeorganisasjonene er en stor grunn til at ting er blitt som det er blitt på Gaza, ja. Men det er mer komplekst enn du i din enkelthet fremstiller det. Anonymkode: e4c8c...153 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #64 Del Skrevet i går, 11:33 Helt uaktuelt donere penger når de kan havne i klørne på islamistiske terrorister eller UNRWA (som er samme ulla) , jeg gir heller ikke penger til Leger Uten Grenser fordi det er en organisasjon som legger til rette for menneskesmugling. Derimot så gir jeg penger til en spesifikk dyrevernsorganisasjon fordi jeg vet med sikkerhet hvordan pengene blir brukt. Anonymkode: bfa4b...c4c 10 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:31 #65 Del Skrevet i går, 14:31 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 22.45): Jeg blir faktisk helt sjokkert over enkelte (noen få) her inne. Helt greit at dere vil beholde adventskalenderen, det gjør dere som dere vil med. Og for meg var nok mer et hjertesukk, og ikke en befaling om å ikke gi barna deres adventskalender. Og at enkelte henger seg opp i Gaza, får jeg ta på min kappe. Burde nok skrevet mer generelt, for poenget var ikke Gaza (bortsett fra at det er min hjertesak). Så om man gir til Sudan, Ukraina m.m....like viktig og bra det også. MEN...enkeltes ytringer er rett og slett hårreisende, jeg skjemmes på vegne av enkelte av dere! Dere trenger ikke å gi noe som helst, men å nærmest kalle barna i Gaza for terrorister, det er usmaklig. Og mener dere at hvis man gir penger til Røde Kors, Leger uten grenser, Redd Barna o.l., er det samme som å gi penger til terroristene? Skulle ønske jeg kunne slette tråden, for enkelte innlegg gjør meg kvalm. Anonymkode: df816...f29 Vi gir til dyrevelferd og kjøper kalendere allikevel. Støtter ikke islamister og krig. Anonymkode: 8e65b...b19 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:41 #66 Del Skrevet i går, 14:41 Ja, jeg donerer. Men jeg mener at det er en hårfin balanse mellom å lære barna at alle ikke er like heldige som de, takknemlighet for det de har osv, og det å risikere å påføre barna dårlig samvittighet for at andre lider. Min er av typen som tar med sparebøssa og deler ut på skolen, så hvis hun får vite om elendigheten som pågår i Gaza, så selger hun nok alle lekene sine, i tillegg til at hun kan komme til å ligge søvnløs på natta.. Jeg blander altså ikke inn barnet i krig og elendighet, foruten at hun naturligvis får see supernytt, og at jeg svarer hvis hun har spørsmål. Hun har vært mest opptatt av Ukraina. Hva man vil fortelle barna må jo så klart hver familie vurdere. Et annet poeng, er at det er fryktelig vanskelig å prioritere hvor man skal donere, om pengene kommer fram... Jeg gir til barna i Palestina, fordi det er dette som det står om i nyhetene nå, men det er så mye elendighet i Kongo og andre steder også. Har ikke adventskalender, bortsett fra gratis rampenisse. Anonymkode: 8f14c...ffa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 14:42 #67 Del Skrevet i går, 14:42 Skravleberta skrev (På 18.11.2024 den 2.40): Tenk om alle kunne droppet adventskalender til ungene i år, og snakket med ungene om at i år skal vi heller lese en julehistorie hver kveld, gjøre noe hyggelig hver kveld e.l. Pengene vi skulle brukt på kalender gir vi heller til barna i Gaza, for de er redde, de fryser, de er sultne, de har ikke hus, mange har mistet mammaen og pappaen sin osv. Jeg er sikker på at det finnes ikke en unge i hele Norge som hadde protestert på det, og tenk for en god følelse det hadde gitt både barn og voksne. Barna lærer å dele med de som ikke har det bra, de lærer empati og medmenneskelighet, noe vi trenger mer av i verden. Folk må selvfølgelig gjøre som de selv vil, men hjertet mitt blør for barna i Gaza 🥹 Det gis da masse til veldedighet i jula da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:48 #68 Del Skrevet i går, 14:48 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 21.40): Nordmenn skårer utrolig lavt på lykke. Vi er ikke heldige. Vi har ikke krig, og de færreste sulter, men vi har drittvær 90 % av tiden, samfunnet og livet er ekstremt låst og rigid, det er strenge sosiale regler, de fleste blir fattigere og fattigere og siste årene har mange frosset hjemme hele vinteren på grunn av strømprisene og måttet kutte i sunn mat pga inflasjonen. Anonymkode: dadce...224 Her kom vi på 7 plass. Synes ikke det er utrolig lavt. Du har noen gode poenger. Det er ikke lov å skille seg ut her. Men gratis helsevesen og gode velferdsordninger trekker nok opp. https://fn.no/Statistikk/lykkeindeks Anonymkode: 8f14c...ffa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:01 #69 Del Skrevet i går, 17:01 Skravleberta skrev (På 18.11.2024 den 2.40): Tenk om alle kunne droppet adventskalender til ungene i år, og snakket med ungene om at i år skal vi heller lese en julehistorie hver kveld, gjøre noe hyggelig hver kveld e.l. Pengene vi skulle brukt på kalender gir vi heller til barna i Gaza, for de er redde, de fryser, de er sultne, de har ikke hus, mange har mistet mammaen og pappaen sin osv. Jeg er sikker på at det finnes ikke en unge i hele Norge som hadde protestert på det, og tenk for en god følelse det hadde gitt både barn og voksne. Barna lærer å dele med de som ikke har det bra, de lærer empati og medmenneskelighet, noe vi trenger mer av i verden. Folk må selvfølgelig gjøre som de selv vil, men hjertet mitt blør for barna i Gaza 🥹 Du gjør som du vil! La andre gjøre som de vil! Anonymkode: 25364...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #70 Del Skrevet i går, 17:03 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 7.07): Du støtter tydeligvis Israel sin krigføring på Gaza og det pågående folkemordet. Men et enkelt spørsmål til deg,tenker du at barn som mister føtter og armer i krigen er terrorister ? Anonymkode: 84558...a7b Ikke meg du spør. Krig er alltid tragisk uansett. Men man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg Anonymkode: 25364...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:05 #71 Del Skrevet i går, 17:05 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 7.55): En fin måte å lære barna på at ikke alle er like heldige som oss i Norge. Anonymkode: 0d8bd...3dc Det lærer de fort nok uten at man skal ta fra de julekalenderene Anonymkode: 25364...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:05 #72 Del Skrevet i går, 17:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du gjør som du vil! La andre gjøre som de vil! Anonymkode: 25364...44b Akkurat som det står nederst i innlegget du siterer.... Anonymkode: df816...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:13 #73 Del Skrevet i går, 17:13 AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 8.24): Jeg er forsatt veldig spent på hva du har tenkt å gi (ofre) annet enn summen for barnas kalender? Er vel ikke bare de som skal miste noe og lære av det? Er du virkelig ts, hvorfor skrive noe som anonym å noe som skravleberta? Anonymkode: 9f895...c98 Det min venn, er fordi jeg av gammel vane ofte trykker "anonym", så jeg er virkelig ja 😅 Hva annet skulle jeg vært? Jeg syns ikke barna ofrer noe jeg, det er ikke nødvendig for barna mine å få 24 gaver FØR jul. Og jeg ofrer mye, både av tid og penger for veldedighet. Men hvis jeg sier konkrete ting, kommer folk bare til å si at det er ikke et offer, for det er noe man ikke trenger. Akkurat som jeg mener at barn ikke trenger adventskalender. Anonymkode: df816...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet i går, 17:14 #74 Del Skrevet i går, 17:14 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 6.43): Hvorfor kan man ikke boikotte, sanksjonere mot Israel slik man kunne mot Russland? Anonymkode: 4e526...dd3 Fordi det er Gaza som er angriperen akkurat som Russland er angriperen i krigen mot Ukraina 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:14 #75 Del Skrevet i går, 17:14 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når du endelig tar steget ut av din naive lille boble, kommer kvalmen til å bli permanent 🫢 så bare spar deg. Hjelpeorganisasjonene er en stor grunn til at ting er blitt som det er blitt på Gaza, ja. Men det er mer komplekst enn du i din enkelthet fremstiller det. Anonymkode: e4c8c...153 Da må forklare det for meg, som sitter her i min naive boble. Anonymkode: df816...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:15 #76 Del Skrevet i går, 17:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det min venn, er fordi jeg av gammel vane ofte trykker "anonym", så jeg er virkelig ja 😅 Hva annet skulle jeg vært? Jeg syns ikke barna ofrer noe jeg, det er ikke nødvendig for barna mine å få 24 gaver FØR jul. Og jeg ofrer mye, både av tid og penger for veldedighet. Men hvis jeg sier konkrete ting, kommer folk bare til å si at det er ikke et offer, for det er noe man ikke trenger. Akkurat som jeg mener at barn ikke trenger adventskalender. Anonymkode: df816...f29 Er veldig mye man ikke trenger, vil tro at 95% man bruker penger på er noe vi ikke trenger for å overeve... Anonymkode: 25364...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:17 #77 Del Skrevet i går, 17:17 CAPS LOCK skrev (3 minutter siden): Fordi det er Gaza som er angriperen akkurat som Russland er angriperen i krigen mot Ukraina Du mener Hamas? Anonymkode: c5911...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:19 #78 Del Skrevet i går, 17:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er veldig mye man ikke trenger, vil tro at 95% man bruker penger på er noe vi ikke trenger for å overeve... Anonymkode: 25364...44b 👍 Anonymkode: df816...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:21 #79 Del Skrevet i går, 17:21 Gi til dyrene Det er ett godt formål. Anonymkode: fa14b...dd8 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet i går, 17:21 #80 Del Skrevet i går, 17:21 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du mener Hamas? Anonymkode: c5911...00f Nei. Gaza har i realiteten vært selvstyrt siden 2005 da Israel trakk seg ut derfra, og i 2006 ble det avholdt valg som Hamas vant. Dermed overtok Hamas styringen, riktig nok etter en kortvarig borgerkrig mot PLO, som ble kastet ut derfra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå