AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Skrevet 17. november 2024 Tørr ikke bevege meg inn på bilstolgruppa på facebook… vi skal reise til gran Canaria om en uke. Har med et barn på 2,5 år. Det er 13 kg og ca 90 cm. mannen mener at vi ikke trenger bilstol, mens jeg er sterkt uenig. Han mener oppriktig at «noen sjanser må man ta», mens jeg kveles av tanken på at dette virkelig ikke er noe å leke eller tulle med. skal ta buss til hotellet som er ca 1 Time unna flyplassen. Barnet får eget sete på buss grunnet alder. Har two way, men mannen blånekter at dette er noe som kan tas med. Han kan til nød akseptere babystol, men denne er jo utvokst. hvordan løser andre dette? Skaper jeg et problem som ikke er et problem? og evt forslag til bilstol eller andre løsninger? Anonymkode: 3dbc3...8ef
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #2 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tørr ikke bevege meg inn på bilstolgruppa på facebook… vi skal reise til gran Canaria om en uke. Har med et barn på 2,5 år. Det er 13 kg og ca 90 cm. mannen mener at vi ikke trenger bilstol, mens jeg er sterkt uenig. Han mener oppriktig at «noen sjanser må man ta», mens jeg kveles av tanken på at dette virkelig ikke er noe å leke eller tulle med. skal ta buss til hotellet som er ca 1 Time unna flyplassen. Barnet får eget sete på buss grunnet alder. Har two way, men mannen blånekter at dette er noe som kan tas med. Han kan til nød akseptere babystol, men denne er jo utvokst. hvordan løser andre dette? Skaper jeg et problem som ikke er et problem? og evt forslag til bilstol eller andre løsninger? Anonymkode: 3dbc3...8ef Bilstol får du ikke bruke på bussene på GC, den og vogn og kofferter må i bagasjerommet under bussen. Skal du ta taxi så er bilstol påbudt men vanskelig å oppdrive. Hvor skal du? Puerto Rico eller Playa del Ingles? Arguineguin? Der er flere Facebook grupper for Gran Canaria, der du kan gå inn og lage innlegg.. Anonymkode: 4c6ac...36a
Teyla Skrevet 18. november 2024 #3 Skrevet 18. november 2024 (endret) Det du må gjøre et å spise et par porsjoner med mot, og så strekke opp det mannfolket!! "Noen sjanser må man ta"?? Sånt sier man bare ikke om livet til barnet sitt 🥺 Noen sjanser må man ta angående å møte opp på restauranten uten å ha bestilt bord og risikerer å ikke få plass... Endret 18. november 2024 av Teyla 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Skrevet 18. november 2024 Egen leiebil, og medbragt bilstol. Reiser aldri på annen måte på grunn av utstyret utleieselskapene tilbyr. Ved uenigheter gjelder alltid at den som er "strengest"/"usikker" har rett. Ville mistet all respekt for en mann som svarer slik du beskriver, om ikke annet får han gå i dialog. Anonymkode: 605b4...940 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tørr ikke bevege meg inn på bilstolgruppa på facebook… vi skal reise til gran Canaria om en uke. Har med et barn på 2,5 år. Det er 13 kg og ca 90 cm. mannen mener at vi ikke trenger bilstol, mens jeg er sterkt uenig. Han mener oppriktig at «noen sjanser må man ta», mens jeg kveles av tanken på at dette virkelig ikke er noe å leke eller tulle med. skal ta buss til hotellet som er ca 1 Time unna flyplassen. Barnet får eget sete på buss grunnet alder. Har two way, men mannen blånekter at dette er noe som kan tas med. Han kan til nød akseptere babystol, men denne er jo utvokst. hvordan løser andre dette? Skaper jeg et problem som ikke er et problem? og evt forslag til bilstol eller andre løsninger? Anonymkode: 3dbc3...8ef Du kan vurdere https://www.babybanden.no/products/asalvo-go-anywhere-booster-seat-captain-asalvo?gad_source=1&gbraid=0AAAAADqjVPHSfTscFU3TUca6ioRnIqeBa&gclid=CjwKCAiAxea5BhBeEiwAh4t5K-wyXjS4RvaC7ziSDmuwGc5cy3RuIlrXgJpdz3a0jzSglpG0wA4msRoC4z8QAvD_BwE Mange år siden (12 år faktisk), reiste vi til Thailand. Forhørte meg om bakovervendt før vi dro, hadde en taxi som hotell fiksa med slik bil. Men da vi skulle videre til neste hotell var det verre - fikk låne av en lokal skredder. Var mye stress for å få ordna ordentlig bilstol.. Barnet var da 1 år. Andre turer (Spania) bestilte jeg på forhånd taxi med bakovervendt i stedet for buss fra flyplass. Dyrere, men sikrer barnet. I mange andre land er det uvanlig å sikre barnet slik, men jeg tenkte som deg. Mer ulykker i utlandet.. Du skal vel ha med vogn? Ta med two way på flyet om barnet har eget sete eller send som spesialbagasje ☺️ Noen pakker i prampack med vogna.. Anonymkode: 2d9e5...468
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Skrevet 18. november 2024 Vanlige bilstoler er et herk å få med på fly. Vi bruker denne. Går i håndbagasjen. Vet ikke om det funker så bra på buss, men er fin i taxi. https://www.mimmis.no/hyfive-world-grey-stars Mange som leier den ut på Finn.no også Anonymkode: 736c9...db3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Skrevet 18. november 2024 Det var lang busstur. De bussene har bare sånn magebelte så ikke så lett med bilstol.. Vi hadde med boostapack sist tur med 3-åring men den funket jo ikke på bussen. Skal dere ta noe taxi eller leie bil der dere er? Ville vurdert å leie bil eller bestille transport fra flyplassen og ha med bakovervendt sete. Har du two way er jo det fint, det kan hende du klarer å feste det i bussen og hvis du er litt rask, da vi var der så fulgte de ikke så godt med når vi gikk inn på bussen at de ville stoppet oss med et sete tror jeg. Men hørt noen reiseselskaper er sære på hvilke seter du får ha inne på flyet. Vår babystol gikk til 13 kg. Har du prøvd barnet i babystolen? Kan hende den passer greit fremdeles altså og at det er beste alternativ. Men du får jo ikke festet den i bussen med bare magebelte eller kan man det? Synes bilstolgruppa på facebook får ufortjent kritikk og dårlig rykte. Har lest litt der selv for å finne ut av ting og de fleste fremstår som kunnskapsrike og hjelpsomme. Og mange som reiser med barn der og har gode tips på feks taxiselskaper, seter som funker bra, hva som er lov her og der osv. Anonymkode: c5fcf...32c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå